Kavinė pagal rytų kultūrą verslo planas


Ekonomikos verslo planas. Verslo srities aprašymas. Sumanymo aprašymas. Verslo sferos apibūdinimas. Idėjos atsiradimo istorija. Verslo tikslai, galimybės ir orientyrai. Sumanymo unikalumas. Marketingas. Rinkos apžvalga. Konkurencijos analizė. Marketingo planas. Marketingo strategijos. Kainų nustatymas. Reklama ir rėmimas. Gamyba. Patalpos ir įrengimai. Transportas. Tiekėjai. Darbuotojų samdymo galimybės. Valdymas. Savininkai ir valdytojai. Organizacinė įmonės struktūra. Rizika. Numatomos problemos ir kliūtys. Alternatyvios veikimo kryptys. Finansai. Kapitaliniai įdėjimai ir jų panaudojimas. Lūžio taško įvertinimas. Literatūros sąrašas.


Lietuvoje jau yra daug firmų, veikiančių maitinimo paslaugų sektoriuje. Nemažai firmų yra ir vienoje iš šio sektoriaus specializacijų, tai rytietiško (japonų, kinų ir t.t.) maisto gamyboje ir prekyboje. Vis dėl to mūsų tai neišgąsdino, kadangi mums kilo unikali idėja sietina su rytų kultūra. Suvokdami tai, kad tokio maisto rinkoje paklausa yra gan nemaža, mes ieškojome išeities, kaip pritraukti klientus į rytietiško pobūdžio kavinę arba restoraną, kol sugalvojome naują verslo modelį. Nusprendėme orientuotis ne maisto, bet daiktų, sietinų su tolimųjų rytų kultūra, prekyba. Apsvarstę kilusias idėjas ir padarę hipotezę, kad susidomėjimas Lietuvoje rytų kultūra auga, nusprendėme labiau orientuotis ne į maisto, o materialų daiktų prekybą. Tikėti tokia idėja mus vertė ir tai, kad Lietuvoje tokios Anlogijos praktiškai nėra. Po svarstymų, priėjome išvadą, Lietuvoje atidaryti parduotuvę -kavinukę, pavadinimu „Sugimoto“ (Jap. paslaptingas miestas), kur būtų prekiauja tuo, kas susiję su rytų kultūra, pradedant lengvais užkandžiais ir baigiant gėrimais, tačiau maistas bus labiau kaip papildoma veikla padėsianti pritraukti klientus ir sukurti jaukią atmosferą.

Maisto bei gėrimų asortimentą daugiausia sudarys: suši, įvairių rūšių arbatos, užkandžiai. Jei verslas seksis, plėsime asortimentą, pridėsime saldžiarūgštės mėsos ir pan. Suši gamybai reikės: agurkų, avokadų, krabų lazdelių, lašišos, wasabi, imbierų, sojos, paprikų, tuno, karai padažo, sezamo, ryžių ir kitų ingredientų.

Idėja kilo ne iš niekur, buvo daug svarstymų kokia sritį pasirinkti, bet prisiminėme, kad vienas mūsų draugas nori įsteigti savo įmonę. Iš jo ir sėmėmės patirties, sulaukėme patarimų ką rašyti verslo plane.

Kaip jau minėjome, maisto prekyba nebus pagrindinė mūsų veiklą, todėl labiau orientuosimės į daiktų prekybą. Kaip galimai pardavinėjamų prekių pavyzdžius galime paminėti: mangą, vėduokles, kimono, anime, plakatus, statulėles, arbatos gėrimo rinkinius, valgymo lazdeles, bonsus ir kitokius augalus, graviūras, paveikslus, daiktus su kaligrafija, namų interjero detales, papuošalus, įvairūs suvenyrus ir pan.. Kiekvienas daiktas būtų tam tikra prasme susijęs su tolimųjų rytų kultūra.

Krautuvėlė nuo kavinukės nebus atskirta (gal tik šiek tiek atitverta, tai priklausys nuo vidaus dizaino ir ergonomiškumo). Vienas virėjas dirbs prie prekystalio, kur bus gaminami suši, bei bus galima užsisakyti arbatos, užkandžių. Virėjas taip pat priims užsakymus, tačiau atsiskaityti reikės prie kasos, kuri bus atskirai nuo prekystalio (joje bus atsiskaitoma ir už prekes). Tam reikės dar vieno darbuotojo. Krautuvėlės dizainas būtų neįpareigojantis, lengvas, žinoma, kuriame atsispindėtų tolimųjų rytų kultūra, viduje būtų malonu sėdėti, mėgautis suši bei arbata, bei būtų galima paskaityti knygų apie šią kultūrą, manga leidinių, pasimokyti lankstyti origami. Dalis prekių būtų įkomponuota į bendrą dizainą.

Norėdami užtikrinti savo įmonės sėkmingą veiklą ir galimą ilgalaikę perspektyvą atlikome rinkos analizę aptardami tokius esminius faktorius kaip rinkos imlumas, pardavimų perspektyva, mūsų parduodamų produktų kaina rinkoje, vidutinė paslaugų pardavimo galimybė per mėnesį, sezoniškumas, specifinės produktų savybės.

Atlikę rinkos analizę, pradėjome išsamiau gilintis į rinkoje esančius klientus, t.y atlikome konkurencijos analizę. Šakos aplinkai, taip pat ir konkurencinei įmonės padėčiai tirti plačiai naudojamas Michaelio Porterio penkių jėgų modelis. Pagal šį modelį konkurencija ūkio šakoje priklauso nuo penkių konkurencingumo veiksnių (jėgų): esamų konkurentų, naujų konkurentų, produktų pakaitalų/ substitutų, tiekėjų ir vartotojų/ pirkėjų. Toliau būtina į kiekvieną iš šių jėgų pasigilinti, t.y. analizuoti jas mūsų įmonės atveju.

Esami konkurentai. Prie šios dalies priskiriami tiesioginiai konkurentai - tai įvairūs restoranai, barai ir kavinės, siūlančios tolimųjų rytų kultūros virtuvės maistą bei parduotuvės, siūlančios klientams pirkti šios kultūros aksesuarų, drabužių ar kitokių daiktų šia tematika. Kadangi mūsų parduotuvė- kavinukė užsiimtų dviejų tipų produktų prekyba, t.y. maistu ir materialiais daiktais, tai verta pastebėti, kad pagrindinė konkurencija, su kuria mums teks susidurti bus maisto srityje, kur mes prekiausime sušiais, jūros gėrybėmis ir kitais rytietiškos virtuvės valgiais. Įvairių kavinių, restoranų ar barų, siūlančių klientams rytietiško maisto ar gėrimų, Vilniuje yra ganėtinai nemažai, todėl norime plačiau apžvelgti didžiausius mūsų konkurentus.

Nauji konkurentai. Prie šios dalies priskiriami potencialūs konkurentai - tai galimi konkurentai, kurie įeis į rinką vėliau negu mūsų įmonė ir atims tam tikrą procentą rinkos dalies. Nors normalios konkurencijos sąlygomis įėjimo į rinką barjerų nėra, tačiau mūsų įmonė stengtųsi apsunkinti kitų panašaus pobūdžio įmonių steigimąsi ir galimą jų konkuravimą su mūsų paslaugomis. Tai būtų daroma nepažeidžiant LR teisės aktų, siekiant kuo didesnio klientų lojalumo mūsų įmonės atžvilgiu, taikant jiems įvairias nuolaidas, pritraukimo akcijas ir kitas lojalumo programas.

  • Ekonomika Verslo planai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (5175 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ekonomikos verslo planai
  • Microsoft Word 79 KB
  • Kavinė pagal rytų kultūrą verslo planas
    10 - 3 balsai (-ų)
Kavinė pagal rytų kultūrą verslo planas. (2015 m. Gegužės 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/kavine-pagal-rytu-kultura-verslo-planas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 23:21