Kognityvinė, bihevioristinė, humanistinė, socialinio išmokimo teorijos


Psichologijos esė.

Kognityvinė , bihevioristinė , humanistine , socialinio išmokimo teorijos.


Terminas „raida“ yra apibūdinamas kaip procesas, kurio metu vaikas, nuo gyvybės užsimezgimo pradžios auga ir keičiasi viso gyvenimo bėgyje. Vaiko raidą ir pokyčius tyrinėja raidos psichologija, kuri remiasi tam tikromis teorijomis. Nėra vienos teorijos kuri būtų naudojama kiekvienam žmogui ar situacijai apibūdinti. Bet žinomiausios ir labiausiai paplitusios teorijos yra kognityvinė, bihevioristinė, humanistinė ir socialinio išmokimo.

Bihevioristinė teorija yra kitokia, ji yra orientuota ne į žmogaus sąmonę, o į elgesio analizę. Šios teorijos įkūrėjas J. Vatsonas buvo įsitikinęs, kad vaikas yra švari lenta, o kampelyje yra truputis refleksų. Visa šios raidos psichologija suvesta į dvi raides: S ir R (stimulas ir reakcija). Taigi laikantis jo mąstymo žmogus yra išmoktas ryšys tarp stimulo ir reakcijos. Vienas iš bihevioristinės teorijos atstovų teigė, kad žmogui mokantis svarbus yra operantinis sąlygojimas. Tai mokymasis, kai asmuo arba gyvūnas linkęs atlikti tam tikrą veiksmą arba jo neatlikti atsižvelgiant į tai ar jis ankščiau buvo skatinamas (pvz. norint, kad vaikas mokytųsi tik geriausiais pažymiais reikia jį paskatinti dovanomis ar pagyrimais).

Socialinio išmokimo teorijos įkūrėjas J.

  • Psichologija Esė
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Dovilė
  • 2 puslapiai (787 žodžiai)
  • Universitetas
  • Psichologijos esė
  • Microsoft Word 14 KB
  • Kognityvinė, bihevioristinė, humanistinė, socialinio išmokimo teorijos
    10 - 2 balsai (-ų)
Kognityvinė, bihevioristinė, humanistinė, socialinio išmokimo teorijos. (2017 m. Gegužės 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/kognityvine-bihevioristine-humanistine-socialinio-ismokimo-teorijos.html Peržiūrėta 2017 m. Spalio 20 d. 17:39