Keleivių vežimas Viešojo transporto prognozavimas ir modeliavimas Transporto modeliavimo metodai


Transporto referatas. Įvadas. Miesto transporto raida. Miesto susisiekimo sistemos sudėtis. Miesto viešojo transporto sistema. Nebėginis transportas. Bėginis transportas. Biotransportas. Viešojo transporto organizavimo stiprybių ir silpnybių analizė. Stiprybės. Silpnybės. Keleivių vežimų viešuoju transportu ekonominė analizė. Transporto srautų prognozavimas. Ar pavyks suvaldyti transporto srautus? Planuoja sverti judantį transportą. Viename tinkle – visas viešasis transportas. Transporto srautų prognozavimas, modeliavimas ir jo metodai. Išvados. Literatūra.


Lietuvos miesto transporto vystymosi istorijoje atsispindi visi transporto vystymosi etapai. Ilgą laiką miesto transportą sudarė paprasti arklių traukiami vežimai. XIX a. pradžioje žmonių susisiekimui ir prekių gabenimui miestuose buvo stiprūs dvikinkiai vežimai, vadinami brikais, arba paprasti vienkinkiai valstiečių vežimai. Turtingesnieji miestų gyventojai jodinėjo arkliais arba važinėjo karietomis, traukiamomis dviejų, trijų ir daugiau arklių. Neturtingiems tokios susisiekimo priemonės buvo neprieinamos. Krovinių gabenimui Vilniaus mieste 1852 metais buvo įsteigtas specialus cechas.

Ketvirtojo dešimtmečio pradžioje, pradėjus geriau tvarkyti gatvių dangą, autobusų susisiekimo sąlygos pagerėjo. Keleivių vežimų apimtys pradėjo augti tik 4-ojo dešimtmečio antrojoje pusėje, likvidavus siaurąjį miesto geležinkelį. Sudėtingas Kauno reljefas vertė statyti ir keltuvus (funikulierius).

Vystantis autobusų susisiekimui, mieste veikusios tramvajaus linijos neteko savo reikšmės ir 1931-1932 metais buvo likviduotos. Vilniuje nuo 1956 m. pradėtas organizuoti ir troleibusų transportas. 1991 m. atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, prasidėjo sudėtingas laikotarpis, kuris tiesiogiai palietė ir transportą. Transporto rinkoje keleivių apyvarta smarkiai sumažėjo.

automobilių stovėjimo įrenginiai (požeminiai ir antžeminiai garažai; stovėjimo aikštelės);

įvairių transporto rūšių stotys, garažai ir visa tai, kas išsidėstę miesto teritorijoje.

Visus šiuos statinius ir tiesinius galima vadinti susisiekimo sistemos infrastruktūra. Dinaminę sistemos dalį sudaro:

Darni susisiekimo sistema miestuose - tai sistema, užtikrinanti susisiekimo būdo pasirinkimą pagal gyventojų poreikius, atsižvelgiant į jų laiką ir finansinį biudžetą, taip pat atitinka gyventojų ekonomines galimybes ir socialines reikmes bei nesudaro neigiamo poveikio aplinkai.

Subalansuota susisiekimo sistema teikia galimybę naudotis transporto infrastruktūra, bendrauti arba kitaip naudotis miesto transportu be apribojimų. Ji ne tik netrukdo, bet ir stimuliuoja socialinę, gamybinę ir kitą miesto veiklą. Keleivinio miestų transporto sistemos paskirtis - užtikrinti greitą ir patogų gyventojų susisiekimą mieste, atitinkantį jų poreikius, o siekiant aplinkos humanizavimo - mažinti transporto srautus ir neigiamą poveikį aplinkai.

Mažėjantis visuomeninio transporto prioritetas bendrame transporto sraute, senos visuomeninio transporto priemonės, spūstys kamšos valandomis koreguoja mokių keleivių skaičių. Dėl to mokūs keleiviai renkasi patogesnes transporto priemones. Padidėjus nuosavų automobilių skaičiui Lietuvos miestuose, tradicinių visuomeninio transporto priemonių darbo apimtis labai sumažėjo.

Didiesiems Lietuvos miestams šiandien reikalingas optimalus visuomeninio transporto sistemos tinklas, kuris minimaliomis eksploatavimo išlaidomis garantuotų pakankamą gyventojų aptarnavimo lygį.

galima susisiekimo pasekmės (eismo nelaimės, triukšmas, oro tarša, teritorijos reikšmė);

Taigi norint išspręsti šiandienines visuomeninio transporto problemas, būtina sukurti veiksmingą (teisingai paskirstant atsakomybę), aiškią ir lanksčią organizacinę struktūrą.

Atsižvelgiant į technines bei ekonomines charakteristikas, transportas visų pirma skirstytinas į elektrinį ir neelektrinį, bei bėginį ir nebėginį transportą. Elektriniam transportui priskirtini: troleibusai, tramvajai, metro, funikulieriai. Trys paskutinieji nagrinėjami bėginio transporto grupėje.

Troleibusai. Pasaulinėse parodose demonstruoti modernias, naujas transporto priemones seniai tapo tradicija. 1900 metais Paryžiuje organizuotos pasaulinės parodos įžymybės buvo troleibusai ir judantieji laiptai-eskalatoriai.

Troleibusas, tai nebėginė elektrinė miesto (retai tarpmiestinė) transporto priemonė, kuriai energija teikiama 2 kontaktiniais laidais.

Palyginti su tramvajumi, troleibusas yra manevringesnis, kelia mažiau triukšmo, jam nereikia bėgių kelio, bet kontaktinis tinklas yra sudėtingesnis ( iš 2 kabančių laidų ), naudoja daugiau elektros energijos. Už autobusą pranašesnis tuo, kad neskleidžia nuodingų dujų, jį paprasčiau eksploatuoti, bet yra mažesnio manevringumo, jam reikia lygesnės kelio dangos. Yra troleibusų, kurie be elektrinio turi ir automobilio variklį, toks troleibusas gali važiuoti ir gatvėmis, neturinčiomis kontaktinio tinklo.

Troleibusų istorija prasidėjo šiek tiek ankščiau. 1882 metais Berlyno priemiestyje Špandau nutiesiama pirmoji troleibusų linija, kuria pradeda važinėti paprasta karieta su elektros varikliu. 1894 metais troleibusai atsirado Prancūzijoje. 1902 ir 1909 metais jie pradėjo kursuoti buvusios Austrijos – Vengrijos teritorijoje. Maždaug tuo pat metu troleibusai pasirodo Jungtinėse Amerikos Valstijose ( Frankline, Los Andžele ), Anglijoje ( Lydse, Bredforde ).

Beveik visi troleibusų ūkiai, susikūrę prieš pirmąjį pasaulinį karą, egzistavo neilgai, nes tuometiniai troleibusai turėjo didelių konstruktyvinių trūkumų.

Tikrąjį gyvenimą troleibusai pradėjo po Pirmojo pasaulinio karo. 1933 metais troleibusai pradeda kursuoti Maskvos gatvėmis. Tai kolektyvinis Maskvos „Dinamo“, Leningrado Kirovo vardo, Jaroslavlio ir Maskvos automobilių gamyklų mokslinio tyrimo instituto kūrinys.

Troleibusai buvo gana paplitę Sovietų Sąjungos miestuose, Šveicarijoje, Čekijoje, Prancūzijoje, Italijoje Kanadoje ir kitose šalyse.

  • Transportas Referatai
  • 2015 m.
  • 26 puslapiai (4579 žodžiai)
  • Kolegija
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 906 KB
  • Keleivių vežimas Viešojo transporto prognozavimas ir modeliavimas Transporto modeliavimo metodai
    10 - 2 balsai (-ų)
Keleivių vežimas Viešojo transporto prognozavimas ir modeliavimas Transporto modeliavimo metodai. (2015 m. Balandžio 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/keleiviu-vezimas-viesojo-transporto-prognozavimas-ir-modeliavimas-transporto-modeliavimo-metodai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 14:16