Kino filmo maretingo tyrimas taptautinėje erdvėje


Marketingo kursinis darbas. Šiuolaikinė kino industrija. Pasaulio kino industrijos. Kino filmo marketingas. Marketingas ir jo suvokimas. Filmų marketingo ypatumai. Išvados. Naudota literatūra.


Kino filmai šiuolaikinėje visuomenėje yra neatsiejama kiekvieno žmogaus gyvenimo dalis. Kino filmai yra ne tik visuomenės kultūros dalis, bet taip pat yra ir kino industrijos, kuri yra viena didžiausių industrijų pasaulyje ir turi labai didelę įtaką pasaulinėje rinkoje, pagrindas. Kino industrija yra tokia galinga dėl savo masto, pasaulyje yra daugiau nei 7,5 mlijardo kino filmų žiūrovų.

Kino gamyba yra tarptautinis verslas, siejantis daugiau nei šimtą pasaulio šalių. Kino filmams, kaip ir visiems kitiems produktams, yra labai svarbus marketingas, todėl yra būtina suprasti, kaip veikia šis kino industrijos marketingo mechanizmas ir kas lemia kino filmo sėkmę.

Šiame darbe analizuosiu pasaulines kino industrijas skirtingose šalyse ir išsiaiškinsiu, kas yra kino industrijos lyderiai ir nuo ko tai priklauso, taip pat bandysu atskleisti tarptautinių filmų marketingo ypatumus.

Tyrimo tikslas: Įvardinti tarptautiniame kino filmų versle lyderiaujančias šalis ir nustatyti, nuo ko tai priklauso.

Aprašyti kino marketingo sąvokas ir visą marketingo procesą;

Atlikti pastarojo dešimtmečio kino pramonės pajamų statistinę ir kokybinę analizę;

Pateikti pasaulinės kino industrijos ateities prognozes.

Kinas yra labai priklausomas nuo mokslo ir technologijų. Anot David Parkinson (2012), kino priešistorė - tai išradimų, novatoriškų sprendimų ir nesėkmių labirintas. Dėl vaizdo persistencijos, arba susiliejimo, greitai judant kadrams mes nesuvokiame kiekvieno jų atskirai, dėl „phi fenomeno“, arba, kitaip sakant, stroboskopinio efekto, kurį 1912-1916m. išanalizavo Maxas Wertheimeris ir Hugo Munsterbergas, mūsų smegenyse atsirandama ryšys tarp vienos po kito besikeičiančių statiškų vaizdų, tampančių nenutrūksmu judėjimu. Kinas yra pirmoji meno forma, pagrįsta vien mašinos kuriama psichopercine iliuzija. Seniausiu išlikusiu kino filmu laikomas dviejų sekundžių trukmės filmukas, nufilmuotas išradėjo Louis Le Prince’o 1888 m. nuo šio momento ir galima kalbėti apie vienos iš didžiausios kino industrijos pradžią.

Kai kinas atsirado Europoje, pirmuosius penkiolika metų jį apibrėžė Prancūzijos kino kūrejai, Pathé ir Gaumont kino studijos suformavo Europos kiną ir įkvėpė kitus filmų kūrėjus ir konkuravo su Amerikietiška produkcija.

1920-aisiais Vokietijos kino pramonė, vadovaujama Erich Pommer, bandė sukurti “Kino Europą” (“Cinema Europe”), į kurią buvo įtrauktos ir Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos kino pramonės. Tai suteikė galimybę Europus kinui įsigalėti kino industrijoje ir tapti rimtu konkurentu Holivudui. Buvo neįtikėtina, kad Holivudas bus ne vienintelė dominuojanti jėga šioje industrijoje.Tais pačias 1920-aisiais Rusijos kinas irgi parodė, kad neatsilieka šioje erdvėje. Tačiau nuo 1935 m. Europoje pradėjo dominuoti nacistinis kinas ir taip tęsėsi iki 1945 m.

Laikotarpis nuo 1945 m. iki 1980-ųjų yra skirtingų nacionalinių kinų laikotarpis arba, kitaip tariant, atėjo nauja banga nacionalinio (meno) kino, kai kiną kūrė individualūs kūrėjai, kurie pakeitė nusistovėjusius Europos kino standartus. Bet, anot Gorham Kindem (2000), žvelgiant iš geopolitinės pusės į Europą iš Amerikos perspektyvos galima teigti, kad didžioji kino auditorijos dalis vis tiek linkusi į Holivudo pagamintą produkciją, o tai Holivudui suteikia svarbiausios užsienio kino rinkos statusą.

Žiūrint, anot Gorham Kindem (2000), iš Europos perspektyvos reikia pripažinti, kad Europos kinas neegzistuoja, nes yra didžiulė spraga tarp Centrinės/Rytų Europos ir Vakarų Europos, kuri nėra užpildyta ir netgi Vakarų Europoje kiekviena šalis turi atskirą savo kino pramonę ir kiekviena šalis vis labiau nori išsaugoti savo kino pramonės indvidualumą.

Prancūzijoje atsiradusi Naujoji banga (pranc. la Nouvelle Vague) yra terminas, nusakantis prancūzų kino kūrėjų grupės, dirbusios šeštojo dešimtmečio pabaigoje ir septintajame dešimtmetyje, meninę kryptį. Iš dalies įtaką šio judėjimo gimimui padarė italų neorealizmas. Nors Naujoji banga niekada nebuvo formaliai organizuotas kolektyvas, bet visus su ja susijusius režisierius vienijo sąmoningas tradicinės kinematografijos atmetimas ir ikonoklastinė dvasia. Tuo tarpu Jungtinėje Karalystėje kinas įgavo prieštaringo požiūrio sąvoka “contradiction in terms”, kurią įvardino François Truffaut. Taip nutiko dėl to, kad britiškas kinas buvo iš naujo įvertintas ir buvo suprasta jo reikšmė ir vertė kino erdvėje, nors britiškas kinas patyrė tiek ekonominių nuosmukių, tiek pakilimų tačiau jo meninė vertė buvo pripažnta. Tačiau nors britiškas kinas ir patyrė sėkmę komercijos srityje, tačiau vis tiek meniniam kinui yra sunku konkuruoti su Holivudo industrija.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (6147 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 183 KB
  • Kino filmo maretingo tyrimas taptautinėje erdvėje
    10 - 2 balsai (-ų)
Kino filmo maretingo tyrimas taptautinėje erdvėje. (2015 m. Spalio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/kino-filmo-maretingo-tyrimas-taptautineje-erdveje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 05:07