Kavos rinkos Lietuvoje analizė


Kavos importas lietuvoje. Kavos rinka lietuvoje.

Vadybos kursinis darbas.

Įvadas. Bendra informacija apie įmonę Uab “Gustav Paulig Ltd”. Rinkos patrauklumo analizė. Rinkos identifikavimas. Rinkos dydis ir augimas. Rinkos kaštų struktūra. Paskirstymo sistema. Esminiai sėkmės veiksniai. Rinkos struktūrinis pelningumas. Vartotojų analizė. Segmentų identifikavimas ir motyvacijos analizė. Nepatenkinti poreikiai. Konkurentų analizė. Konkurentų identifikavimas. Konkurentų skirstymas į strategines grupes. Konkurentų įvertinimas. Konkurentų stiprumo tinklelis. Aplinkos analizė. SSGG analizė ir problemų identifikavimas. Išvada. Literatūra. Priedai.


Visi geros kavos mėgėjai supranta, kad ypatingą kavos skonį užtikrina kavos darymo kokybė, kokybiškos žaliavos bei teisingas paruošimo būdas. Eilinis žmogus kavos namų sąlygomis negali pasidaryti, todėl tenka ją pirkti.

Lietuviai tapo vis išrankesni kavos skoniui, kvapui, pakuotei. Jie gali rinktis pigesnes ir paprastesnes kavas, ar brangesnes, tačiau sukeliančias didesnius pojūčius, įvairaus kvapo, tam tikrais skoniais ar patrauklia pakuote. Kavos rinka Lietuvoje, kurią analizuosiu savo darbe, pasiūla išaugo. Dabar kava pardavinėjama visur, jos galima rasti visuose parduotuvėse nepriklausomai nuo jų dydžio, kavinėse ir daugelyje kitų vietų.

„Paulig“ istorija prasidėjo 1876 metais, kai imigrantas iš Vokietijos Gustavas Pauligas pradėjo savo verslą. Tuomet maisto pramonė buvo pradinėje stadijoje. Didžioji dalis maisto produktų buvo parduodami neapdoroti – žali. Gustavas Pauligas pradėjo iš kolonijų importuoti ir prekiauti druska, kava, prieskoniais, miltais, portveinu ir konjaku.

Nuo pat pradžių „Paulig“ būstinė yra Helsinkyje.

Gustavas Pauligas greitai tapo žinomu ir įžvalgiu verslininku. Jis suvokė prekės ženklo esmę ir devintajame XIX amžiaus dešimtmetyje sukūrė pirmąjį bendrovės logotipą. „Paulig“ kavos pakuotes imta žymėti „P“ raidės ženklu, kuris reiškė atsakomybę už produktą ir jo kokybę. Kokybės aspektas buvo itin svarbus bendrovės įkūrėjui ir tapo palikimu ateities kartoms.

Per 130 metų nedidelė bakalėjininko įmonė tapo tarptautiniu koncernu „Paulig Group“ su pagrindine kavos verslo bendrove „Gustav Paulig Ltd“. Kavos skrudinimo verslo perspektyvos buvo geros. 2006 metų sausį buvo nupirktas žemės sklypas naujai kavos skrudinimo gamyklai. „Paulig“ visuomet buvo į ateitį žvelgianti bendrovė, kuri nuolat plečia savo prekių asortimentą, įsiklauso į vartotojų poreikius ir kuria naujų produktų ir gamybos metodus. Nepaisant šios plėtros, pagrindinis bendrovės tikslas nesikeičia – vartotojams tiekti aukštos kokybės produktus.

„Paulig“ sėkmės pagrindas – kvalifikuoti ir motyvuoti darbuotojai. Savo personalui bendrovė siūlo įdomių ir įkvepiančių iššūkių tarptautinėje darbo aplinkoje. Be aukštos darbo kokybės, „Paulig“ vertina kūrybiškumą, atvirumą, iniciatyvumą, gebėjimą spręsti problemas.

Įmonės socialinė atsakomybė. Kokybė iki šiol yra pagrindinis principas ir vertybė. Įmonei ji taip pat reiškia atsakomybę už ekonominį konkurencingumą, aplinką ir žmones.

Bendrovei „Paulig“ atsakomybė yra kasdienis darbas – tiek gimtojoje šalyje, tiek kavos kilmės šalyje. Jie itin daug dėmesio skiria personalui, produktų saugumui, gamybos ekologiškumui ir mūsų veiklai kavos įsigijimo tinkle.

Pagrindiniai kavos prekių ženklai: „Paulig Classic“,„Paulig President“,„Paulig“ espreso kavos, „Paulig“ kava iš egzotinių kavos kilmės šalių.

Kavos rinkos patrauklumo analizė bus analizuojama remiantis David A. Aaker sudaryta struktūra. Bus identifikuota kavos rinka, bus aptartas rinkos dydis ir augimas, sudaroma rinkos kaštų struktūra, remiantis M .Portero vertės grandinės principu. Nagrinėjami kavos paskirstymo kanalai (kokie yra kanalai, jų svarba, rinkos pardavimai kanale), analizuojami sėkmės veiksniai (ko nori klientai, kaip įmonės atlaiko konkurenciją), kokios jėgos ir kaip veikia šakos struktūrinį pelningumą.

Darbe bus analizuojama kavos rinka, priklausanti karštųjų gėrimų šakai. Šioje rinkoje siūlomos įvairaus skonio ir kvapo kavos. Tokios krypties rinka orientuojasi pagal vartotojų norus, stengiasi atitikti tam tikrus kokybės standartus, pasiūlyti tai, ko vartotojai tikisi. Lietuvoje kavos rinka yra tapusi labai populiari bei išvystyta. Vartotojai gali rinktis kavą pagal kainą, kokybę, papildomas savybes (skonis, kvapas).

Rinkos apibrėžimas geografiniu aspektu – Lietuvos rinka, visuose Lietuvos miestuose.

Kaip matoma kavos rinkos vertė nuo 2007 metų iki 2012 metų padidėjo, net 18 proc., iki 424.8 mln. Lt. Manoma, jog tokius pakitimus sukėlė kavos kainų svyravymai , kava brangsta arba pinga. Lyginant paskutinius 2011 ir 2012 metus kavos rinka Lietuvoje nežymiai sumažėjo, vos 1 proc.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (4320 žodžių)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 630 KB
  • Kavos rinkos Lietuvoje analizė
    10 - 7 balsai (-ų)
Kavos rinkos Lietuvoje analizė. (2016 m. Vasario 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/kavos-rinkos-lietuvoje-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:53