Kainodara monopolinėje įmonėje


Kainodara įmonėje. Priežastys, sąlygojančios vienintelio pardavėjo atsiradimą. Monopolineje konkurencijoje. Pelno maksimizavimas monopolineje rinkoje. Viesbucio kainodara.

Ekonomikos referatas. Įvadas. Monopolijos formavimosi ypatybės. Monopolinės rinkos kaina ir paklausa. Monopolinės rinkos kaina ir pasiūla. Pelno maksimizavimas. Maksimalios kainos nustatymas. Kaštų priedo kainodara. Mokesčių poveikis monopolistui. Subsidijų poveikis monopolistui. Diskriminacija kainoms. Dviejų dalių tarifas. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


Kainodara yra sudėtingiausias prekių rinkos konjuktūros mechanizmas. Kaina atspindi visą kainodaros veiksnių sistemą: sąnaudų dinamiką, darbo rezultatų rodiklius, infliaciją, pasiūlos ir paklausos santykį, rinkos monopolizavimą ir pan. Kainų politika logiškai sujungia įmonės tikslus, galimybes ir lėšas. Taigi kainų politika – tai vadovavimas kainų nustatymo veiklai. Ji apima pagrindinius principus ir taisykles, kurias įmonė naudoja siekdama gauti maksimalų pelną ir garantuodama prekių konkurencingumą rinkoje. Kainodarai keliami uždaviniai turi atitikti pagrindinį įmonės pelną. Pirmiausia nustatomi, kurių siekia įmonė, įgyvendinama konkrečią kainų politiką. Turėdama visus būtinus duomenis apie savo gamybos bei cirkuliacijos kaštus ir nustačiusi rinkos kainų lygį, įmonė pradeda rengti savąją kainų politiką. Įmonės tikslai glaudžiai susiję su jos padėtimi rinkoje, jos prekių konjuktūra, mokslinės bazės lygiu, finansine būkle, konkurencijos sąlygomis ir rinkos monopolizavimu.

Monopolinė kainodara Lietuvoje įgauna vis didesnę prasmę. Vyriausybei privatizuojant vis daugiau monopolinių objektų vartotojams iškyla klausimas ar jie neliks nuskriausti? Monopolinės kompanijos valdo svarbiausias ūkio šakas, todėl dauguma vartotojų yra ramūs dėl kainų politikos, nes dauguma tų įmonių priklauso vyriausybei. Vyriausybė gali be didesnių sunkumų reguliuoti jai priklausančių įmonių teikiamų paslaugų kainas. Privatizavus šias įmones prarandama jų kontrolė. Tačiau vartotojus labiausiai jaudina klausimas ne tai, kaip bus tvarkomi įmonės viduje, bet kokią kainų politiką pasirinks ši įmonė. Dėl vyriausybės negalėjimo kontroliuoti kainų monopolininkai gali reikalauti labai didelio užmokesčio už jų teikiamas paslaugas ar prekes. Tada kentėtų vartotojai. Bet ar taip bus?.

šio darbo tikslas yra parodyti priežastis, kurių dėka monopolistas siekdamas maksimalaus pelno atsisakys pernelyg aukštų kainų. Darbe bus išanalizuotos monopolijų susikūrimo priežastys, galimybės naujam ūkio objektui įeiti į monopolinę rinką. Aptarsime ir tai, kokią įtaką monopolinėms kainoms turi nauji mokesčiai, kaip dėl jų pasikeis prekės vartojimas, taip pat kaip elgsis monopolistas rinkoje, kokios yra kainodaros vienas kraštutinis rinkos struktūros atvejis ir visiška priešingybė tobulai konkurencijai yra monopolija (gr. monos – reiškia vienintelis , poleo – reiškia parduoti ). Broliai ronald’as ir paul’as wonnacott’ai skiria keturias priežastis, sąlygojančios vienintelio pardavėjo atsiradimą.

  • Ekonomika Referatai
  • 2010 m.
  • 19 puslapių (3602 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 318 KB
  • Kainodara monopolinėje įmonėje
    10 - 1 balsai (-ų)
Kainodara monopolinėje įmonėje. (2010 m. Gruodžio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/kainodara-monopolineje-imoneje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 12:15