Kainos esmė, reikšmė, nustatymo etapai


Marketingo referatas. Įvadas. Kainos samprata ir reikšmė. Kainos nustatymo etapai. Kainodaros užduočių sudarymas. Paklausos nustatymas. Sąnaudų įvertinimas. Konkurentų kainų analizė. Kainodaros metodo parinkimas. Galutinis kainos nustatymas. Kainos nustatymo metodai. 6. Į kaštus orientuotas kainos nustatymo metodas. Į paklausą orientuotas kainos nustatymo metodas. Į konkurentus orientuotas kainos nustatymo metodas. Galutinis kainos nustatymas. 10. Išvados. Literatūros sąrašas.


Tarkime, įmonė turi vieną stambų konkurentą, kuris į prekės kainos pakeitimą atsako lygiai tuo pačiu. Šiuo atveju atsakomąjį konkurento poelgį galima nuspėti ir tokiais reakcijai ruoštis iš anksto.

Kaip pati įmonė turi reaguoti į konkurentų prekių pasikeitimą? Visų pirma tai priklausys nuo įmonės parduodamų prekių ir rinkos pobūdžio. Vartojimo prekių rinkoje, esant daug tokių pačių ar panašių prekių, įmonė priversta mažinti kainas, jei jas sumažino konkurentai. Jei įmonė nesumažins savo prekių kainų, ji praras rinkos dalį, nes vartotojai nelinkę mokėti brangiau, kai yra tokių pačių pigesnių prekių. Jei konkurentai padididimo savo prekių kainas, įmonė gali pasielgti dvejopai – nekeisti kainų arba jas padidinti. Nedidindama prekių kainų, įmonė gali priversti konkurentą jas sumažinti. Tai priklausys nuo vartotojų reakcijos.

Yra šeši pradinės prekės kainos nustatymo etapai: kainodaros užduočių sudarymas, paklausos nustatymas, sanaudų įvertinimas, konkurentų kainų analizė, kainodaros metodo parinkimas ir galutinis kainos nustatymas.

Reikia nuspręsti, kokius tikslus įmonė siekia įgyvendinti tam tikros prekės ar paslaugos pagalba. Pavyzdžiui, išskiriami tokie tikslai: kompanijos išsilaikymas rinkoje, einamojo pelno didinimas, lyderių pozicijos užėmimas remiantis rinkos segmentų ir prekės kokybės rodikliais.

Naudojama paklausos kreivė ir analizuojamas darbo paskirstymas. Reikia daugiau bendrauti su klientais, kad galima būtų sužinoti ir patenkinti jų poreikius. Paklausos kreivė parodo, koks prekių kiekis bus parduotas rinkoje tam tikru laikotarpiu esant skirtingoms kainoms, kurios gali svyruoti per tą laikotarpį.

Paklausa lemia maksimalią kainą, kokią įmonė gali prašyti už prekę. Minimalią kainą lemia įmonės sąnaudos, pridedant sąžiningą pelno dalį.

Žinant minimąlią ir maksimąlią kainas, būtina atkreipti dėmesį į vidutinį konkurentų kainų diapazoną ir jų reakciją. Galimi būdai: konkurentų prekių palyginamieji pirkimai, konkurentų kainoraščiai, pirkėjų atsiliepimai apie konkurentų prekių kainas ir kokybę.

Skiriami tokie metodai: vidutinės sąnaudos plius pelnas, nenuostolingumo analizė ir tikslinio pelno siekimas, kainos nustatymas atsižvelgiant į prekės vertę, kainos nustatymas remiantis esamų kainų lygiu ir kainos nustatymas uždarų derybų metu.

Nustatant galutinė kainą būtina atsižvelgti į kainos priimtinumo psihologiją, įmonės kainų politiką, kainos įtaką kitiems rinkos dalyviams.

Norint nustatyti konkurencinę prekės ar paslaugos kainą, būtina aktyviai bendradarbiauti su tiekėjais, lankyti teikėjų organizacijas, aktyviai mokyti personalą naujų valdymo bei darbo metodų, organizuoti įmonėje problemų sprendimo būrelius, diegti naujausias, mažai energijos naudojančias technologijas ir t.t. (Vladimieras Orbazcovas. ,,valdymo ir administravimo metodai teorija ir praktika‘‘ Vilnius, eugrimas, 65 -66 psl. 2006m.)

Savikaina, vartotojų elgsena, konkurencija ir valstybinis kainų reglamentavimas sudaro keturias pagrindines veiksnių grupes, ribojančias įmonės manevrų mastą, lemiančias kainos lygį. Pirmieji trys veiksniai lemia tris pagrindines kainodaros metodų grupes.

Nustatant kainą svarbu įvertinti ir paskirstymo kanalo struktūrą ir jo dalyvius. Galimybės parduoti prekes tarpininkams nemažai priklauso nuo to, kokias nuolaidas įmonė gali pasiūlyti. Dažniausiai taikomos šių rūšių nuolaidos: funkcinės, kiekybinės, mokėjimo ir sezoninės. Funkcinės nuolaidos tarpininkui kompensuoja su paskirstymu ir rėmimu susijusias išlaidas. Kiekybinių nuolaidų skaičiavimo pagrindas- tarpininko nupirktų prekių kiekis. Šių nuolaidų tikslas- skatinti tarpininkus pirkti kuo daugiau prekių iš tos pačios įmonės. Mokėjimo nuolaidos skatina kuo greičiau apmokėti įmonės sąskaitą už pristatytas prekes. Sezoninės nuolaidos taikomos prekėms, kurios perkamos tik tam tikru sezonu. Jeigu tokios prekės gaminamos tolygiai ištisus metus, ne sezono metu įmonės šias prekes parduoda tarpininkams su nuolaida.

  • Marketingas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (3212 žodžių)
  • Marketingo referatai
  • Microsoft Word 25 KB
  • Kainos esmė, reikšmė, nustatymo etapai
    10 - 2 balsai (-ų)
Kainos esmė, reikšmė, nustatymo etapai. (2015 m. Lapkričio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/kainos-esme-reiksme-nustatymo-etapai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 15:46