Jūrų transporto terminalo darbo analizė


Transporto savarankiškas darbas.

Įvadas. Teminalo samprata. Terminalų rūšys. Terminalo funkcijos. Terminalo sistemų tipai. Jūrų transporto terminalai. Konteinerių terminalas. Klaipėdos konteinerių terminalas. Konteinerių terminalas. Ro-Ro ir generalinių krovinių terminalas. Išvados. Naudotos literatūros sąrašas.


Darbo tikslas – atlikti jūrų transporto terminalo darbo analizę.

Darbo uždaviniai:

Apžvelgti terminalo sampratą;

Išsiaiškinti kokios yra terminalų rūšys, funkcijos, sistemų tipai;

Išanalizuoti Klaipėdos konteinerių terminalą.

1) Morfologinės sistemos. Tai sistemos, kurios aprašomos struktūrinių ryšių tinklais (pvz., tipinė organizacinė sistema).

Kitam galimam klasifikavimo būdui būdingas ryšys su išorine aplinka:

1) Izoliuotos sistemos. Tokia sistema yra uždara eksportui bei importui.

2) Uždarosios sistemos. Jos yra uždaros materijos importui ir eksportui bei atviros energijai.

Šiuo metu ypač didelis krovinių kiekis yra gabenama jūriniais konteineriais. Taip atsitiko todėl, kad vežant krovinius konteineriuose nebūtina jų papildomai perkrauti iki galutinio vartotojo arba perkrovimų skaičius yra optimizuotas. Perkrovimo metu dažnai atsitinka taip, kad yra sugadinamos krovinių pakuotės, dėl to dažnai sugadinami ir patys kroviniai arba jie nebetenka dalies savo vertės. Taip pat krovos darbų metu yra patiriami nemaži nuostoliai, būtent perkraunant krovinius iš vienos transporto rūšies į kitą. Todėl didėjant perkraunamų krovinių apimtims būtina kuo efektyviau išnaudoti turimus konteinerių krovos įrenginius, tobulinti krovos darbų sistemą, modernizuoti krovos procesus.

Konteinerių terminalas aptarnauja laivus, mažus, gabenančius nuo 30 iki 40 konteinerių, bei didelius narvelinius konteinervežius laivus turinčius denyje nuo 1300 iki 1800 konteinerių, iš jų didelis kiekis konteinerių - refrižeratorių.

Kad specializuotos konteinerių prieplaukos galėtų sėkmingai funkcionuoti būtina išlaikyti šias sąlygas:

b) Sandėliavimo aikštelė. Konteinerių sandėliavimui skirtas plotas turi būti pritaikytas didelio svorio apkrovoms nes, kuo toliau, tuo didesniu skaičiumi aukštų konteineriai bus sandėliuojami. Dabar sandėliuojama iki 5 aukštų, bet ateityje planuojama sandėliuoti iki 7.

c) Konteinerių kranai. šiuo metu uoste yra naudojami specialūs konteineriniai kranai su pakeliamomis strėlėmis tam, kad laivai galėtų praplaukti netrukdomi. Taip pat kranai turi savo važiuokles, todėl gali atsistoti krantinėje ten, kur yra patogiausia krauti. šiuo metu kranai vieną pakrovimo ar iškrovimo ciklą turi atlikti iki 3 minučių tam, kad būtų užtikrintas efektyvus darbas. Kranų keliamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 30t, nes tai yra 12 metrų maksimaliai pakrauto konteinerio svoris.

Jūrų transporto terminalo darbo analizė. (2016 m. Balandžio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/juru-transporto-terminalo-darbo-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:12