Klasicizmo teatras


Teatro referatas.

Lietuvos edukologijos universitetas teatro supratimas referatas klasicizmo teatras. Lietuvos klasicizmas. Klasicizmo architektūros pastatai Lietuvoje. Visuomeniniai pastatai. Gyvenamieji pastatai. Klasicizmo architektūros bruožai. Klasicizmo architektūros pagrindiniai požymiai. Klasicizmo dramaturgai. Pjeras Kornelis. Žanas Rasinas. Žanrai klasicizme. Lyderis Klasicizme. Literatūros sąrašas.


Pierre Cornelio kūrinys „Sidas“ su pamokančiu siužetu, priverčiančiu susimąstyti.

Sidas yra pasiųstas nužudyti karalių, tačiau jį nužudęs sužino, kad tai jos mylimosios Himenos tėvas ir dėl to smarkiai apgailėstauja, nes Himena reikalauja Sido mirties, kadangi Klasicizmo epochoje, garbė yra aukščiausias faktorius. Šiai merginai tenka apsispręsti ar pražudyti mylimą vyrą, ar užsitraukti negarbę sau. Jaunuolis miršta garbingai.

Manau, jog dramaturgas tuo nori pasakyti, kas kiekvienas turi skirtingas moralines vertybes, tačiau kaip ir priimtina Klasicizmo epochai, svarbiausia garbė, ne pinigai, ne meilė, o statusas. Geriau mirti garbingai, nei gyventi su sąžinės graužatimi ir negarbe.

Moljero „Tartiufas“- tai kūrinys palikęs didžiulį įspūdį.

Manau dramaturgas šia pjese nori pasakyti, jog reikia kovoti vardan garbės ir meilės, kad ir kaip viskas neišsprendžiama ir blogai atrodytų.

Komedija ir tragedija, iš tiesų, abu negatyvūs žanrai, nes jais norima pasakyti beveik tą patį tik kita forma, beje, komedijos deklaruoja pozityvų žanrą ir gyvenimiškų nuoskaudų ir tragedijų. Komedijose svarbiausios frazės ir mintys yra pasakomos :tarp kitko“ juoko forma, o tragedijose balsas pažeminamas, frazė išskiriama. Abu šie žanrai siekia bendro tikslo- savęs pažinimo.

Beje, manoma, kad pirmąjį šokį panašų į baletą sušoko pats Liudvikas Saulė, berliozo baletas.

Klasicizmo epochoje lyderis turėjo turėti neaprėpiamai daug savybių, kurios būtų tinkamos, tam kad liptum ant scenos, daug taisyklių ir apribojimų. Jis būtinai turi turėti aristokratiškas manieras, tarsi jis gyventų karaliaus dvare, turi būti puikiai išauklėtas, tauraus elgesio, mandagus, tyras. Lyderis turėjo pažeminti balsą prieš svarbią frazę, prieš pažemindamas pakelti viena oktava, tad jis turėjo turėti ir muzikinių gabumų bei būti šiaip apsiskaitęs. Visus gestus ėme iš antikos laikų skulptūrų, piešinių.

Trupės kūrėsi pagal amplua. Lyderiai turėjo atitikti tipažą, vaidino tik gražūs aktoriai, nesvarbu ar tai ligonio vaidmuo, kuris miršta, vis tiek lyderis turėjo būti gražus, o grimas buvo naudojamas tik pagražinti žmogų, jo nenaudojo tam, kad tiksliau atvaizduoti sužeistąjį. Karalių vaidino tik taurūs, tyri ir stiprūs vyrai. Lydėris būtinai turėjo stovėti 3 pozoje, nemandagu buvo atsukti nugarą publikai, pasukti galvą toliau nuo publikos, beje ir išeidavo iš scenos neatsigręždami nugara. Visada šalia sėdėdavo sufleris, tai žmogus stiprus psichologiškai, nes pasitaikydavo atvėjų, kad lyderis išsilieja ant suflerio, kuri tik pašnibždėdavo tekstą, tada kai lyderis jį pamiršdavo. Klasicizme susiformuoja: oratoriai, kasininkai, atsirand bilietai į teatrą, pareigybė (žmogus, kuris prižiūri žvakes). XVII a. Publika ima sėdėti ant scenos, dėl pinigų stokos, dažnai po spektaklio visi jį aptardavo, oratorius atsakydavo į užduotus klausimus apie spektaklį, po to visi eidavo vakarieniauti.

Klasicizmo epochoje įvyksta tikrai gan daug pasikeitimų tiek teatre, tiek žmonių gyvenimuose, daugelis tuomet sukurtų taisyklių yra taikomos dar ir šiomis dienomis: eilėraščio sakymas su rankomis prie kojų, nejudant, kai kurie gestai, vaikų tvardymas viešose vietose, emocijų slėpimas. Šis periodas buvo sunkus patiems žmonėms, nes aristokratui buvo negarbė žiūrėti komedijas, o lyderiams sunku pasiekti aukštumų, nes reikėjo laikytis begalės taisyklių, kurios meną paverčia suvaržytu tarsi robotizmu. Gyvenimas apkarstytas taisyklėmis ir ribojimais darė jį nykų, taip pat kaip ir tuometinį teatrą, nors jis ir vaizduodavo to meto gyvenimiškas sceneles, tačiau nemanau, kad buvo būtina laikytis nustatytomis taisyklėmis, džiaugiuosi, kad Moljeras jų ne itin laikėsi ir šiems laikams padėjo kitokius teatro suvokimo pamatus.

  • Teatras Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (3530 žodžių)
  • Universitetas
  • Teatro referatai
  • Microsoft Word 34 KB
  • Klasicizmo teatras
    10 - 10 balsai (-ų)
Klasicizmo teatras. (2016 m. Gegužės 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/klasicizmo-teatras.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 07:14