Kainodara UAB „Klaipėdos baldų prekyba“


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Kainodaros samprata teoriniu aspektu. Kainos samprata ir reikšmė. Kainų politika ir jos tikslai. Kainų strategijos. Veiksniai, įtakojantys kainodaros sprendimus. Kainos nustatymo metodai. Skirtingų rinkų tipų kainodara. Kainų nuolaidos. Praktinė dalis. Uab „Klaipėdos baldų prekyba“. Šakos ir rinkos, kur veikia įmonė, trumpas apibūdinimas. Dvigulės lovos be čiužinio (200x160cm) kainos nustatymas. Įmonėje taikomas kainos nustatymo metodas dvigulei lovai. Dvigulės lovos EXW kainos skaičiavimas. Dvigulės lovos pardavimo vartotojui kainos nustatymas. Kainos nustatymas nenuostolingumo metodu. Pardavimo apimties pokyčio nenuostolingumo analizė. Esama įmonės kainodaros strategija. Išvados ir pasiūlymai. Naudota literatūra.


Darbo objektas. UAB „Klaipėdos baldų prekyba“ kainodara.

Darbo tikslas. Išnagrinėti UAB „Klaipėdos baldų prekyba“, nustatyti jos kainodaros strategiją nustatant dvigulės lovos kainą keturiais metodais.

Darbo uždaviniai:

•Teorinės dalies nagrinėjimas naudojantis įvairiais literatūros šaltiniais.

•UAB „Klaipėdos baldų prekyba“ apibūdinimas (įmonės veiklos aprašymas, teisinis įmonės veiklos organizavimas ir t.t.);

•Įmonės veiklos šakos apibūdinimas (šakos (rinkos) identifikavimas, įmonės konkurentų nurodymas ir t.t.);

Prekės vartotojui patenka per mainų procesą. Santykis kuriuos prekės mainomos viena į kitą, yra kaina. Tarpininkaujant kainai, vyksta prekių mainai. Todėl kaina yra pagrindinis viso prekinio ūkio reguliatorius. Prekių kainų svyravimai nulemia tai, kad gamyba vyksta remiantis paklausa. Rinkos kainos lygis rodo, ar prekės gamybą reikia didinti, ar mažinti. Pasiūlos ir paklausos dėsnis yra pagrindinis rinkos mainų ir kainų dėsnis. Kainų mechanizmas padeda pasiūlą pritaikyti prie paklausos (S. Urbonavičius, 2004).

Kaina yra vienas pagrindinių įmonės rinkos politinių elementų. Tai komercinė priemonė arba rinkodaros įrankis. Šia prasme kaina panaudojama efektyviausiai tada, kai ji naudojama kartu su kitais rinkodaros programos elementais (prekių tiekimu ir rėmimu). Įmonės turi nevienodas kainų politikos galimybes. Įmonė, gaminanti daug analogiškų prekių, nustatant kainas turi mažiau laisvės. Ir atvirkščiai, kuo labiau prekės diferencijuotos (neturinčios analogų), tuo labiau nepriklausoma gali būti kainų politika (padidinti ar sumažinti kainą). Pavyzdžiui, žaliavų gamintojai, prekybininkai gali veikti savo nuožiūra, kainodaroje turi mažiau galimybių, negu pramonės įmonės (Lietuvos laisvosios rinkos institutas, 2012). Pastarosios paprastai gamina daug prekių rūšių ir kiekvieną tą rūšį gamina nedidelis įmonių skaičius. Be to, ten, kur dirba mažai gamintojų, mažai tarpinių grandžių, mažai pirkėjų, laisvė įmonėms, nustatančioms kainas, yra didesnė. Dėl to gamybinės paskirties prekių rinkose veikiančios įmonės turi savarankišką kainų politiką, negu įmonės, veikiančios vartojimo prekių rinkose.

Kainų nustatymą kuriai nors prekei lemia tai, ar pasiūla yra koncentruota ir kokiu laipsniu. Jei gamyba ir pardavimas nėra koncentruoti, t.y. egzistuoja daug pardavėjų, vyksta atvira kainų konkurencija, tai mažiausia konkurento kaina yra pagrindinis kriterijus parduodant prekę. Jei gamyba ir pardavimas yra sukoncentruoti nedaugelio įmonių – pardavėjų – tai jos tam tikru mastu gali veikti rinką ir sau palankias kainas. Šiuo atveju, kaina nėra vienintelė prekės pardavimo sąlyga. Įtakos turi ir prekės kokybė, aptarnavimas, mokėjimo sąlygos ir kiti veiksniai.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 22 puslapiai (5532 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 85 KB
  • Kainodara UAB „Klaipėdos baldų prekyba“
    10 - 4 balsai (-ų)
Kainodara UAB „Klaipėdos baldų prekyba“. (2015 m. Sausio 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/kainodara-uab-klaipedos-baldu-prekyba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 09:58