Kaimo turizmo plėtra


Turizmo kursinis darbas. Įvadas. Kaimo turizmo veiklos apžvalga. Turizmo samprata ir reikšmė. Kaimo turizmo teisiniai aspektai. Kaimo turizmo plėtros. Turizmo paslaugų organizavimas. Pramogų įtaka plėtrai. Kaimo turizmo vartotojų motyvacija. Kaimo turizmo marketingo veikla. Kaimo plėtros įtaka vystymui. Kaimo turizmo plėtros perspektyvos. Išvados. Šaltiniai.


Ar iš tikrųjų dabar pats tinkamiausias metas pradėti verslą;

1.Įrengus vieną atskirą virtuvę visiems sodyboje gyvenantiems turistams;

2.Įrengus nedideles virtuves kiekvienai į sodybą atvykusiai turistų šeimai.

Ką gali turistas veikti kaime, kad įdomiai praleistų laisvalaikį ir pailsėtų? Sodybos šeimininko rūpestis – tinkamai aptarnauti atvykusius poilsiauti svečius, pasiūlant rekreacinę veiklą, kuri jiems būtų įdomi ir patraukli.

Pramogos – tai tokia rekreacinė veikla, kuri teiki malonumą, nereikalauja susikaupimo, žinių, fizinių sugebėjimų ir neteikia jokios materialinės naudos.

Pramogas ir veiklą turi pasiūlyti svečius priimantys šeimininkai. Yra veiklos rūšių, kurioms nereikia ypatingai ruoštis, nes jos priklauso nuo vietovės ypatybių. Tačiau norint pasiūlyti jodinėjimą ar medžioklę, reikia ne tik turėti tvarkingą inventorių, finansinių išteklių, bet ir žinoti reikalavimus ir taisykles, kaip garantuoti turistų saugumą. Žemės ūkio pramoginė veikla pirmiausia yra susijusi su svečių ar jų vaikų mokymu ir parodymu, kaip dirbamas vienas ar kitas ūkio darbas.

Pagrindinės pramogos, susijusios su žemės ūkiu:

Kaimo sodybų savininkai, norėdami suteikti turistams kuo daugiau pramogų, gali įrengti įvairiausių įrenginių turistams ir jų vaikams. Tai sūpuoklės, karuselės, vandens karuselės ar mediniai sportiniai įrenginiai. Vaikus sudomins ir žaidimų įrenginiai: žiedo mėtymo, virvinių kilpų mėtymo ir t.t. Supamieji įrenginiai gali būti labai įvairūs: sūpynės, supamieji krėslai, karuselės, kalneliai ir autodromai. Jei sodyba yra netoli vandens telkinio, kaimo turizmui tiks ir vandens įrenginiai bei priemonės: vandens karuselės ir dviračiai, valtelės, plaustai. Galima daryti išvadą, kad kaimo turizmo paslaugos gali būti įvairios, įdomios ir patrauklios, galinčios konkuruoti ir tarptautinėje rinkoje. Tačiau, kad turistų srautas būtų dar didesnis, kaimo sodybų šeimininkams reikėtų daugiau dėmesio skirti lankytojų aktyvaus poilsio kūrimo paslaugoms: sporto aikštynams, vaikų žaidimų aikštelėms ir kitoms pramogoms. Daugelis užsienio turistų iš Vokietijos, Danijos, Norvegijos svečiavęsi Lietuvoje esančiose kaimo sodybose, pabrėžė - tai didžiausias trūkumas. Taigi, galima daryti išvadą, kad užsieniečiams liūdna, jiems trūksta užimtumo, aktyvaus poilsio, atrakcijų. Kad kaimo turizmo paslaugų kokybė pakiltų iki norimo lygio, daugumai šių paslaugų tiekėjų reikėtų investuoti apie 50- 100 tūkst. Lt. Todėl būtina finansinė parama iš valstybės. Ūkininkas ar individualiųjų patalpų savininkas, teikdamas kaimo turizmo paslaugas, už papildomą mokestį sudaro galimybes aktyviam poilsiui. Didelė tikimybė, kad plėtojantis kaimo turizmui, daugelis kaimo turizmo paslaugų tiekėjų orientuosis į specializuotų kaimo sodybų kūrimą. Todėl būtina nepamiršti, kad ir pramogos, kokios jos bebūtų pasyvios ar aktyvios, turi būti susietos su specializacijos pasirinkimu.

Kaimo turizmo verslas niekad nebus efektyvus, jei paslaugų tiekėjas gerai nežinos, kokie žmonių poreikiai, poilsio kaime motyvacija, lūkesčiai ir t. t. Turistų keliavimo motyvai yra svarbūs dviem atvejais. Pirmuoju - reikia žinoti, kas nulemia turistų sprendimą keliauti, antruoju - jei nusprendžia keliauti, tai kas nulemia pasirinkimą, kur bus keliaujama, kokios papildomos paslaugos pasirenkamos. Taigi motyvacija apima veiksmus, kurie sužadina elgesį, norint pasiekti tikslą. Vartotojo motyvai yra svarbūs tuo, kad parodo, ką žmonės nori daryti ar turėti ir stiprumą, kokio norėtų daryti ar turėti. Kuo stipresnis poreikis, tuo stipresnis noras veikti. Galima išskirti ir pritaikę keliavimo motyvų kategorijas, išsiaiškinti, kas lemia turisto apsisprendimą atostogas praleisti kaimo turizmo sodybose:

Turistai pavargę nuo triukšmo, intensyvaus gyvenimo, ieško ramaus poilsio, siekia atgauti jėgas, poilsį suderinti su pomėgiais. Pvz., plaukiojimas valtimi, žvejyba, irklavimas ir t. t.

Susiję su tradicijomis, paveldu. Tai poreikis susipažinti su šio regiono vietove, gamta, įžymybėmis. Galima veikla- gamtinių ir kultūrinių paveldo objektų, etnografinių kaimų lankymas (natūralios gamtos mylėtojams galimybė tyrinėti miškus, stebėti gamtą ir t. t.

Nostalgijos, estetikos, romantiškumo, fantastiškumo. Galimybę pasirinkti ilsėtis kaime gali nulemti tai, kad turistai ieško naujos poilsio formos, ar paprasčiausiai nori pabėgti nuo žmonių ir romantiškai pailsėti kaime.

Šiuos motyvus turi žmonės, kurie vertina įvairaus pobūdžio garsenybes- tiek vietas, tiek žmones ir įvykius. Madingumo ir išskirtinumo paieška taip pat priskirtina. Kai kurių pasirinkimą lems ir tai, kad dabar madingas kaimo turizmas, todėl jie norės išbandyti šią turizmo formą.

Kaimo turizmo plėtra. (2015 m. Balandžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/kaimo-turizmo-pletra.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:21