Kainodaros pagrindai


Marketingo skaidrės. KAINODAROS PAGRINDAI Kainos samprata ir reikšmė Prekės patenka vartotojui per mainų procesą. Marketingo požiūriu, kaina – tai marketingo komplekso elementas. Gamybinės paskirties prekių rinkose veikiančios įmonės dažnai vykdo savarankiškesnę kainų politiką. Įmonė, nustatydama savo prekių kainas. Kai kurios įmonės didina savo prekių kainas. Keisdama prekių kainas, įmonė turi atsižvelgti į vartotojų reakciją. Ne tik vartotojai, bet ir konkurentai reaguoja į kainų pasikeitimą. Visų pirma tai priklauso nuo įmonės parduodamų prekių ir rinkos pobūdžio. Nustatydama kainą, įmonė pirmiausia turi pasirikti kainodaros tikslą. Dažniausiai kainodaros tikslai yra tokie išgyvenimas. Kainą galima mažinti. Pastaroji naudojama tada, kai vartotojai jautriai reaguoja į prekės kainą. Pardavimo apimties didinimas. Konkurencinio pariteto išlaikymas. Rinkos poveikis kainai. Kiekvienos prekės kaina turi tarsi “Grindis” ir “Lubas”. Paklausos kreivė rodo, kiek prekių bus parduota rinkoje tam tikru laikotarpiu skirtingomis kainomis. Dėl kitų marketingo veiksnių įtakos paklausos kreivė pasislenka. Kreivių susikirtimo taškas laikomas paklausos ir pasiūlos pusiausvyros tašku. Paklausos elastingumas – tai paklausos pasikeitimo laipsnis. Jei paklausa elastinga, didinti kainos dažniausiai neverta. Jei parduodamų prekių kiekis kainai padidėjus nepasikeičia. Paklausos kreivė priklauso ir nuo konkurencinės situacijos rinkoje. Esant grynajai konkurencijai tai nevaldomi procesai. Tačiau kitaip negu grynosios konkurencijos rinkoje. Monopolinės konkurencijos sąlygomis įmonės nustato savo prekėms individualias kainas. Oligopolijos sąlygomis įmonių konkurencija įgauna tiesioginę ir aktyvią formą. Kaštų poveikis kainai Nuo paklausos paprastai priklauso maksimali kaina. Pastovieji kaštai –. Kainų nustatymo metodai ir strategijos Įvertinsi paklausą. Šis kainos nustatymo būdas gan populiarus. Taikant į kaštus orientuotą kainos nustatymo metodą. Į paklausą orientuotas kainos nustatymo metodas.

Kainodaros pagrindai. (2014 m. Gegužės 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/kainodaros-pagrindai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 20:22