Kaip sedėti prie kompiuterio


Sveikatos konspektas. Dinaminė ir ergonominė sėdėsena. Nugaros skausmą sukeliantys raumenys. Pečių juostos raumenys. Kaklo ir sprando raumenys. Riešo kanalo sindromas. Klaviatūrai taikomi ergonomikos reikalavimai. Ar patartina naudoti riešų pagalvėles. Pelei taikomi ergonomikos reikalavimai. Optimali pelės padėtis. Kompiuteris ir akys. Bendrojo pobūdžio regėjimo sutrikimai. Senatvinė tolregystė. Akių koordinacijos. Jūsų kompiuterio ekranas. Atsumas nuo ekrano. Žiūros kampas. Ekrano pasvirimas. Aplinkos apšvietimas. Akinimas ir atspindėjimas. Darbo vietos ergonomika Rašomas stalas. Papildomad apšvietimas ant rašomojo stalo. Darbo kėdė. Monitorių rūšys. Atstumas iki ekrano. Ekrano padėtis.


Dirbant su kompiuteriu paprastai naudojamasi klaviatūra ir pele. Tiesa, mūsų plaštakos yra labai judrios, tačiau kai tie patys judesiai nuolat kartojami, kyla RSI pavojus. RSI, angl. Repetitive Strain Injuries, reiškia „besikartojančios įtampos sukelti negalavimai“. Kas ketvirtas darbuotojas, kuriam tenka nuolat sėdėti prie ekrano, kenčia nuo RSI simptomų. Nuolatinis rašymas klaviatūra gali sukelti būdingas riešų problemas, beje, ir riešo kanalo sindromą. Pagalvokite, kiek kartų per savaitę, mėnesį, metus paspaudžiate klavišą. Tas pats judesys kartojamas milijoną kartų!

Darbas prie ekrano kenkia ir akims. Ištyrus įvairių profesijų žmonių grupes paaiškėjo, kad ilgai žiūrint į artimą matymo lauką gali atsirasti regos sutrikimų. Dauguma apklaustųjų regėjimo bėdas siejo su darbu prie ekrano.

Akies sandara yra tokia, kad žmogus gali atpažinti ir arti, ir toli esančius daiktus. Įprastinėje aplinkoje žvilgsnis dažnai nuo artimų objektų perkeliamas prie tolimų ir atvirkščiai. Žmonijos raidos istorijoje gebėjimas laiku pastebėti plėšrūnus ir kitus pavojus padėjo žmonėms išlikti. Šiandien tokio poreikio nebėra. Moderniame pasaulyje vis daugiau žmonių dirba biuruose su kompiuteriais, t.y. artimojo matymo lauke. Kitais žodžiais tariant, mes dažniausiai sutelkiame savo žvilgsnį 50–60 cm atstumu.

Be to, darbas su kompiuteriu reikalauja didelio susikaupimo, o tai kelia akims papildomą įtampą. Dėl to gerokai susilpnėja akių akomodacija (gebėjimas aiškiai matyti įvariai nutolusius daiktus), atsiranda akomodacijos sutrikimų. Kai persitempiama sportuojant, neretai jaučiami raumenų spazmai. Tokio pobūdžio stresas skatina trumparegystę, žiūrint liejasi vaizdas. Iš pradžių šie simptomai pranyksta pailsėjus naktį, tačiau ilgainiui, jeigu nesigydoma, vaizdo liejimosi simptomai išlieka. Tiesa, juos lengva pašalinti atliekant akių pratimus ir paisant darbo vietos ergonomikos reikalavimų.

Moksliškai įrodyta, kad sveikiausia sėdėti kiek atsilošus – 100–128 laipsnių kampu, nes tokioje padėtyje sumažėja raumenų įtempimas ir tarpslankstelinių diskų juosmens srityje spaudimas. Vadinamoji dinaminė sėdėsena yra tokia, kai nuolat judama į priekį ir atgal, atsiremiama į šoną vis perkeliant krūvį.

Sėdint ant kamuolio kaip tik ir atsiranda nuostabi galimybė be vargo balansuoti! Kadangi biurai paprastai didelių guminių kamuolių neturi, vietoj jų galima naudoti nedidelę pripučiamą guminę oro pagalvėlę, taip pat suteikiančią galimybę dinamiškai sėdėti. Sėdėdami ant tokios pagalvės lengvai perkelsite svorio centrą ir kartu išlaikysite idealų 110 laipsnių kampą tarp sėdėjimo plokštumos ir nugaros.

Be to, jei pakreipsite ekraną taip, kad žiūrėtumėte į jį nesukdami sprando, jūsų padėtis bus ideali.

Nugaros skausmą sukeliantys raumenys

Skausmai juosmens srityje – kompiuterių vartotojams gerai žinoma bėda. Dažnai jie atsiranda dėl klubinių juosmens raumenų įtampos. Šie raumenys padeda einant kelti ir perstatyti kojas, atsikelti iš gulimos padėties, tiesiai sėdėti. Kai ilgai dirbama sėdint, klubiniai juosmens raumenys sutrumpėja, todėl stojantis dubuo ir juosmens slanksteliai pasislenka į priekį.

Stovint ir vaikštant klubiniai juosmens raumenys visiškai išsitiesia. Šie raumenys treniruojami kilnojant ir perstatinėjant į priekį ir atgal kojas.

Stuburas ir krūtinės ląsta laiko pečių lanką, sudarantį atramą rankoms. Rankos yra nepaprastai lanksčios, jas laiko vieni stipriausių kūno raumenų. Pečiai leidžia joms įtemptai dirbti.

Kompiuterių vartotojai žiūredami į ekraną mėgsta palinkti į priekį. Tačiau jei norime dirbti efektyviai, turime išlaikyti tokią pečių padėtį, kad raumenis apkrautume minimaliai ir galėtume dirbti sėdėdami tiesiai.

  • Sveikata Konspektai
  • 2015 m.
  • 11 puslapių (3930 žodžių)
  • Sveikatos konspektai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Kaip sedėti prie kompiuterio
    10 - 7 balsai (-ų)
Kaip sedėti prie kompiuterio. (2015 m. Balandžio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/kaip-sedeti-prie-kompiuterio.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 21:32