Kelių transporto priemonių teorija kursinis darbas Seat Toledo


Transporto kursinis darbas. Kauno technologijos universitetas. Transporto inžinerijos katedra. Kelių transporto priemonių teorija. Kursinis darbas. Atliko MAT 1 gr. stud. Gintautas Tručinskas. Tikrino dėst. doc. dr. Rolandas Makaras. Darbo tikslas. Darbo planas. Pasirinkto automobilio techninės charakteristikos. Automobilio išoriniai matmenys , ratų bazė , tarpvėžė. Automobilio variklio techniniai duomenys , variklio greituminės momento ir galios charakteristikos. Automobilio pavaros schema , pavarų dėžės pavarų perdavimo santykiai , pagrindinės pavaros perdavimo santykis. Automobilio padangų matmenys. Automobilio dinaminės charakteristikos maksimalus greitis , pagreitėjimas. Automobilio ašių atstumai nuo priekinio buferio x ašyje tai duomenys kurie reikalingi skaičiuojant programa „ MAS1 “. Teorinis automobilio transmisijos charakteristikų skaičiavimas. Rato laisvojo bei statinio spindulio skaičiavimas. Teorinis transmisijos perdavimo santykių skaičiavimas. Prabuksavimo sąlygos tikrinimas. Rato dinamika. Rato kampinis greitis. Rato momentas. Rato dinaminis spindulys. Rato kinematinis spindulys. Automobilį veikiančios jėgos. Variklio sukimo momento atsarga. Galios nuostoliai transmisijoje. Rato pasipriešinimo riedėjimui jėga. Oro pasipriešinimo jėga. Automobilio traukos analizė. Automobilio judėjimas posūkyje. Išcentrinė jėga. Automobilio valdomumas. Kritinis automobilio virtimo kampas išilginėje vertikalioje automobilio plokštumoje. Automobilio kuro suvartojimas. Automobilio dinamišumo skaičiavimas , naudojant programą „ AUDVI “.


Automobilio dinamišumo skaičiavimas, naudojant programą „AUDVI“.

Didėjant sūkių dažniui efektyvioji galia didėja. Degalų ir oro mišinio masė nuolat didėja. Pasiekusi didžiausią vertę esant labai dideliems sūkiams ji vėl mažėja. Variklio sukimo momento dydis iš esmės priklauso nuo cilindrų pripildymo. Kuo geresnis pripildymas, tuo didesnis slėgis susidaro degimo metu. Cilindrų pripildymas šviežiu mišiniu priklauso nuo vožtuvų persidengimo ir vožtuvų praleidžiamojo skerspločio dydžių.

Elastingoje variklio srityje tarp didžiausio sukimo momento ir didžiausios efektyviosios galios yra mažiausia lyginamųjų degalų sąnaudų sritis.

Skaičiuojant automobilio masės pasiskirstymą automobilio ašims ir automobilio mases centro koordinates automobilis išskirstomas atskirais agregatais. Būtina įvertinti tuos elementus kurie turi didelę įtaką automobilio masei. Skaičiuojant įvertinama, kad automobilyje sėdi du žmonės po 75 kg (vairuotojas ir šone esantis keleivis).

Skaičiavimuose būtina įvertinti nemažiau kaip 20 elementų. Jei nėra duomenų apie elementų mases, tai kiekvieno elemento masė nustatoma apytiksliai (įvertinama iš praktikos). Dalį elementų galima apjungti į vieną (pvz. Automobilio kėbulas įvertinamas kartu su stiklais, durimis, ir kita vidine bei išorine kėbulo apdaila). Kiekvieno elemento masės centras taip pat nustatomas apytiksliai įsivaizduojant elemento konstrukciją. Duomenys surašomi į 2.1 lentelę.

Parenkant elementų masę būtina, kad jų suma butų panaši į techninėse charakteristikose nurodytą automobilio masę. Automobilio masė be vairuotojo yra 1272kg.

Skaičiuojant programa „MAS1“ būti nurodyti priekinės ir galinės automobilio ašių x koordinates AP ir AU koordinačių pradžios atžvilgiu

Pneumatinis ratas, dėl jo elastingumo ir veikiant kintamoms pagal dydį išcentrinėms jėgoms, nelieka pastovus, kinta spindulys. Skiriami tokie ratų riedėjimo spinduliai:

3)Rato riedėjimo spindulys (kinematinis) - riedančio rato apkrauto vertikalia jėga ir traukos jėga spindulis

4)Rato dinaminis spindulys - traukos jėga apkraunanti ratą, suspaudžia protektoriaus elementus įeinančius į kontaktą ir todėl kelias nuvažiuotas per vieną apsisukimą bus mažesnis už rato apskritiminį ilgį.

Rato laisvasis spindulys – r0, randamas iš išraiškos 3.1:

Padangos susėdimo koeficientas priklauso nuo padangos tipo. Žemo profilio ar aukšto slėgio padangų susėdimo koeficientas yra didesnis nei aukšto profilio ar žemo slėgio padangų.

Žemo slėgio padangos λs=0,93 Aukšto slėgio padangos λs=0,95,

Lengvojo automobilio degonalinė padanga λs=0,85.....0,9

Lengvojo automobilio radialinė padanga λs=0,8.....0,85

Suskaičiavus pagrindinės pavaros perdavimo santykį randame pavarų dėžės, pirmos pavaros U1 perdavimo santykį (3.5 išraiška).

φx – varančiųjų ratų išilginis sukibimo su keliu koeficientas (0,75 ÷ 0,9). Koeficiento reikšmė priklauso nuo padangos, kelio būklės.

Kk – korekcijos koeficientas (0,95);

Mmax – maksimalus variklio sukimo momentas (Nm);

Suskaičiavus pavarų dėžės pirmos pavaros U1 perdavimo santykį, atsižvelgiant į numatomą automobilio pavarų skaičių randamas perdavimo santykio dalinimo koeficientas – q(3.6 išraiška.)

Optimizuotos pavaros perdavimo santykį suskaičiuojame iš pagrindinės pavaros perdavimo santykio skaičiavimo formulės (3.4), padalinus gautą reikšmę iš pagrindinės pavaros perdavimo skaičiaus, kurį pakeilsime nuo 2,335 iki 2,4.

Pirmiausia skaičiuojama pirmos pavaros perdavimo santykis pagal 3.5 išraišką:

Optimizuojamos 4 ir 5 pavaros. Ketvirtą pavarą optimizuojame taip, kad esant maksimaliam sukimo momentui, kuris pasiekiamas esant 1900aps/min metu automobilis riedėtų 70km/h greičiu. Tai greitis, kuriuo dažniausiai važiuojame miestu pagrindinėmis gatvėmis ir važiuojant užmiesčio keliais, kur greitis dažnai apribojamas 70km/h kelio ženklu :

Optimizuodami 5 pavarą atsižvelgiame į tai, kad šią pavarą jungiame esant užmiestyje, greitkelyje ar autostradoje, taigi pasirenku tarpinį greitį tarp visų šių kelio ruožų, tai būtų 110km/h :

Varančiojo rato periferijoje automobilio jėgos agregato ir transmisijos sukuriamo momento jėga -Pb (3.8 išraiška).

G – varančiajai automobilio ašiai tenkanti vertikali svorio jėga nuo automobilio masės (N) (reikšmė imama iš programos „MAS1“ gautų rezultatų RP arba RU);

φx – sukibimo su keliu koeficientas (0,75 ÷ 0,85);

α = 0º - nuolydžio (įkalnės) kampas;

hc – automobilio svorio centro aukštis (m) (reikšmė imama iš programa „MAS1“ gautų rezultatų: ZC).

fa – pasipriešinimo judėjimui koeficientas (0,01)

Išvada: Prabuksavimo sąlyga tenkinama, nes išilginė traukos jėga ratų periferijoje 7344,39 N yra didesnė už varančiojo rato periferijoje automobilio jėgos agregato ir transmisijos sukuriamo momento jėgą, kuri lygi .

  • Transportas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (4922 žodžiai)
  • Universitetas
  • Transporto kursiniai darbai
  • Microsoft Word 3909 KB
  • Kelių transporto priemonių teorija kursinis darbas Seat Toledo
    10 - 8 balsai (-ų)
Kelių transporto priemonių teorija kursinis darbas Seat Toledo. (2015 m. Lapkričio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/keliu-transporto-priemoniu-teorija-kursinis-darbas-seat-toledo.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 04:30