Kliento pasitenkinimo paslaugomis Maxima prekybos centre tyrimas


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Vartotojų elgsenos teorijos. Vartotojų elgsena. Vartotojų elgseną sąlygojantys išoriniai veiksniai. Asmeniniai vartotojų veiksniai. Vidiniai vartotojų veiksniai. Prekių pirkimo procesas. Apsisprendimo proceso etapai. Individualusis požiūris į naujus produktus. Makroekonominiai aspektai. Naudingumo teorija. Elastingumo teorija. Vartotojų funkcijos. Klientų pasitenkinimo prekybos centro „maxima“ teikiamomis paslaugomis tyrimas. Prekybos centro „maxima“ veiklos analizė. Tyrimo metodologija. Priedai. Išvados. Informacijos šaltiniai.


Kaip teigia (R. Urbanskienė, 2000), dažniausiai skiriamos šios gyvenimo ciklo stadijos:

● Įtakingasis asmuo - asmuo, kurio nuomonė ar patarimas turi įtakos apsisprendimuiapsisprendžiant pirkti prekę.

● Naudotojas- asmens pasirinkimui perkant įtaką daro keturi pagrindiniai psichologiniai veiksniai: motyvacija, suvokimas, patirtis ir nuostatos bei nuomonės.

Žmonių pasirengimas išbandyti naujus produktus būna labai įvairus. Kiekvienoje produktų srityje yra vartotojai ,,pionieriai" ir „ankstyvieji bandytojai". Kiti vartotojai naujus produktus priima kur kas vėliau. Pradiniame etape tik nedidelis vartotojų skaičius susidomi naujuoju produktu, tačiau pamažu naujovę priimančių žmonių daugėja. Išbandžiusiųjų prekę skaičius pasiekia viršūnę ir po to sumažėja. Kartu lieka nedidelis skaičius vartotojų, kurie taip ir nepriėmė naujo produkto.

Remdamasi šia klasifikacija, naujoves kurianti bendrovė turėtų ištirti novatorių ir ankstyvųjų bandytojų savybes ir į jas nukreipti savo rinkodaros pajėgas. Pavyzdžiui, namų kompiuterių novatoriai yra vidutinio amžiaus, turintys didesnes pajamas ir geresnį išsilavinimą, palyginti su kitais novatoriais. Be to, jie linkę būti nuomonių lyderiais, yra racionalesni, intraversiškesni ir mažiau linkę bendrauti. Apskritai novatoriai yra santykinai jaunesni, labiau išsilavinę ir turintys didesnes pajamas nei vėlyvoji dauguma ar atsiliekantieji. Jie lengviau priima nežinomus dalykus, labiau pasitiki savo vertybėmis ir nuovoka, bei lengviau leidžiasi į riziką. Jie mažiau lojalūs prekės ženklui ir greičiau pasinaudos specialiais pasiūlymais, tokiais kaip nuolaidos, kuponai ir nemokami mėginukai.

Jei Anna Flores pirks fotoaparatą, ir produktą ir prekės ženklą pastebės jos gerbiami žmonės. Todėl jos sprendimą pirkti tam tikro prekės ženklo fotoaparatą gali stipriai paveikti nuomonių lyderiai, pavyzdžiui, draugai, priklausantys fotografų klubui. Naujo produkto savybės turi įtakos vartotojo apsisprendimo pirkti greičiui. Kai kurie produktai rinką užkariauja beveik per naktį (,,Pokčmon"), o kiti ilgai laukia, kad juos pripažintų (skaitmeninė televizija). Naujovių pripažinimo greičiui ypatingai daug įtakos daro penkios produkto savybės. Kaip pavyzdį panagrinėkime mažųjų kompaktinių plokštelių savybes.

● Suderinamumas. Kiek naujovė atitinka potencialių vartotojų vertybes ir ankstesnę patirtį. Mažosios kompaktinės plokštelės puikiai dera prie aktyvaus gyvenimo būdo.

● Dalumas. Ar galima naujovę išbandyti per ribotą laiką. Dėl kompaktinių plokštelių esama problemų. Joms reikia didelių investicijų, jei žmonės nuspręs pakeisti savo namų ar automobilių muzikos įrangą. Kas bus, jei technologijos vėl pasikeis?

(Z. Tamašauskienė, 2001). išskiria keletą pagrindinių paklausą ir pasiūlą įtakojančių veiksnių:

Prabanga ir būtinybė. Prabangos prekių paklausa elastinga, o pirmo būtinumo prekių paklausa neelastinga.

Anketos pagalba buvo norima išsiaiškinti kokiose „Maxima“ filialuose dažniausiai lankosi pirkėjai. Daugiausia net 50 procentų lankosi esančiame mikrorajone prekybos centre. Senamiestyje esančiame prekybos centre lankosi 20 procentų , ir abiejose prekybos centruose lankosi 30 procentų vartotojų. Didesnė respondentų dalis nurodė , kad apsiperka mikrorajone.

Į klausimą ar akcijos jus skatina pirkti respondentai atsakė taip :akcijos skatina pirkti net 52 procentų respondentų, neskatina 28 procentų , ir akcijomis nesidomi 20 procentų pirkėjų. Pagal anketos atsakymus galima teigti , kad akcijos skatina vartotojus pirkti.

Rinkodaros principai/ Kotler P. Amstrong G. Saunders J. Ir kt. Kaunas, 2003

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2013 m.
  • 29 puslapiai (5784 žodžiai)
  • Kolegija
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 175 KB
  • Kliento pasitenkinimo paslaugomis Maxima prekybos centre tyrimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Kliento pasitenkinimo paslaugomis Maxima prekybos centre tyrimas. (2013 m. Birželio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/kliento-pasitenkinimo-paslaugomis-maxima-prekybos-centre-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 04:00