Keleivių vežimo technologija


Transporto kursinis darbas. Kursinio projekto užduotis. Įvadas. Aprašomoji dalis. Maršutų aprašymas. Transporto priemonių rodikliai. Transporto priemonės eksploatavimo sąlygos. Kelių tinklo studija Telšių rajone. Kelų eismo saugumo rodiklio vertinimas rajone. Telšių autobusų stoties veikla. Maršruto dokumentų išdavimo tvarka (valdymo tvarka, seniunijos aprašymas). Skaičiavimo skyrius. Laikas maršrute. Eismo intervalas, maršrute. Transporto priemonių rida metams. Reisų skaičius maršrutuose. Keleivių skaičiaus prognozavimas. Planuojamos mėnesio pajamos. Vairuotojų skaičius. Maršruto tinklo įvertinimas. Organizacinis skyrius. Eismo tvarkarščio rodikliai. Eismo tvarkaraštis (grafikas). Darbo ir poilsio organizavimas vairuotojams. Išvados ir pasiūlymai. Priedai. Atstumas nuo garažo iki AS. Atstumai tarp stotelių. „Auto route“ išklotinė. Grafikas.


Darbo tikslas: Išmokti organizuoti keleivių pervežimus autobusais ar mikroautobusais. Darbe bus analizuojami du maršrutai Telšiai – Geruliai – Telšiai ir Telšiai – Kuršėnai – Telšiai. Tai tolimojo susisiekimo maršrutas, ir vietinio (priemiestinio) susisiekimo maršrutas. Darbe bus apskaičiuoti aptarnavimui reikalingi duomenys, parinkti pagal keleivių srautą autobusai ir nustatyti atsumai tarp stotelių.

Maršrutas Telšiai – Geruliai – Telšiai tęsiasi per dvi telšių savivaldybes - Telšių miesto ir Degaičių. Maršrutą sudaro 9 stotelės, maršruto ilgis yra 17,1 km., į priekį ir 17,3 km. Atgal.

Šis maršrutas prasideda Telšių autobusų stotyje. Tai yra pirminė maršrtuto stotelė, o galinė yra Gerulių stotelė. Maršrutas turi 7 tarpines stoteles: Eigirdžiai, Degaičiai, Šiaulių plento, Pramonės, Sedos, Stoties, Bočių. Visą maršrutą sudaro asfaltuota kelio danga.

Maršrutas Nr. 2. Telšiai – Kuršenai – Telšiai

Maršrutas Telšiai – Kuršenai – Telšiai tęsiasi per dvi Lietuvos savivaldybes - Telšių, ir Šiaulių. Maršrutą sudaro 9 stotelės, maršruto ilgis yra 48,2 km., į priekį ir 48,2 km. Atgal.

Šis maršrutas prasideda Telšių autobusų stotyje. Tai yra pirminė maršrtuto stotelė, o galinė yra Kuršėnų autobusų stotis. Maršrutas turi 7 tarpines stoteles: Šiltnamių, Raudėnai, Balvis, Sviraičiai, Eigirdžių miško, Telšių šilo, Šiaulių plento. Visą maršrutą sudaro asfaltuota kelio danga.

5.2 Transporto priemonių rodikliai

Keleiviams vežti bus pasirinktos dvi transporto priemonės. Pirmam maršrutui keleivinis mikroautobusas turintis 17 sėdimų vietų, o antram autobusas turintis 28 sėdimas vietas.

Keliams vežti bus naudojamas skaitmeninis tachografas DTCO 1381.

5.3 Transporto priemonės eksploatavimo sąlygos

Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus transporto priemonės turi atitikti saugumo reikalavimus ir techninius reikalavimus, kad jas būtų galima eksploatuoti keliuose. Taip pat eksploatuojant transporto priemones turi būti laikomasi šių taisyklių, kitu atveju asmuo jas pažeidęs, bus patrauktas administracinėn atsakomybėn.

5.4 Kelių tinklo studija Telšių rajone

Žemiau pateiktas Telšių regiono kelių „juodųjų dėmių“ žemėlapis. Iš kurio matyti, kad avaringumas yra didžiausias kelio ruože šiauliai-palanga (telšių mieste).

5.5 Telšių autobusų stoties veikla

Telšiai turi atskiros seniūnijos statusą savivaldybėje. Telšių rajono savivaldybė – administracinis teritorinis vienetas šiaurės vakarų Lietuvoje, Žemaitijoje. Centras – Telšiai. 2009 m. įsteigtos 6 seniūnaitijos: Germanto, Karaliaus Mindaugo, Luokės Masčio, Naujamiesčio, Senamiesčio

Abiems maršrutams keleivių įsodinimui ir išlaipinimui bus skirta 2 min laiko. Laikas galinėje stotelėje 15 min. Vairuotojo pietų pertrauka truks 45 min. Autobusų skaičius = 8 aut. Techninis greitis = 55 km/h. Reisų skaičius pirmam maršrutui - 4. Reisų skaičius antram maršrutui – 3.

Maršrutas Nr. 1. Telšiai – Geruliai – Telšiai

DPR - automobilių dienos, kurias automobiliai stovi įmonėje dėl ivairių priežąsčių (iki 30 dienų per metus vienam automobiliui priklausomai nuo maršrutų kuriuos aptarnauja, tarptautniuose maršrutuose šis skaičius gali būt didesnis).

Eismo grafikai ir tvarkarščiai yra reikalingi tam, kad autobusai važiuotu tam tikru laiko intervalu. Tvarkaraščiai yra duodami vairuotojams ir dispečerinėms, kuriuose tikrinamas vairuotojų darbo grafiko laikymasis, t.y. negalima nukrypti nuo grafiko ir išvažiuoti anksčiau ar vėliau nei nustatyta grafike. Eismo tvarkarščiai yra sudarinėjami kompiuterinių programų pagalba. Sudaryti tvarkraščiui reikalingi duomenys:

Norėdamas sukurti tinkamus maršrutus keleiviams, kurie būtų paklausūs ir neštų pelną, turėjau apskaičiuoti visus rodiklius nulemenčius maršruto pelningumą, išanalizuoti rajonus per kuriuos eis maršrutai, atlikti keleivių srautų tyrimus.

Antras maršrutas Telšiai – Kuršenai – Telšiai tęsiasi per dvi Lietuvos savivaldybes - Telšių, ir Šiaulių. Maršrutą sudaro 9 stotelės, maršruto ilgis yra 48,2 km., į priekį ir 48,2 km. Atgal. Šis maršrutas prasideda Telšių autobusų stotyje. Tai yra pirminė maršrtuto stotelė, o galinė yra Kuršėnų autobusų stotis. Maršrutas turi 7 tarpines stoteles: Šiltnamių, Raudėnai, Balvis, Sviraičiai, Eigirdžių miško, Telšių šilo, Šiaulių plento. Visą maršrutą sudaro asfaltuota kelio danga.

Kursiniame darbe buvo pasirinkti du skirtingi automobiliai keleiviams vežti. Tai 4 tokios pat markės mikroautobusai, turintys 17 sėdimų vietų pirmajam trumpesniam maršrutui ir 4 didesni autobusai, turintys 28 sėdimas vietas, antrajam ilgesniam maršrutui.

Atliekant skaičiavimus, buvo gautos prognozės, kad pirmuoju maršrutu bus pervežama 3990 keleiviai per mėnesį, o antruoju 11165 keleiviai. Reisių skaičius pirmajam maršrutui sieks 120 reisų per mėnesį, o antrajam 90 reisų per mėnesį. Mėnesinės pajamos pirmam maršrutui 1629,65 Eu, antrajam maršrutui 7689,3 Eu. Todėl toks keleivių srautas ir pajamos parodo, kad maršrutai yra pelniningi ir jais yra verta vežti keleivius.

Keleivių vežimo technologija. (2015 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/keleiviu-vezimo-technologija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 03:53