Kauno miesto gyventojų naudojimosi parkuose esančių treniruoklių paklausos tyrimas


Vadybos kursinis darbas.

Metodo pasirinkimas. Imties skaičiavimas. Paslaugos tyrimas. Vartotojų nuomonių tyrimas. Segmento nustatymas bei prognozavimas. Stebėjimas. Rinkos tyrimai. Konkurencinės aplinkos analizė. Išvados.


Kintant žmonių amžiaus intervalui, tiksliau jam trumpėjant, vis aktualesniu tampa aktyvus gyvenimo būdas. Vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių atkreipia dėmesį į naturalų savo sveikatos būklės bei raumenų sustiprinimą, kurį gali gauti iš sporto. Vis daugiau jaunų žmonių yra skatinami aktyviai leisti savo laisvalaikį. Taip pat aktyvus laisvalaikis – tai paprasčiausias būdas susirasti bendraminčių, padedantis palaikyti gerą sveikatą, daugiau laiko praleisti su šeima. Fizinis aktyvumas leidžia atsipalaiduoti po įtemptos darbo dienos, padeda įveikti stresą, gerina darbingumą, suteikia energijos. Turime atrasti veiklą, kuri suteiktų gerų emocijų, nesvarbu, ar tai būtų bėgiojimas, šokiai ar pasivaikščiojimas parke. Mankštintis skatina bei propaguoja ir pasaulio, Lietuvos visuomenės veikėjai remdami įvairias sporto akcijas. Žinoma, šis judėjimas paliečia ir atskiras valstybės institucijas, regionus. Akivaizdu, jog didieji Lietuvos miestai šį poreikį pastebi greičiau, tad ir problemą turi spręsti per atitinkamai trumpesnį laikotarpį. Ne paslaptis jog, pagrindiniai Lietuvos miestai yra pripildyti sporto klubų, tačiau jie yra mokami. Šiems užimtumo taškams alternatyva yra miesto viešojoje erdvėje esantys treniruokliai. Neišimtis yra ir Kauno miestas. Laikinojoje Lietuvos sostinėje kone kiekviename didesniame parke galima surasti treniruoklių kompleksą. Kauniečiai jau penktus metus turi galimybę miesto viešosiose erdvėse naudotis lauko treniruokliais. Po šios naujovės įdiegimo vis dažniau iškyla klausimas ar naudojimosi treniruokliais esančiais parkuose paklausa auga?

Tyrimo tikslas – Išanalizuoti parkuose esančių treniruoklių reikalingumą miesto gyventojams.

Kadangi šis darbas susijęs su jau egzistuojančia paslauga ir prekėmis, temai analizuoti naudojami priežastinis bei aprašomasis metodai. Norint išsiaiškinti lauko treniruoklių parkuose paklausą, galime naudoti aprašomąjį metodą. Aprašomieji tyrimai naudojami marketingo problemoms, situacijoms apibūdinti. Jais naudodamiesi galime gauti informacijos, kuri apibūdintų aplinkybes, reiškinius ar faktus. Pavyzdžiui, galime išskirti lauko treniruoklių rinkos dalį, šios paslaugos įtakos zonas, vartotojų elgesį, konkurencinę situaciją. Šis metodas leis išsiaiškinti tikslinės auditorijos charakteristiką, nustatyti kaip žmonės elgiasi parkuose, kas juos domina ir kur yra didžiausi dėmesio traukos centrai. Taip pat remiantis aprašomuoju metodu galima prognozuoti paklausos kitimą bei plėtos sėkmingumą. Tačiau vien šio būdo neužteks norint ištirti plėtros galimybes. Konkrečiu atveju galima pasitelkti ir priežastinį tyrimą. Šiuo tyrimu galima gilintis į tam tikrus reiškinius, kaip fizinis žmonių aktyvumas, bei rezultatus nulėmusias priežastis, pavyzdžiui, kodėl tam tikri žmonės renkasi lauko treniruoklius.

Literatūroje galime sutikti dvi duomenų rūšis: pirminiai ir antriniai duomenys. Šiame darbe naudosime du pasirinktus pirminių duomenų rinkimo būdus – stebėjimas ir apklausa. Apklausą vykdysime pasitelkę internetinę apklausos sistemą bei socialinius tinklus jos sklaidai. Popierines apklausas dalinsime treniruoklių erdvėje Kalniečiuose. Papildomai bus vykdomas asmeninis stebėjimas. Stebėjimo metu skaičiuosime žmones esančius treniruoklių erdvėje, stebėsime kuriais treniruokliais jie naudojasi dažniausiai, ar visiems pakanka treniruoklių, kokia erdvės būklė, fiksuosime datą, laiką bei oro sąlygas. Šis metodas taikomas beveik visoms paslaugoms, nes jos yra tiesiogiai susijusios su klientais. Kadangi minėtuose parkuose, kur bus vykdomas stebėjimas, nėra nei personalo, nei konkurentų, o ir praeinančiųjų srautas nėra svarbus, vykdysime tik vartotojų stebėjimą.

Kadangi internetinėje apklausoje dažnai pasitaiko klaidinančių atsakymų ar neaiškių, neišplėstų frazių, papildomai apklausime žmones, kurie tikrai lankosi treniruoklių erdvėje. Asmeninės apklausos metu galime išgauti aiškesnius atsakymus, užduoti sudėtingesnius klausimus, tačiau respondentas neturi daug laiko apgalvoti atsakymus. Apklausos metodu galėsime lengviau rasti atsakymą į klausimą – kodėl žmonės renkasi lauko treniruoklius? Taip pat galėsime sužinoti kaip pagerinti situaciją lauko treniruoklių erdvėse ir kas gali padidinti šio laisvalaikio užsiėmimo paklausą. Remiantis apklausos atsakymais galime išskirti tam tikras grupes, kurių interesai šia tema skiriasi, sužinoti šių grupių skirtumus bei ypatumus. Taip galėsime sutelkti dėmesį į didžiausią vartotojų dalį, kurios norai taptų prioritetu.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Gabrielė
  • 34 puslapiai (5638 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1694 KB
  • Kauno miesto gyventojų naudojimosi parkuose esančių treniruoklių paklausos tyrimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Kauno miesto gyventojų naudojimosi parkuose esančių treniruoklių paklausos tyrimas . (2017 m. Gegužės 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/kauno-miesto-gyventoju-naudojimosi-parkuose-esanciu-treniruokliu-paklausos-tyrimas.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 19 d. 03:13