Kauno miesto Laisvės alėjos atgaivinimo būdų paieška vartotojų elgsenos aspektu


Verslo bakalauro darbas. Įvadas. Vartotojų elgsena ir pirkimo vietos pasirinkimo parametrai. Vartotojų elgsenos esmė. Vartotojo elgseną formuojantys išoriniai ir vidiniai veiksniai. Socialiniai veiksniai. Asmeninio pobūdžio veiksniai. Kultūriniai veiksniai. Psichologiniai veiksniai. Ekonominiai vartojimo parametrai. Vartotojų elgsenos akcentai pirkimo vietos pasirinkimo aspektu. Miesto centras kaip savita gyventojų-vartotojų traukos erdvė. Miesto centras kaip urbanistinė bendravimo ir vartojimo erdvė. Vartotojų ir miesto centro sąveika: tarp viešosios erdvės ir privačių prekybos centrų. Laisvės alėjos analizė vartotojų elgsenos aspektu. Tyrimo metodologijos pagrindimas. Laisvės alėjos raida: pakilimai ir nuosmukiai. Laisvės alėja ir urbanistiniai gyvybingo miesto centro kriterijai. Laisvės alėja ir vartotojų elgsenos parametrai. Laisvės alėjos atgaivinimo galimos perspektyvos. Išvados. Literatūra. Priedas.


Pasaulinė didžiųjų prekybos centrų (angl. shopping malls) sklaida ir įsitvirtinimas mažmeninės prekybos rinkose turėjo dramatišką poveikį vartotojų elgsenai tradiciškai nusistovėjusiose miestų erdvėse. Centralizuotai valdomi didieji prekybos centrai yra pajėgūs pasiūlyti vartotojui nemažai patrauklių vertės elementų, pvz., nemokamą automobilių parkavimo erdvę, malonias klimatines sąlygas, centralizuotas akcijas, žemesnes kainas (tiek dėl masto ekonomijos, tiek dėl stiprios konkurencinės padėties tiekėjų atžvilgiu), kurių negali pasiūlyti po miestą pasklidusios pavienės smulkios parduotuvės ir paslaugų įmonės. Visa tai lemia tradicinės vartotojų elgsenos pokyčius, prekybos centrinėse miestų dalyse apmirimą, pastebimą ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje kitų pasaulio bei Europos šalių.

Laisvės alėja yra istorinė Kauno miesto prekybos erdvė, kuriai, skirtingų ekspertų teigimu (pvz., Miškinis, 2009) didelį neigiamą poveikį padarė stambiųjų prekybos centrų („Akropolio“, „Megos“, Urmo bazės) atsiradimas mieste. Pastaraisiais metais vis dažniau kalbama apie Kauno centrinės dalies, kurio centrine ašimi yra Laisvės alėja, atgaivinimo strategiją ir principus. Akivaizdu, kad siekiant atgaivinti ištuštėjusią miesto erdvę yra labai svarbu gerai suvokti esminius gyventojų traukos veiksnius bei efektyvaus jų poreikių tenkinimo galimybes.

Šiame bakalauro baigiamajame darbe į Laisvės alėjos atgaivinimo klausimą žiūrima vadovaujantis vartotojų elgsenos literatūroje suformuotais kriterijais. Yra siekiama nustatyti, kas labiausiai traukia miesto gyventojus (kaip prekių, paslaugų ir miesto viešosios erdvės vartotojus) į tarpusavyje konkuruojančias miesto prekybos erdves (Laisvės alėją, Senamiestį, „Urmo bazę“, prekybos ir pramogų centrus „Akropolį“ ir „Megą“), kokie pagrindiniai jų vartojimo akcentai ir prioritetai, kokių pokyčių labiausiai tikimasi centrinėje miesto gatvėje, kad pastaroji taptų patraukli prekybos ir laiko leidimo erdve; pagaliau – kokie vartotojų elgsenos parametrai suvaidintų lemiamą vaidmenį Laisvės alėjai įgyjant konkurencinį pranašumą prieš kitas pagrindines gyventojų-vartotojų traukos vietas.

Reikia pažymėti, kad urbanistiniu požiūriu miesto centro regeneravimo studijų yra atlikta nemažai, tuo tarpu vartotojų elgsenos perspektyva remiamasi ganėtinai retai.

  • Verslas Bakalauro darbai
  • 2013 m.
  • 72 puslapiai (20699 žodžiai)
  • Universitetas
  • Verslo bakalauro darbai
  • Microsoft Word 544 KB
  • Kauno miesto Laisvės alėjos atgaivinimo būdų paieška vartotojų elgsenos aspektu
    10 - 2 balsai (-ų)
Kauno miesto Laisvės alėjos atgaivinimo būdų paieška vartotojų elgsenos aspektu. (2013 m. Balandžio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/kauno-miesto-laisves-alejos-atgaivinimo-budu-paieska-vartotoju-elgsenos-aspektu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 06:43