Kodėl Lietuvai (ne) naudingos viešojo valdymo reformos?


Viešojo administravimo referatas.

Įvadas. Reformos samprata. Viešojo valdymo reformų atsiradimas. Viešojo valdymo reformų svarba Lietuvai. Viešojo valdymo reformų padariniai. Literatūra.


Šiame darbe sieksiu atskleisti viešojo valdymo reformos sąvoka , viešojo valdymo reformų atsiradimo priežastis.Taip pat meginsiu atskleisti teigiamą ir neigiamą požiūrį į reformas.

Paskutiniųjų dešimtmečių reformos prisidengiamos NVV vardu, kas sukėlė prieštaringas nuomones.Įvairiuose žodynuose reformos sąvoka apibrežiama kaip ''gyvenimo pertvarkymas išsaugant pagrindus'', tačiau šis apibrėžimas neatitinka šiandieninės realybės. Dabartiniai reformatoriai reformuoja viską tol, kol išnyksta pats reformavimo objektas“1, tad kažkokios kalbos apie pagrindų išsaugojimą negali būti. „Šiuo požiūriu mūsų visuomenės reformavimui būdingi sekantys metodologiniai bruožai:

1)Reformuojama viskas ir iš karto, kas reikia ir ko nereikia, šturmo ir demagogijos metodais;

2) Reformų būtinumas auga ne iš pačios reformuojamos sistemos poreikių, o primetamas iš svetur;

3)Reformuojama ne didesnio sistemos efektyvumui užtikrinti, o dėl finansinių, politinių, grupinių ir kitų sumetimų;

4) Reformuojama nenuosekliai, bet radikaliai nesiskaitant su socialinėm ir kitom pasekmėm;

visą pasaulį.Dėl to Lietuvoje ir pasaulyje buvo būtina imtis priemonių, kad būtų sumažinti krizės padariniai.Kad būtų išvengta šalies nuosmukio buvo imtasi biudžeto perskirstimo ir lėšų taupymo politikos.Tai pasireiškė biudžeto asignavimų sumažinimu,kas reiškia valstybės tarnautojų kiekio sumažinimu.Taip pat buvo imtasi pareigų dubliavimo problemos sprendimo.Pertvarkos, susietos su vykdomaja valdžia, buvo numatytos Vyriausybės programoje.

2008 m. pasirašyta koalicinė sutartis tarp Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikšcionių demokratų, Liberalų sąjūdžio, Liberalų ir centro sajungos bei Tautos prisikėlimo partijos lyderių, kurie sudarė centro dešinės koaliciją.Ši susiformavusi koalicija ne tik parengė planą kaip įveikti krizę, bet ir susitarimus kaip pertvarkyti valdžios institucijas.Šitais užsibrėžtais tikslais siekta nustatyti aiškesnę institucijų poziciją valstybės valdyme.Taigi krizės metu Kubiliaus Vyriausybės ir jos politiniai lyderiai atkreipė dėmesį į sistemoje vyravusias problemas ir spragas ir nusprendė imtis šių problemų sprendimo.Taigi šis atvejis parodo , kad reformų priėmimas ir vykdymas yra svarbus reiškinys norint išspręsti problemas, kad būtų pagerintas visuomenės gyvenimas, kad valdžios institucijos veiktų efektyviau ir tarnautų žmonėms.

Viešojo valdymo reformos iš esmės ya priemonės, kuriomis siekiama siekiama pagerinti valstybės viešąjį valdymą , pagerinti valdymo efektyvumą , o taip pat sutaupyti kuo daugiau biudžetinių lėšų.Reformomis siekiama išspręsti valstybės valdymo problemas, taip pagerinant visuomenės gyvenimo kokybę.

1) Lietuvoje tebeegzistuoja socialinės problemas, kurias negali išspręsti ''Sodra'' , nes ji turi milijardines skolas.

3)Lietuvoje trūksta kokybiškų ir kompetetingų politikų, kurie galėtų stoti prie valstybės valdymo vairo, todėl būtina sugriežtinti atranką į valstybines institucijas.Kad tai būtų įgyvendinta reikia naujų švietimo reformų.

Kodėl Lietuvai (ne) naudingos viešojo valdymo reformos?. (2017 m. Gegužės 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/kodel-lietuvai-ne-naudingos-viesojo-valdymo-reformos.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 14 d. 19:19