Keliavimo rinkos tyrimas


Marketingo analizė. Įvadas. Transporto sprendimų priėmimas. Nuosavo ir bendrojo transporto palyginimas. Transporto rūšių specifika. Automobilių transportas. Vandens transportas. Oro transportas.


Patraukliausias variantas įmonei – gamintojai būtų, jei ji nuosavu transportu sugebėtų nugabenti pagamintą produkciją iki realizacijos taškų ir atvirkščiai, jei galėtų pati atsivežti gamybai reikalingą žaliavą. Tam reikalingos didelės finansinės sąnaudos, palanki infrastruktūra ir daug kitų veiksnių. Šiame darbe pamėginsime panagrinėti į ką turi atsižvelgti ir ką privalo žinoti įmonės vadovai ar firmų savininkai, transporto vadybininkai pradėdami nelengvą ir daug teisinių žinių reikalaujančią veiklą, kad transportas ir produkcijos pervežimas taptų ne našta, o neišvengiama ir rentabilia veiklos sritimi.

Žinybinis transportas – t.y. firmos transportas, skirtas jos poreikiams tenkinti. Jis įsigyjamas tam, kad pati firma vykdytų pervežimus. Žinybinis transportas neturi teisės vykdyti krovinių bei keleivių pervežimo už kompensaciją (pinigus).

Geležinkelių žinybinis transportas - firmos turi savo vagonus ar lokomotyvus (šiuos turi rečiau). Lietuvoje turi Jonavos „Achema“ ir „Mažeikių nafta“ - cisternas, „Azotas“ turi vagonus trąšoms vežti. Būna, kad firmos turi savo geležinkelio linijas, bet Lietuvoje jų nėra.

Būtina panagrinėti vieną iš transporto įsigijimo būdų:

Kaip jau minėjome, logistikos sistemoje pagrindinės transporto rūšys yra geležinkelių, automobilių, oro ir vandens transportas bei vamzdynai. Kiekvienos rūšies ekonominė ir techninė struktūra skirtingos ir gali užtikrinti skirtingo lygio transportavimo paslaugas. Aptarkime kiekvienos transporto rūšies struktūrą, jos ryšį su transportavimo kokybe ir kaina, t. y. pagrindiniais rūšies pasirinkimo kriterijais .

Trumpam pažvelkime kaip tvarkomasi, pavyzdžiui, Šveicarijoje. Ten kelių mokesčio rinkliavą reglamentuoja Konstitucijos nuostatos, vadinasi, jos yra ilgalaikės ir pastovios. Juridiniai ir fiziniai asmenys į valstybės biudžetą už naudojimąsi keliais perveda tokį metinį mokestį:

už sunkvežimius ir motorizuotas transporto priemones -

nuo 3,5 iki 12 tonų – 650 frankų

nuo 12 iki 18 tonų – 2000 frankų

nuo 18 iki 26 tonų – 3000 frankų

virš 26 tonų – 4000 frankų

Pastovus kelių mokestis ir stabilios degalų kainos Šveicarijos, o ir kitų vakarų valstybių įmonių savininkams leidžia tiksliau apskaičiuoti sąnaudas, susijusias su transporto ir transportavimo išlaidomis.

Pagrindinis oro transporto trūkumas - kaina, atbaidanti daugelį krovinio siuntėjų. Vidutinė gabenimo oro transportu tkm savikaina yra 20 kartų didesnė nei geležinkeliu, 3 kartus - nei autotransportu. Visa tai rodo, kad šiuo transportu apsimoka pristatyti tik didelės vertės, palyginus su jų svoriu prekių krovinius. Tokių rūšių prekėms oro transportas yra gyvybiškai būtinas. Transportavimo kaina sudaro gana nedidelę šių prekių pardavimo kainos dalį. Transporto vadybininkas, įvertindamas transportavimo greitį ir inventoriaus poreikį mazguose, gali mažinti inventoriaus kiekį ir kainą.

Ypač efektyviai konteineriai naudojami tarptautiniams pervežimams. Tokiu būdu trumpinamas perkrovimo operacijų laikas ir sumažinama kaina, mažiau sugadintų prekių bei jų vagysčių. Nustatyta, kad konteinerių naudojimas užsienio rinkoje sumažina kainą nuo 10% iki 20%, taip pat pakelia aptarnavimo lygį.

1) krovininiams automobiliams, kurių įkrovimas daugiau nei 3.5 tonos ir bendra masė didesnė kaip 6 tonos

Poilsio laikas – tai laikas, kada vairuotojas gali laisvai disponuoti: ilsėtis nejudamoje transporto priemonėje, kur yra gultas, ar kitur, kur yra lova. Kai darbuotojai keliaudami keltais ar transportuojami geležinkeliu, darbo laikas skaitomas tada, kai vairuotojai gali ilsėtis vietoje, kurioje turi gultą arba lovą.

TIR CARNET knygelė – išvykimo muitinė remdamasi duomenimis, kuriuos TIR knygelėje užpildo vežėjas, patikrina prekes ir plombuoja automobilį darydamas atžymas knygelėje atitinkamo lapo atitinkamuose punktuose. Po to atplėšiamas vienas lapas ir užpildoma viena šaknelė. Pasienio muitinė tikrina ar nepažeistos plombos, atplėšia antrą knygelės lapą ir pildo atitinkamą šaknelę, po šios procedūros krovinys išleidžiamas iš šalies. Pasienio muitinės siunčia išvykimo lapą, kurį sulygina su savo atplėšiamojo lapo duomenimis. Panašios procedūros vykdomos tranzitinėse šalyse. Muitinė, per kurią įvežamas krovinys į šalies teritoriją gali būti ir paskirties muitinė ir šiuo atveju išplėšiami du lapai, tuomet ši muitinė atsako už prekių įforminimą kitų muitinių režimu, t.y. krovinys įtalpinamas į muitinės sandėlį, įforminama importo vidaus naudojimo procedūra.

Greitai gendančių krovinių pervežimas – tai ATP konvencija. Ši konvencija yra skirta užtikrinti efektyvų greit gendančių krovinių pervežimą tarptautiniais maršrutais. Ši konvencija:

1) identifikuoja maisto produktus, kurie turi būti įvežami pagal susitarimo sąlygas ir apibrėžia temperatūrą, kurios negalima viršyti kelionės metu;

  • Marketingas Analizės
  • 2015 m.
  • 22 puslapiai (7049 žodžiai)
  • Marketingo analizės
  • Microsoft Word 96 KB
  • Keliavimo rinkos tyrimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Keliavimo rinkos tyrimas. (2015 m. Balandžio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/keliavimo-rinkos-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 19:20