Kelių transporto priemonės


Transporto referatas.

Kelių transporto priemonės. Pagrindiniai transporto priemonių tipai. Transporto operacijų tipai. Veiksniai , į kuriuos reikėtų atsižvelgti renkantis automobilį. Pagrindiniai automobilių kėbulų tipai. Techninės krovininio keleivinio transporto charakteristikos.


Lyginant su kitomis krovinių/keleivių transportavimo rūšimis – geležinkėlių, oro, vandens, vamzdynų transportu – transportavimas kelių transportu turi tam tikrų privalumų bei trūkumų.

Nepriklausomybė nuo kitų transporto rūšių bei priemonių. Kitaip nei geležinkelių ar jūrų transporte, automobilių transporto darbe nėra tokių operacijų, kaip autotraukinių formavimas, nes beveik visi junginiai (vilkikai su priekabomis/puspriekabėmis) turi savo vilkiką bei automobilį ir gali dirbti nepriklausomai. Būtent dėl šios priežasties transporto priemonė juda tiesiai iš krovinio siuntėjo pas krovinio gavėją.

Didelė konkurencija. Jeigu krovinių/keleivių transportavimu oro, vandens, geležinkelių ar vamzdynų transportu paslaugų sferoje vyrauja santykinai daug valstybės nuosavybės, dėl lengvo įsiskverbimo į rinką vežimas kelių transportu traukia smulkius investuotojus, kas sąlyginai lemia didelę konkurenciją, mažas paslaugų kainas, o to pasekoje – mažą įmonių veiklos pelningumą.

Šį sarašą būtų galima testi, tačiau visko įrašyti neįmanoma. Dabar transporto priemonių pirkėjai į pagalbą gali pasitelkti kompiuterinę įrangą. Kompiuteriniuose modeliuose jie gali keisti transporto priemonės dydį, svorį ir paskui pagal tai užsakyti transporto priemonę, panašią į išsirinktą teorinį modelį. Yra galimybė išbandyti transporto priemonę įvairiose srityse, nustatyti potencialias degalų sanaudas skirtingo galingumo varikliams, vairavimo ypatumus, potencialų ašių apkrovimą, vežant skirtingo tankio krovinius.

Kroviniams ir žmonėms pervežti iš vienos vietos į kitą naudojamos mašinos, kurias varo įvairių rušių varikliai. Daugumoje lengvųjų automobilių ir motociklų įtaisyti benzininiai vidaus degimo varikliai, bet sunkvežimiuose dažniausiai – dyzeliniai vidaus degimo varikliai. Dyzeliniuose varikliuose oras suslegiamas labiau nei benzininiuose to pasekoje gaunant geresnį galios išgavimo koeficientą.

Vilkikų dyzeliniai varikliai yra gerokai galingesni nei lengvųjų automobilių, todėl jie naudoja daugiau kuro ir labiau teršia aplinką. Vilkikai su kroviniu yra sunkesni už daugumą kitų automobilių, tad važiuodami tokiu pat greičiu jie sukuria didesnį judesio kiekį. Kaip tik dėl to jų stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis nei lengvųjų automobilių, nors vilkikuose įtaisomi ypač galingi stabdžiai.

Šiuolaikinėse komercinėse transporto priemonėse, kitaip nei lengvuosiuose automobiliuose sumontuota pneumatinė stabdžių sistema. Būtent ši stabdžių sistema prisideda prie švelnesnio bei saugesnio krovinių gabenimo. Pneumatinei stabdžių sistemai šiuolaikiniuose vilkikuose kartu komponuoja ir pneumatinė pakaba, turinti bendrų komponentų su pneumatine stabdžių sistema. Pneumatinę stabdžių sistemą sudaro ratų mechanizmai ir pati pneumatinė pavara. Šiuolaikiniuose automobiliuose yra naudojama kelių kontūrų pavara (kontūras – nepriklausoma nuo kitų linijų dalis). Ji dar kitaip vadinama „atskirtinė“. „Ištisinė“ (vieno kontūro) pavara buvo naudojama senuose automobiliuose.

  • Transportas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (3427 žodžiai)
  • Kolegija
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 27 KB
  • Kelių transporto priemonės
    10 - 10 balsai (-ų)
Kelių transporto priemonės. (2016 m. Balandžio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/keliu-transporto-priemones.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 10:08