Kafka Metamorfozė Erdvės ir veikėjo santykis


Kafka metamorfoze analize. Metamorfoze kafka. Kafka metamorfoze aprasymas. Metamorfoze analize. Francas kafka metamorfozė analize. Francas kafka metamorfozė. Metamorfoze kafka analize. Kafkos metamorfoze. Francas kafka metamorfoze santrauka. Metamorfozė aprasymas.

Lietuvių rašinys. Erdvės ir veikėjo santykis F. Kafkos novelėje „Metamorfozė“.


Novelėjes „Metamorfozė“ ryški individo egzistencijos, žmogiškumo ir gyvūniškumo problematika. Joje vaizduojama pagrindinio herojaus metamorfozė („Metamorfozėje“ komivojažierius Gregoras Zamza virsta vabalu, ir keliamas klausimas, kur yra riba tarp žmogaus ir gyvūno. Vaizduojamam protagonisto virsmui ir jo, kaip individo ir socialinio vieneto, egzistencijai didelį poveikį daro jį supančios erdvės, tarp kurių nubrėžtos aiškios ribos. Per erdves atskleidžiama individo laisvės problematika. „Metamorfozėje“ herojaus, virtusio vabalu, judėjimas erdvėse apribojamas, jis „įkalinamas“ uždaroje erdvėje. Šis judėjimo laisvės apribojimas pastebimas kritiniuose ribų peržengimo taškuose. Erdvių ir jų ribų svarbą novelėje „Metamorfozė“ laiške leidėjui pabrėžė pats F. Kafka, kaip galimą iliustraciją viršelio apipavidalinimui siūlydamas sceną, kurioje tėvai ir prokuristas ar tėvai ir sesuo stovėtų apšviestame kambaryje šalia pravirų tamsoje skendinčio Gregoro kambario durų . Galima būtų spėti, jog F. Kafka, primygtinai teigdamas, kad vabalas negali būti vaizduojamas viršelyje, daro užuominą į tai, kad jis pats pasakojime ypatingą svarbą teikia ne (ar ne vien tik) paties vabalo, Gregoro Zamzos, figūrai, o išorinėms aplinkybėms – erdvėms, figūrų konsteliacijai jose, ribų nustatymui tarp erdvių, erdvinei ir spalvinei (šviesa-tamsa), gyvūno ir žmogaus opozicijai.

„Metamorfozėje“ galima išskirti pagrindinę opozicijų porą – vidaus, arba sąlyginai uždarą asmeninę subjekto erdvę, ir išorės, arba kitų žmonių užimamą erdvę. Šiuo padalijimu remiasi ir kitų opozicinių porų (pavyzdžiui, šviesa-tamsa, žmogus-gyvūnas) priskyrimas vidaus ar išorės erdvei. Toks erdvinis dualizmas gali būti lyginamas su spektaklio padalijimu į scenas: pasakojimo, kaip ir spektaklio, scenos pasižymi laiko tėkmės pastovumu, jas skiria veiksmo vietos kaita tarp Gregoro kambario ir svetainės, laiko šuoliai, figūrų pasirodymas ir „nužengimas nuo scenos“ .

  • Lietuvių kalba Rašiniai
  • 2012 m.
  • 5 puslapiai (1813 žodžių)
  • Mokykla
  • Lietuvių rašiniai
  • Microsoft Word 14 KB
  • Kafka Metamorfozė Erdvės ir veikėjo santykis
    10 - 1 balsai (-ų)
Kafka Metamorfozė Erdvės ir veikėjo santykis. (2012 m. Gegužės 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/kafka-metamorfoze-erdves-ir-veikejo-santykis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 07:55