Kokybės vadybos kursinis


Vadybos kursinis darbas.

Įvadas. Kokybės vadybos samprata ir raida. Efqm modelis. Lean sistema. Lean praktika paslaugų sektoriuje. LEAN ir EFQM tobulumo modelio palyginimas. Įmonės veiklos procesų identifikavimas ir aprašymas. Įmonės pristatymas. Misija, vizija ir tikslai. Požiūris į vartotoją. Įmonės vidaus analizė. Procesai. Valdymo procesas. Pardavimo procesas. Klientų aptarnavimo procesas. Išorinių paslaugų pirkimas. Užsakymo patvirtinimo procesas. Klientų mokėjimų procesas. Lean kokybės vadybos sistemos projektavimas Uab „Transgarant group“ įmonėje. Probleminių verslo procesų identifikavimas. Lean kokybės vadybos sistemos instrumentų pasirinkimas taikymas. Patobulintų ir naujų verslo procesų identifikavimas. Naujos verslo procesų schemos sudarymas. Kokybės vadybos sitemos tikėtina nauda. Literatūros sąrašas.


Visuotinės kokybės vadybos sitemos praktiškai pritaikomos įvairiuose verslo srityse tiek pramonės sektoriuje, tiek paslaugų sektoriuje. Paslaugų valdymas yra vienas sunkiausiai praktikoje realizuojamų vadybos uždavinių, nes tai nėra apčiuomas daiktas.

Jei lygintume paslaugų ir gamybos valdymą, tai gaminio kokybė dažniausiai priklauso nuo žaliavų, technologijos ir įrangos. Pagaminus nekokybišką gaminį, nesunku jį aptikti, atidėti į šalį, pataisyti ar pakeisti kokybišku ir tik tuomet pateikti klientui. Be to stebint gamybos procesą nesunku išsiaiškinti „broko“ priežastį bei imtis prevencinių veiksmų, norint ją eliminuoti.

Deja paslaugos rezultatas nėra matomas. Paslauga dažniausiai atliekama betarpiškai dalyvaujant klientui ir paslaugos „brokas“  kliento pamatomas, pajuntamas arba patiriamas dar paslaugos neužbaigus. Paslaugose daug lemia darbuotojų profesinis meistriškumas, pasišventimas ir gebėjimas bendrauti. Labai sunku apibrėžti ir paaiškinti darbuotojams, kaip tai valdyti.

Šio kursinio darbo tikslas – suprojektuoti kokybės vadybos sistemą UAB „Transgarant“ įmonėje. Šio kursinio darbo uždaviniai:

išsianalizuoti kokybės vadybos koncepcijas bei pasirinkti vieną tinkamiausią;

identifikuoti UAB „Transgarant“ procesus;

išsirinkti ir diegti, tinkamiausią kokybės vadybos sistemą sukurti jos dokumentaciją;

Kokybės vadybos sistemos modeliai pradėti taikyti pramonės sektoriuje, bet vėliau atsirado poreikis pritaikyti juos ir kituose veiklos sektoriuose. Ypač sudėtinga įvertinti paslaugų sektoriaus kokybę, kaip jau ir buvo minėta, rezultatas nėra apčiuopiamas ar matomas plika akimi. Tam tikslui buvo kuriamos įvairios kokybės vadybos sistemos pritaikomos tiek pramonėje, tiek paslaugų sektoriuje. Dažniausiai modeliai sukuriami nagrinėjant sėkmes ar nesėkmes lėmusius veiksnius, apibrėžiant modelio veikimo sritis ir užsiduodant tam tikras prielaidas (Serafinas, 2011).

Visuotinės kokybės vadybos principai sudaro loginį šios vadybos sistemos pagrindą. Šių principų teorinis pagrįstumas nekelia abejonių, tačiau dažnai susiduriama su klausimu, kaip jie gali būti įgyvendinami praktiškai. Nėra vieno universalaus šių principų įgyvendinimo būdo. Kiekvienas iš jų turi būti adaptuojami konkrečios organizacijos poreikiams (Mikulis, Kuisys metai nežinomi)

Viena kokybės vadybos sertifikuojanti įmonė Europos kokybės vadybos fondą (angl. the European Foundation for Quality Management - EFQM) tobulumo modelį apibūdina taip, EFQM - yra struktūros modelis organizacijos vadybos sistemai. Šis modelis padeda identifikuoti tobulintinas organizacijos vietas bei pateikia struktūrą, pagal kurią galima palyginti save su kitomis organizacijomis. EFQM tobulumo modelis naudojamas Lietuvos nacionalinio kokybės prizo konkurse. Kaip viena iš priemonių, skatinant pažangių vadybos principų įgyvendinimą ir tobulumo siekimą vadyboje, yra kokybės apdovanojimai. Labiausiai žinomi yra Baldrige, EFQM tobulumo apdovanojimas, Demingo prizas. Europos kokybės apdovanojimo konkurso pagrindas yra EFQM tobulumo modelis, kuris tapo daugelio Europos šalių nacionalinių kokybės prizų konkursų pagrindu. Jis naudojamas tokiose šalyse kaip Austrija, Belgija, Čekija, Danija, Suomija, Vokietija, Vengrija, Italija, Latvija, Norvegija, Lenkija, Rusija, Slovėnija, Ukraina, Lietuva ir kt. Vertinant organizacijų aktyvumą, dalyvaujant nacionaliniuose kokybės konkursuose, pastebima, kad jis panašus ir neretai nepriklauso nuo valstybės dydžio. EFQM tobulumo modelis skirtas privataus sektoriaus organizacijoms, tačiau jį gali diegti visų tipų tiek viešojo, tiek ir privataus sektoriaus organizacijos, adaptuodamos modelio reikalavimus savo organizacijai. Šis standartas gali būti integruojamas su kokybės vadybos sistema pagal ISO 9001 standarto reikalavimus.

Diegiant šį modelį organizacijos vertinamos pagal 9 elementus (2 paveikslas. EFQM tobulumo modelis). Elementai yra skirstomi į du blokus: priemones (angl. enablers) ir rezultatus (angl. results). Pirmąjį bloką sudaro 5 elementai skirti visuotinės kokybės vadybos įgyvendinimo lygiui tirti, t.y., būdai rezultatams pasiekti (lyderystė, žmonės, politikos strategija, partnerystė ir ištekliai, procesai). Antrąjį bloką sudaro 4 elementai padedantys įvertinti pasiektus rezultatus, jų gerėjimą įgyvendinant visuotinę kokybės vadybą (žmonių rezultatai, visuomenės rezultatai, poveikį visuomenės rezultatams ir pagrindinės veiklos rezultati) (Santos-Vijande, Alvarez-Gonzalez, 2007).

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 30 puslapių (6333 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 271 KB
  • Kokybės vadybos kursinis
    10 - 9 balsai (-ų)
Kokybės vadybos kursinis. (2016 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/kokybes-vadybos-kursinis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:30