Kainodara Sūrelis magija kainos nustatymas


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Kainodaros reikšmė. Kainos nustatymas. Kainodaros pasirinkimas. Konkurencinė situacija rinkoje. Nagrinėjama įmonė. Šakos ir rinkos analizė. Pasirinkto produkto kainos nustatymas. Produkto kainos skaičiavimas bendrųjų išlaidų metodu EXW sąlygomis. Produkto pardavimo vartotojui kainos nustatymas. Kainos nustatymas nenuostolingumo metodu. Pardavimo apimties pokyčio nenuostolingumo analizė. „Žemaitijos pienas“ kainodaros strategija, kainodaros ypatumai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas: Produkto kaina yra vienintelis tiesioginis veiksnys galintis reguliuoti įmonės uždirbama pelną. Todėl labai svarbu įmonėje vykdyti efektyvia kainodara. Tik tinkamas kainos nustatymas gali leisti sėkmingai vykdyti veikla, konkuruoti, patenkinti pirkėjų lūkesčius ir žinoma pelningai dirbti. Kursiniame darbe bus nagrinėjama AB „Žemaitijos pienas“, kainų politika, šaka bei rinka kurioje veikia įmonė. Bus analizuojama kainodaros strategijos, bei gaminamo sūrelio „Magija“ (4x45g) pakuotės kainos nustatymo įpatybės.

Darbo objektas: AB „Žemaitijos pienas“ kainodara.

Darbo tikslas: „Magija“ sūrelio pakuotės (4x45g) kainos nustatymas.

Darbo uždaviniai:

Kainodaros samprata.

Nagrinėjamos įmonės analizė.

Šakos ir rinkos analizė.

Nagrinėjamos įmonės produkto kainos nustatymas.

Įmonės taikoma kainodaros strategija.

Visų pirmą kas tai yra kaina? Kokia įtaka kaina gali turėti įmonei? Šių dienų rinkos ekonomikoje beveik visi paslaugų ar prekių mainai vyksta tarpininkaujant kainai. Kaina išreiškia produkto vertę pinigais. Tai yra pagrindinis prekių ūkio reguliatorius. Kainų sistema reguliuoja kokių prekių reikia vartotojams. Jei pasiūla yra mažesnė nei paklausa, kainos bus didelės. Tačiau jei rinkoje pasiūla viršija paklausą, veikiant gamintojų konkurencijai, kaina sumažės. Yra daugybė faktorių į kuriuos būtina atsižvelgti nustatant produkto kainą.

Kainodara, tai kainų nustatymo veikla įmonėse. Kainų nustatymas verslo įmonėje yra svarbi ir nelengva užduotis, nes tik tinkamai nustatyta produkto ar paslaugos kaina gali atnešti įmonei pelną, leisti jai plėstis bei didinti užimamos rinkos dalį. Pajamos galima prarasti nustačius per aukštą paslaugos ar prekės kainą arba tiesiog per žemą. Todėl labai svarbu nustatyti įmonės tikslus geriausiai atitinkančia kainų politiką, kuri neleistu patirti nuostolių, leistu sėkmingai konkuruoti ir išlaikytu klientus.

Tai reiškia, kad įmonė turi nuspręsti ar ji konkuruos per kainą, o daugiau lėšų skirs pavyzdžiui produkto reklamai ar kokybės didinimui. Todėl labai svarbu išsianalizuoti tokius dalykus kaip rinka, kas yra galimas produkto tikslinis vartotojas ar įmonė turi kažką išskirtinio, kas galėtu suteikti pranašumą prieš konkurentus. Tai nelengvas uždavinys, todėl šiame procese dažniausiai dalyvauja ir darbuotojai ir įmonės vadovai. Pagrindinis tikslas išsiaiškinti vartotojų poreikius ir nustatyti tokią kainą kuri tenkins abi puses. Jei produktas ar paslauga orientuota į mažas pajamas uždirbančius vartotojus, tai kainą turės didelią įtaką reguliuojant paklausai. Tačiau didesnes pajamas gaunantis žmonės yra linkę pirkti produktą nepaisant jo aukštos kainos ir to, jog konkurentai gali pasiūlyti panašų produktą už mažesnę kaina. Brangios prekės pirkimas tai būdas parodyti savo gerą finansinę padėtį, vietą visuomenėje.

Plačiąja prasme kaina tai piniginė vertės išraiška kurią vartotojas sutinka mokėti už paslaugą ar produktą. Marketingo požiūriu tai vienas iš marketingo komplekso elementų apimantis sprendimus ir veiksmus, susijusius su kainų nustatymu ir keitimu. Norint efektyviai išnaudoti kainą, ją reikia taikyti kartu su kitais marketingo komplekso elementais: Preke, paskirstymu ir rėmimu.

Įmonės nustatydamos prekių kainas siekia padengti jos pagaminimo kaštus ir žinoma uždirbti pelno. Bet galutiniai kanai įtakos turi tokie veiksniai kaip konkurencija, kuri įtakoja ar įmonė didina ar mažina nustatyta pradinę kainą.

Literatūroje yra išskiriami 3 kainos nustatymo metodai:

Orientuotas į kaštus kainos nustatymo metodas yra gana populiarus, nes yra palankus gamintojui, nes gali gauti pelną už kiekvieną parduotą prekę. Tai yra padengia gamybos kaštus ir uždeda antkainį. Tačiau būtina atsižvelgti į paklausą, nes brangi prekė su aukštu antakiniu gali neturėti paklausos rinkoje. Todėl būtina atsižvelgti į paklausos veiksnius ir pasirinkti tokį balansą, kad būtų padengti kaštai, įmonė gautu pelną, o pirkėjas norėtų tiek mokėti už prekę. Šiais laikais toks metodas naudojamas tik pradinei kainai nustatyti ir palyginti su rinkos kainomis. Norint veiksmingiau nustatyti produkto kainą, reikia atsižvelgti į paklausą ir konkurenciją.

Taip pat galima kainą nustatyti remiantis paklausos lygiu. Tokiu atveju įmonė atsižvelgia ne į gamybos kaštus, o į vartotojų norą ją pirkti. Kaštai lieka tik kaip apribojantis veiksnys, rodantis ar įmonė gali dirbti pelningai nustačius vienokią ir kitokią kainą.

Orientuotas į konkurentus kainų nustatymas reiškia, jog įmonė seks konkurentus parduodančius analogišką prekę kainų politika. Jei konkurentai mažina kaina, tai ir įmonė mėgdžioja kainą ir nesiekia išlaikyti pastovios priklausomybės tarp kainų ir savo kaštų. Tačiau šią taktiką pasirinkusi įmonė turi tinkamai įvertinti galimą vartotojų reakcija į pasiūlėtą žemesnę kaina, nes pirkėjas gali nuvertinti produktą ir pasirinkti brangesnį konkurentų analogą. Todėl reikia įvertinti prekės privalomus ir trūkumus bei vidinius įmonės veiklos veiksnius.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (4632 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 130 KB
  • Kainodara Sūrelis magija kainos nustatymas
    10 - 9 balsai (-ų)
Kainodara Sūrelis magija kainos nustatymas. (2015 m. Gruodžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/kainodara-surelis-magija-kainos-nustatymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 14:16