Kelto „Athena seaways“ kuro išlaidų įvertinimas


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Linijinė laivyba. Linijinės laivybos rinkos samprata ir laivybos ypatumai. Uostų svarbos šalių ekonomikai aspektas. Keltas „Athena seaways“. Praktinė kursinio darbo dalis. Laivų kuro apibūdinimas. Kelto maršrutu aprašymas. Išlaidos kurui. Išvados. Literatūra.


Šiuolaikinio pasaulio tarptautinės prekybos vystymasis ir pasiekti rezultatai nebūtų įmanomi be jūrų transporto ir laivybos plėtros įsikišimo. Jūrų transportas buvo ir išlieka vienas pagrindinių krovinių vežėjų pasirinkimu gabenant krovinius. Būtent jūrų transportas pasižymi tuo, kad didžiuliai prekių kiekiai gali keliauti vandenynų platybėmis iš jų pagamino į vartojimo vietas. Šiuo metu jūrų keliais gabenama daugiau nei 80% pasaulinės prekių apyvartos. Tai įrodo, kad jūrų transportas užima svarbia vietą pasaulio ūkio sistemoje, o pasaulinės prekybos ir jūrų laivybos plėtros ryšis yra neatsiejamas.

Jūros laivyba yra pakankamai universali susidoroti su bet kokia kliūtimi, kalbant apie fizinio objekto transportavimą, tačiau atrandama trūkumų, kai susiduriama ilgais gabenimo reisais ir lavų tarša.

Darbo tikslas – įvertinti ATHENA SEAWAYS Ro-Ro / keleivinio laivo išlaidas atsiradusias reiso metu.

Darbo uždaviniai:

Apibūdinti linijinę laivybą.

Įvertinti Klaipėda – Karlshamnas, Klaipėda – Kylis, Kapelskaras – Paldiski maršrutų kuro sąnaudas ir išlaidas.

Tolimesnėje kursinio darbo dalyje atliktą trijų skirtingu reisų krovinio gabenimo išlaidų įvertinimą ir tuo pačiu į įvertinimą įtrauksiu Europos Sąjungos naujas direktyvas, kurios ribos leistiną sieros kiekį laivų kure iki 0,1 proc. nuo 2015-ųjų Baltijos jūros regione.

Linijinės laivybos rinkos samprata ir laivybos ypatumai

Jūrų transportas ir jūrų pramonė neturi jokių ypatingų ekonominių analizės priemonių, todėl tokiu atveju patogiausia apsistoti ties kai kuriais bendrais laivybos rinkos struktūros formavimo aspektais. Kaip jau žinoma, pagrindiniai rinkos veiksniai yra paklausa ir pasiūla. Jų bendros prasmės:

Analizuojant paklausą, pasiūlą ir kainodarą, kaip ekonomikos teorija išskiriamos šios rinkos struktūros formos, vadinamos:

tobula konkurencija, kai vyrauja rinkos užvaldymo nebuvimas, kas lemia didelį atskyrų rinkos dalyvių skaičių;

monopolija - tai rinkoje veikianti didžiulė struktūra, kurios tikslas valdyti tam tikra rinką ar jos dalį ir diktuoti savo taisykles;

oligopolinė - tai rinka pagrįsta stambių kompanijų karteliniais susitarimais dėl kainos kontrolės rinkoje;

monopolinė konkurencija, kai vyrauja didelis rinkos dalyvių skaičius, kurie iškelia savo vertę per atpažįstamumą.

Laisvos konkurencijos rinkoje, kur nėra kitų reguliavimo veiksnių, be ekonominių, paklausa ir pasiūla priklauso visų prima nuo kainos, o kaina – nuo pastarųjų santykio. Paklausos ir pasiūlos priklausomybė nuo kainos išreiškiama paklausos ir pasiūlos dėsniu, pagal kurį - kuo aukštesnė kaina, tuo mažesnė paklausa ir didesnė pasiūla, ir atvirkščiai. (Turkina, Belova, 2008).

Pasaulinė frachto rinka–tailaivybos produkcijos rinka. Pagal apibrėžimą, frachto rinka – tai krovininė rinka. Taigi pasaulinė frachto rinka yra ypatingos rūšies prekių mainų sfera tarp transporto produkcijos gamintojų, siūlančių transporto paslaugas, ir vartotojų, reiškiančių paklausą šiai specifinei prekei.(Turkina, Belova, 2009)

Svarbiausia frachto rinkos charakteristika yra konjunktūra. Frachto rinkos konjunktūra laikomas santykis tarp tonažo paslaugų paklausos ir pasiūlos, kuris rodo frachto įkainių svyravimą vidutinės transporto produkcijos gamybos rinkos kainos atžvilgiu. Kalbant konkrečiau, didžiausia įtaka turi tarptautinės prekybos apimtis, kuri lemia jūrinio gabenimo poreikį ir – tonažo paklausą. (Turkina, Belova, 2009)

Linijinė laivyba prasminga ten, kur jungiasi atskiros gamybos grandinės, tuo pačiu žmonių koncentravimosi vietos, bei tam tikras transporto koridorių dalis. Visais atvejais linijinė laivyba privalo turėti aiškų ekonominį pagrindą, tai būtu. keleivių ar krovinių srautus tarp konkrečių uostų. Linijinė laivyba gabenant keleivius ir krovinius, tai vienas iš pagrindinių veiksnių plėtojant gamybą ir turizmą, kadangi aiškios ir pastovios linijinės laivybos paslaugos leidžia lengviau ir efektyviau planuoti verslą, o tai ypatingai stimuliuoja verslo plėtrą.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (4667 žodžiai)
  • Mokykla
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 519 KB
  • Kelto „Athena seaways“ kuro išlaidų įvertinimas
    10 - 8 balsai (-ų)
Kelto „Athena seaways“ kuro išlaidų įvertinimas. (2016 m. Gegužės 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/kelto-athena-seaways-kuro-islaidu-ivertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 04:24