Kanonų teisė konspektas


Kanonu teises konspektai. Popiežių revoliucija. Kanonų teisės sistemos bruožai. Svarbiausi kanonu teises sistemos bruozai. Kanonų teisės konspektas. Barbarų teisės bruožai. Kanonu teises procesas. Kanono principai. Inkvizicinis procesas. Du svarbiausi kanonu teises bruozai.

Teisės konspektas. Kanonų teisė. Procesas prieš jėzų nazarietį. Krikščionybės atsiradimas ir paplitimas. Didžioji schizma. Kliuni reforma. Popiežių revoliucija. Dictatus papae.Vakarų teisės tradicijos atsiradimas. Kanonų teisės sisteminimas ir svarbiausi šaltiniai. Bažnytinė jurisdikcija. Kanonų teisės sistemos sandaros elementai. Konstituciniai kanonų teisės principai. Inkvizicinis procesas.


Vakarų teisės tradicijos neįmanoma suprasti, neištyrinėjus jos religinio matmens. Tokie tyrimai parodo, kad vakarų teisės sistemos pamatinių institutų, sąvokų ir vertybių šaltiniai yra xi ir xii a. Religiniai ritualai, liturgijos ir religinės doktrinos, atspindinčios naują požiūrį į mirtį, nuodėmę, bausmę, atleidimą ir išganymą, o kartu ir naujos dprocesas prieš jėzų nazarietį. Du antikos laikų mirties nuosprendžiai padarė didžiulę įtaką europiniam mąstymui ir europos istorijai. Vienas procesas – tai sokrato nuteisimas, kitas – jėzaus. Vienas vyko pagal graikų teisę, antras – pagal romėnų. Apie jėzaus nuteisimą žinome kur kas mažiau. Seniausia mus pasiekusi žinia apie tai – morkaus evangelija, atrodo, buvo parašyta praėjus keliems dešimtmečiams po kristaus nukryžiavimo (apie 70 m. Po kr. ). Kartu su dar trimis kitomis evangelijomis ji sudaro mūsų žinių apie šį teismo procesą svarbiausius šaltinius: pagal matą. 47-27-56, morkų. 43-. 41, luką. 47-. 49, joną. 1-

Krikščionybės atsiradimas ir paplitimas. Krikščionių bažnyčia pradėjo formuotis i a. Pradžioje romos imperijos teritorijoje. Nuo romos imperijos žlugimo (476 m. ) iki romėnų teisės recepcijos xi a. Kanonų teisė buvo vienintelė teisės sistema, jungusi lokalias skirtingų europos šalių teisės sistemas.

Bažnyčia per tris pirmuosius tris šimtmečius gerbė romėnų teisę, tačiau nepripažino jos absoliutaus autoriteto. Pilietinio nepaklusnumo principas faktiškai jau glūdėjo ankstyvosios bažnyčios patyrime, nes pati krikščioniškoji tikyba buvo nelegali [berman. Teisė ir revoliucija, p. 228].

Vakaruose iki xii a. Nebūta supratimo, kokios teisėtvarkos reikalauja krikščionių etika. Tačiau xi a. Pradžioje tikėjimas paskutiniu teismu vakaruose įgavo naują prasmę, nes kartu atsirado tikėjimas, kad pavienės sielos mirties akimirką pateks į tarpinį teismą – skaistyklą - ir kad esama tarpinio nuskaistinančio laiko tarp kiekvieno krikščionio mirties ir dieviškojo teisėjo paskutinio atėjimo. [berman. Teisė ir revoliucija, p. 230].

Rytų bažnyčioje nebuvo ir nėra visuotinai priimtos doktrinos apie išperkamąsias sielos kančias po mirties ir prieš paskutinio teismo dieną: visų šventųjų diena švenčiama ir rytuose, ir vakaruose, o vėlinės tik vakaruose (nuo 11 a. Pradžios) ir pirmiausia romos katalikų bažnyčioje. [berman. Teisė ir revoliucija, p. 231].

Kita vertus, skaistyklos idėja suponuoja, kad ataskaita turi atitikti gatavą normų ir taisyklių sistemą.

  • Teisė Konspektai
  • 2011 m.
  • 10 puslapių (3495 žodžiai)
  • Teisės konspektai
  • Microsoft Word 23 KB
  • Kanonų teisė konspektas
    8 - 1 balsai (-ų)
Kanonų teisė konspektas. (2011 m. Rugpjūčio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/kanonu-teise-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 18:16