Kainodara kursinis darbas


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Literatūros analizė Kainodaros samprata ir reikšmė. Kainodaros nustatymo metodai ir tikslai. Kainos skirtingų tipų rinkose. Kainų startegija. Kainų nuolaidos. Uab “Stimarus” analizė Įmonė. Darbuotojai. Produkto EXW kainos skaičiavimas. Produkto pardavimo vartotojui kainos nustatymas. Kainos nustatymas nenuostolingumo metodu. Pardavimo apimties pokyčio nenuostolingumo analizė. Išvados.


Kursinio projekto tikslas- išnagrinėti kainodaros organizavimą įmonėje UAB „STIMARUS“ tiriant vieno švarkelio sąnaudas ir kainą. Pasirinkau šią įmonę, nes man tai yra aktualiausia ir įdomiausia. Šiuolaikiniai XXI amžiaus žmonės domisi mada, jie turi galimybę rinktis iš ko pirkti ir ką pirkti, kadangi pasiūla yra labai didelė. Šiame darbe remiausi lietuvių autorių knygomis, bei susisiekimo ministerijos pateikta informacija išnagrinėsiu kainodarą kaip mokslo discipliną bei nustatysiu pasirinktos paslaugos kainą įmonėje UAB „STIMARUS“.

1.orientuotą į kaštus;2.orientuotą į paklausą;3.orientuotą į konkurentus.

Didelių kainų strategija. Šios trategijos tikslas yra gauti atpelnį “nuogriebiant grietinėlę” iš tų pirkėjų, kuriems nauja prekė turi ypač didelę vertę ir kurie yra pasirengę už ją sumokėtididesnę negu normali kaina. Ši strategija yra naudojama tada, kai įmonė yra įsitikinusi, kad yra vartotojų grupė, kuriai labia reikalinga ši prekė. Didesnės kainos taikomos toms prekėms, kurios pimą kartą pasirodė rinkoje.

Vidutinių kainų startegija(Neultrali kainodara).Ši strategija yra naudojama tada kai įmonės tikslas būna ilgalaikis pelnas. Ši startegija yra lakoma viena iš geriausių, kadangi ji neprovokuoja “kainų karo”.Ji nesudaro salygo naujiems konkurentams atsirasti.

Tikslinių kainų strategija. Pagrindinis dalykas tas, kad besikeičiant kainai ar pardavimams, pelnas išlieka tas pats. Šią strategiją naudoja didelės kompanijos.

Įmonė yra įsikūrusi Alytaus miesto centre, ten yra pagrindinės patalpo kur vyksta produkto gamyba. UAB „STIMARUS“ turi 4 parduotuves (Druskinkuose, Kaune, Marijampolėje ir Vilniuje)

UAB “STIMARUS” įmonėje dirba 16 darbuotojų. Vadovė (įmonės sąvininkė), vadybininkė, bahalterė, prekių išvežiotojas, sukirpėja, dizainerė ir 10siuvėjų.

Kiekvienas darbuotas yra savo srities specialistas, puikiai išmanantis savo darbą. Darbuotojams yra suteiktos galimybės gilinti savo žinias, važiuoti į apmokymus. Kiekvienais metais įmonės vadovė išrenka tris geriausiai dirbančius darbuotojus, kurie skrenda į prancuziją, kadangi kas met ten vyksta paroda, iš kurios galima pasisemti puikių idėjų.

Gavau, kad vieno moteriško švarkelio pardavimo kainą su PVM yra 81,88 eurų. Paskaičiavau atskirų kainos elementų lyginamuosius svorius, ir gavau, kad kainoje didžiausią lyginamąjį svorį sudaro kintamieji kaštai – tai yra beveik 74 procentus visos grynosios ( Neto) kainos, kintamieji kaštai kaip ir antkainis sudaro beveik po 7 procentus galutinės kainos. Kintamųjų kaštų didžiąją dalį sudaro žaliavos, medžiagos, detalės – 29,10 procentus, toliau seka tiesioginis darbo užmokestis – 28,06 procentai, toliau seka socialinis draudimas – 8,70 pronentų ir naudojimų įrenginių eksplotavimo išlaidos – 8,42 pronentų. Didžiausiąją dali pastoviujų kaštų sudaro administracinės išlaidos – 16,84 procento.

Apskaičiavus gavau, kad moteriško švarkelio kaina su PVM yra 134,20 eurų. Taip pat apskaičiavau atskirų kainos elementų lyginamuosius svorius kainoje. Didžiausią svori kainoje turi prekės savikaina – 78,12 procentų, o prekės antkainis sudaro 21,88 procentų, Prekės savikainos didžiausiąją dalį užima prekės įsigijimo kaina – beveik 67,93 procentų, kurios didžiąją dalį užima prekės kainoraštinė kaina – 64,44 procentų. Prekių nuolaidos apimties ir skonto atitinkamai užima tik po 1,31 ir 0,64 procento. Mažiausią kainos dalį sudaro pastovios išlaido, kuriuos sudaro 10,19 procentų kainos.

Kainodara kursinis darbas. (2016 m. Vasario 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/kainodara-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 20:46