Kaimo mokyklų uždarymas


Pedagogikos namų darbas. SITUACIJA Kaimo mokyklų uždarymas. Jūs analizavote sudėtingą švietimo pokyčių įgyvendinimą kitose valstybėse, jis sudėtingas ir Lietuvoje. Analizuokite pateiktą medžiagą ir parodykite, kokiais valdymo lygiais vyko kaimo mokyklų uždarymo procesas, kokie pagrindiniai išoriniai ir vidiniai (savivaldybės) veiksniai lėmė, kad šių kaimo mokyklų jau nėra. Prisimindami auditorijoje analizuotą ir Moodle aplinkoje pateiktą (vertimas iš anglų kalbos) knygą ,,Sudėtingų švietimo pokyčių valdymas“, parodykite, kokie veiksniai svarbiausi įgyvendinant šiuos sudėtingus švietimo pokyčius, kokios priemonės nebuvo panaudotos lyginant LR ir užsienio aprašytąjį atvejį. Pagal Jums žinomas sudėtingų pokyčių įgyvendinimo metodikas, modeliuokite, kaip turi vykti tokių pokyčių įgyvendinimas. Kaip turėtų savo veiklą organizuoti Alovė, kad joje išliktų pagrindinė mokykla, nors dar neplanuojama ją uždaryti, bet vaikų mažėja. Lėšų trūkumas. „Taupyti biudžeto lėšas galima ir kitokiais būdais, nenuskriaudžiant vaikų. Švietimo sistemoje vyksta vis sudėtingesni pokyčiai.


1.Analizuokite pateiktą medžiagą ir parodykite, kokiais valdymo lygiais vyko kaimo mokyklų uždarymo procesas, kokie pagrindiniai išoriniai ir vidiniai (savivaldybės) veiksniai lėmė, kad šių kaimo mokyklų jau nėra.

2.

3.

4.

savivaldybės švietimo skyriaus lygmuo – neskyrimas papildomų lėšų mokyklai išlaikyti, neįsiklausymas į bendruomenės prašymus ir įtikinimus, kad mokykla reikalinga kaimo bendruomenės poreikiams tenkinti.

mokyklos lygmuo –mokyklos bendruomenė priešinosi likvidacijai ir reorganizacijai į skyrių prie gimnazijos.

demografiniai veiksniai. Savivaldybėse mokyklų veiklai įtaką daro, gyventojų migracija ir mažėjantis gimstamumas. (ISM Vadybosir ekonomikos universitetas.Vadovųmagistrantūra. Rima Mikalajūnienė. Lietuvos mokyklų reorganizavimo rizikų valdymas. Magistro darbas.2014)

Kaimo mokyklų uždarymas. (2015 m. Kovo 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/kaimo-mokyklu-uzdarymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 10:21