Keleivinio lifto elektros pavara


Inžinerijos kursinis darbas.

Keleivinio lifto elektros pavara.


Elektromechaninėje pavaroje naudojamas reduktorinis asinchroninis variklis trumpai jungtu rotoriumi. Reduktorinė pavara naudoja sliekinį reduktorių ant kurio ašies uždėtas skriemulys, kuris tiesiogiai perduoda mechaninę energiją lynams. Skriemuliuose esančiomis specialiomis žiedinėmis išpjovomis praeina lynai, kurių vienas galas pritvirtintas prie kontrasvorio, o kitas prie kabinos.

Schemoje pavaizduotos pagrindinės lifto dalys. 1 – variklis ir reduktorius (motoreduktorius), 2 – vedantysis skriemulys, 3 – skriemuliai, 4 – kabina, 5 – priešsvoris.

Pagal gautą 13,57 reikšmę iš katalogo „SEW“ randame reduktoriaus perdavimo skaičių ired = 105,71 ir reduktoriaus NVK (naudingumo koeficientą) . Parinktas reduktorius SF87 su B5 flanšu montuojama versija.

Parinktas DV klasės 4 polių 132S4 tipo dydžio variklis, kuris montuojamas su SF97 tipo sliekiniu reduktoriumi.

Durų padėties jutikliai - tai dažniausiai indukciniai padėties jutikliai, kurie nustato ar durys uždarytos ar atidarytos.

Durų apsaugos jutikliai - tai šviesos tinklo ir/arba judesio davikliai, kurie apsaugo, kad durys neužsidarytų kol tarp jų yra kas nors.

Aukšto nustatymo jutikliai - tai dažniausiai griovelių jutikliai.

Liftų saugaus naudojimo taisyklės, patvirtintos darbų saugos departamento, nurodo šias pagrindines lifto saugaus eksploatavimo taisykles liftui kaip elektros įrengimui:

1. Elektrinių jėgos grandinių įtampa mechanizmų patalpoje turi būti ne didesnė kaip 660 V; kabinoje, šachtoje ir sustojimų aikštelėse – ne didesnė kaip 380 V kintamosios srovės, ir ne didesnė kaip 220 V – nuolatinės. Valdymo, apšvietimo ir signalizacijos grandinių kintamosios srovės įtampa visose patalpose turi būti ne didesnė kaip 220 V (leidžiama naudoti 220/380 V tinklo fazę ir nulį).

Naudojant fazinį ir nulinį laidą, turi būti laikomasi šių reikalavimų:

a) valdymo, apšvietimo ir signalizacijos grandinės turi būti maitinamos iš vienos fazės;

b) aparatų ričių vienas galas turi būti patikimai sujungtas su nuliniu laidu.

Kabinos avarinio apšvietimo ir kilnojamųjų šviestuvų grandinių kintamosios srovės įtampa turi būti ne didesnė kaip 42 V. Draudžiama žeminti įtampą autotransformatoriais arba potenciometrais.

2. Lifto maitinimas iš pastato skirstymo skydo prijungiamas atskirais laidais per įvadinį įtaisą, kuriuo galima atjungti lifto pavaros elektros variklio, valdymo, signalizacijos ir kabinos apšvietimo grandinių maitinimą.

Keleivinio lifto elektros pavara. (2016 m. Kovo 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/keleivinio-lifto-elektros-pavara.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 06:00