Kauno miesto viešojo transporto raida 1944-1990 m.


Istorijos diplominis darbas.

Santrauka. Summary. Įvadas. Kauno miesto viešojo transporto padėtis po antrojo pasaulinio karo. Kauno autobusų ir Kauno troleibusų įmonių organizavimas 1944 – 1990 metais. Kauno miesto autobusų įmonės raida 1944 – 1990 metais. Kauno autotransporto kontoros veikla. Kauno autobusų taksi – motorų parko veikla. Kauno autobusų parko veikla. Kauno troleibusų parko raida 1965 – 1990 metais. Kauno troleibusų parko kūrimosi problemos. Troleibusų transporto organizavimas Kauno mieste. Keltuvai Kauno miesto viešojo transporto sistemoje 1944 – 1990 metais. Viešojo transporto infrastruktūros plėtra Kaune XX amžiaus 6 – 9 dešimtmečiais. Viešojo transporto maršrutų tinklo plėtra Kaune 1944 – 1990m. Išvados. Šaaltinių ir literatūros sąrašas. Priedai.


Antrosios sovietinės okupacijos pradžioje viešojo transporto būklė Kauno mieste buvo itin bloga, nes tebuvo likę tik Gurguolė iš 8 arklių ir 2 keltuvai. 1946 m. kovo mėn. mieste atsirado reguliarūs autobusų maršrutai, tuo metu jų buvo du: Žemieji Šančiai – Rotušės a., Petrašiūnai – Geležinkelio stotis. Palaipsniui autobusų skaičius augo, tačiau susisiekimas transportu buvo nepatikimas dėl dažnų šių transporto priemonių gedimų. Vėlesniais dešimtmečiais autobusai buvo nuolat perkrauti. Nepaisant šių trūkumų XX a. 6 – 9 dešimtmečiais viešojo transporto eismo sąlygos pagerėjo: buvo remontuojamos intensyvaus eismo gatvės, pagerėjo jų apšvietimas, buvo įrengta daugiau šviesoforų. Miesto plėtrai ir gyventojų poreikiams tenkinti ženkliai išaugo viešojo transporto maršrutų skaičius. 1990 metais mieste buvo keturiasdešimt trys autobusų maršrutai.

1965 m. gruodžio 31 d. Kauno miesto viešojo transporto sistemą papildė troleibusai. Pirmasis troleibusų maršrutas sujungė Panemunę ir Senamiestį. 1967 m. pastatytos troleibusų linijos Savanorių pr. 1968 – 1969 m. įrengti troleibusų kontaktiniai tinklai Taikos pr., Tvirtovės al., Draugystės g., Tunelio g., K. Baršausko g., 25 –mečio g. (dabar – Kovo 11-osios g.) 1971 - 1975 m. vyko troleibusų depo rekonstrukcijos, išplėtimo darbai, pritaikant 125 troleibusų aptarnavimui. 1976 m. Pradėtas troleibusų eismas Vilijampolėje. 9 troleibusų maršrutais keleivius vežė apie 160 troleibusų. 1985 m. Troleibusų maršrutai pasiekė naujus Kalniečių ir Eigulių mikrorajonus P. Lukšio g., P.Eidukevičiaus (dabar – S. Žukausko g.), Šiaurės pr. Per visą laikotarpį nuo 1965 m. iki 1990 m. troleibusų maršrutų skaičius išaugo iki 13.

Per Antrąjį pasaulinį karą funikulieriai nenukentėjo, tačiau dėl elektros stokos kurį laiką neveikė. Vystantis viešajam transportui miesto keltuvai pokariniame Kaune palengva prarado savo svarbą kaip transporto priemonė. Visgi, sovietmečio spaudoje aptinkama informacijos, jog keltuvai tarnavo ne tik kaip susisiekimo priemonė, bet ir kaip miesto svečių lankytinas objektas bei Kauno istorinė relikvija, dėl ko jie turėtų būti išsaugoti.

In the beginning of the second Soviet occupation the public transport condition was unsatisfactory, at that time Kaunas city possessed only one string of carts and 2 funiculars. In March of 1946 the regular bus routes started in the city, at that time there were two bus routes: from Lower Šančiai – to the Town Hall and from Petrašiūnai – to the Railway Station. The number of buses grew gradually through the years, but the links of public transport remained unreliable due to frequent failures of these vehicles. In subsequent decades the buses were constantly overcrowded. Despite these shortcomings, in 6 – 9 decades the conditions of public traffic improved: streets were repaired, street lighting was improved. The number of public transport route increased significantly. In 1990 there were forty – three bus routes operating within Kaunas city.On the 31st of December, 1965, trolleys were included into Kaunas city's public transport system. The first trolleybus route joined Panemunė and Old Town. Later the number of trolley routes was gradually increasing by 1990 – there were 13 routes during the mentioned year.

The influence of Kaunas funiculars was evident by 1970s. Žaliakalnis funicular was useful transport which enabled to reach the city center from Žaliakalnis three or four times quicker comparing to the bus. Aleksotas funicular successfully connected Aleksotas and Linksmadvaris with the city center as long as infrastructure in that part was poor. However, later funiculars lost its impact due to rapid development of routes of buses and trolleybuses within Kaunas city.

  • Istorija Diplominiai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 43 puslapiai (9424 žodžiai)
  • Universitetas
  • Istorijos diplominiai darbai
  • Microsoft Word 1823 KB
  • Kauno miesto viešojo transporto raida 1944-1990 m.
    10 - 10 balsai (-ų)
Kauno miesto viešojo transporto raida 1944-1990 m.. (2016 m. Gegužės 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/kauno-miesto-viesojo-transporto-raida-1944-1990-m.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 20:42