Kainodaros strategijos


Finansų kursinis darbas. Įvadas. Kainodaros organizavimo analizė. Kainos samprata, reikšmė ir tikslai. Veiksniai, įtakojantys kainų nustatymo sprendimus. Kainos nustatymo metodai. Kainų politika. Kainų strategija ir jos tikslai. Kainodaros strategijos tikslai. Kainų nuolaidų sistema. Kainodara skirtinguose rinkos tipuose. Uab „Antara lt“ apibūdinimas. Komercinė-ūkinė įmonės veikla. Realizavimo rinkos. Šakos apibūdinimas. Šakos ir rinkos tipo indentifikavimas. Konkurencija rinkos šakoje. Uab „Antara lt“ židinio ugniakuro „Aura“ kainos nustatymas. Uab „Antara LT“ taikomas kainos nustatymo metodas. Židinio ugniakuro „Aura“ kainos skaičiavimas EXW metodu. Židinio ugniakuro „Aura“ pardavimo vartotojui kainos nustatymas. Židinio ugniakuro „Aura“ kainos nustatymas nenuostolingumo metodu. Optimalaus kainų lygio nustatymas. Galima įmonės kainodaros strategija. Išvados ir pasiūlymai. Literatūra.


Visais prekinio ūkio laikais kainos vaidino vieną pagrindinių vaidmenų tiek ekonominiu, tiek ir socialiniu aspektais. Kaina – tai piniginė produkto vertės išraiška. Prekės vertę sąlygoja visuomeniškai būtinos sąnaudos šiai prekei pagaminti, įskaitant ir gamintojų numatytą pelną. Taigi, vykstant technologinei pažangai, tobulėjant visuomenės narių profesiniams įgūdžiams, gerėjant darbų organizavimui bei augant žmogaus sugebėjimams, atskiro gaminio vertė, o tuo pačiu ir kaina turėtų mažėti. Tiesa, reikia išskirti, jog naujai produkcijai, kurios gamybos įvaldymo kaštai bei paklausa yra didesni, prekių kainos didėja, ypač išsivysčiusiose šalyse. Tagi įmonės, gaminančios naujausio tipo produktus, kurie turi didelę paklausą, gali visiškai kompensuoti šios produkcijos įdiegimo į gamybą sąnaudas, padidindamos kainas ir gaudamos didesnį pelną.

Ekonomika sėkmingai funkcionuoja veikiant trims elementam: pelnui, konkurencijai ir kainų sistemai. Pelno siekis stimuliuoja gamybą produktų, kurių pageidauja vartotojai. Kainų sistema padeda nustatyti, kokių paslaugų ir prekių reikia visuomenei, kaip jas gaminti ir pateikti. Kai rinkoje kurių prekių yra daugiau nei vartotojai jų pageidauja ir gali įsigyti, kaina, veikiant gamintojų konkurencijai, mažėja, o rinkoje esant per mažai prekių – kaina, vartotojams tarpusavyje konkuruojant, didėja. Taigi vienas pagrindinių kainodaros tikslų yra subalansuoti kainų mechanizmą, kuris veikia per paklausą ir pasiūlą, taip, kad nesutriktų gamyba ir vartojimas.

Darbo aktualumas – sudėtingomis konkurencijos sąlygomis kiekvienas verslas norėdamas išsilaikyti rinkoje privalo planuoti savo veiklą, tame tarpe ir kainodaros mechanizmą, kuris leidžia skaičiavimais pagrįsti įmonių taikomas kainas.

Darbo objektas – kainodara ir jos organizavimas įmonėje.

Darbo tikslas – išanalizavus teorinius kainodaros aspektus, skaičiavimais pagrįsti UAB „Antara LT“ židinio ugniakuro „Aura“ kainą.

Darbo uždaviniai:

•pateikti kainodaros ir su ja susijusių sąvokų apibrėžimus bei apžvelgti kainų politiką, strategijas, nustatymo metodus, rinkos tipus, nuolaidas;

•supažindinti su pasirinktos įmonės (UAB „Antara LT“) veikla ir indentifikuoti rinkos šakos tipą;

•indentifikuoti pasirinkto produkto (židinio ugniakuro) kainos nustatymo metodą UAB „Antara LT“;

•atlikti židinio ugniakuro kainos skaičiavimus EXW, pardavimo vartotojui, nenuostolingumo ir optimalių kainų lygio nustatymo metodais;

•nustatyti UAB „Antara LT“ įmonės kainodaros strategiją ir taikomas nuolaidas.

Kainodaros strategijos. (2015 m. Kovo 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/kainodaros-strategijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 09:56