Kelių transporto sistema


Transporto savarankiškas darbas.

Paveikslų sąrašas. Įvadas. Transporto sistemos apžvalga. Transporto sistemos samprata. Lietuvos transporto sistemos apžvalga. Kelių transporto sistema. Kelių transportas ir jo ypatumai Lietuvoje. Kelių transporto sistemos raida Lietuvoje. Kelių transporto sektoriaus statistinė analizė. Kelių transporto sistemos SSGG analizė. Lietuvos kelių transporto sistemos plėtros perspektyvos. Išvados. Literatūra ir šaltiniai.


Transportas – tai ekonominė veikla, susijusi su žmonių poreikių tenkinimu t.y. transporto pagalba gamtinius, darbo ar kitus materialiuosius išteklius iš vietų, kur jie atneša mažiau naudos galima pergabenti į vietas, kur jų nauda pilnai realizuojama.

Apyvartos sferoje vežama gamybos produkcija tarp gamintojų ir vartotojų pagal teritorinį darbo paskirstymą;

Vartojimo sferoje (prekybos centruose, parduotuvėse ir kt.) naudojami autofurgonai, krautuvai, vežimėliai ir kt. (Ambrazevičius, 2008).

efektyviai išnaudoti kelių laidumo galimybes (naudojant įvairių transporto rūšių sąveiką);

optimizuoti miesto transportą, numatant pirmumo teisę visuomeniniam transportui, įrengti dviračių takus.

Šiuolaikinė Lietuvos transporto sistema - viena iš labiausiai integruotų į Europos rinką sistemų, turinti labai didelę reikšmę šalies ekonomikai. Kasmet vidutiniškai apie 30 % transporto pajamų generuoja su krovinių tvarkymu ir sandėliavimu bei logistika susijusios operacijos. Transporto sektoriaus dalis bendrosios pridėtines vertės struktūroje kasmet vidutiniškai siekia 10 proc., o transporto paslaugų eksportas sudaro maždaug 7 proc. viso šalies BVP. Transportas apskritai yra viena iš nedaugelio šalies ūkio šakų, kur eksportas viršija importą.

vežimo greitis bei reguliarumas. Esant dideliam kelių tinklui, galima parinkti optimalų maršrutą, bei pagal jį gana tiksliai nustatyti gabenimo laiką;

specifinis transportas t.y. atsižvelgiant į krovinio ypatumus, galima parinkti specialų transportą. (Žvirblis, 2003)

skubus iškrovimas. Versti automobilį laukti yra ekonomiškai netikslinga. Visada stengiamasi pakrauti ar iškrauti kuo greičiau, taip išvengiant papildomų kaštų, tačiau tai ne visada įmanoma.

Lietuvoje kelių transportas yra pagrindinė keleivių vežimo priemonė. Lietuvoje daugiausiai keleivių yra gabenama autobusais. Keleiviai vežami reguliariais, specialiais ir užsakomaisiais reisais.

Akivaizdu, jog kelių transporto įtaka krovinių vežimo apimtims didėja ir toliau, kadangi tai svarbi ekonomikos plėtojimo tarp atskirų rajonų politikos priemonė. Lietuva turi gana kokybiškus kelius, nemažai greitkelių, kurių daugelis yra pritaikyti dideliems krovininių automobilių srautams. Todėl automobiliai yra pagrindinė transporto rūšis vežant krovinius, ypač trumpais atstumais.

Išanalizavus kelių transporto sistemos vidinius ir išorinius veiksnius, galima pateikti SSGG analizę.

automobilių kelių tinklas yra pakankamai išplėtotas, geros kokybės ir nuolat auga;

Kelių transporto sistema. (2016 m. Spalio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/keliu-transporto-sistema.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 22 d. 09:39