Kokybės vadybos sistemos diegimas pagal ISO standartų reikalavimus


Vadybos referatas.

Įvadas. Literatūros apžvalga ir analizė. Kokybės samprata. Kokybės vadybos standartai. ISO 9000 serijos standartai. ISO 9000 serijos standartų istorija. ISO 9000 serijos standartų diegimo tikslai ir esmė. ISO 9000 serijos standartų diegimo problemos. Kokybės vadybos sistemos diegimas pagal iso. Kokybės vadybos sistemos diegimo principai. Kokybės vadybos sistemos diegimo procesas. Kokybės vadybos sistemos dokumentavimas. Kokybės vadybos sistemos auditas. Kokybės vadybos sistemos sertifikavimas. Išvados. Literatūra.


Šiame darbe nagrinėjamos kokybės vadybos sistemos, atitinkančios LST EN ISO 9001 standarto reikalavimus. Įmonėse, kuriose įdiegta kokybės vadybos sistema įpareigoja siekti visuotinės kokybės vadybos, atitinkančios tarptautinius standartų reikalavimus ir įgyti atitinkamus sertifikatus. Šio darbo tikslas – susipažinti su kokybės vadybos sistema, apibrėžti kas tai yra kokybė, išsiaiškinti kokybės vadybos standartų diegimo tikslus, esmę, pagrindines problemas su kuriomis šiuose procesuose susiduria organizacijos, taip pat susipažinti su pagrindiniais kokybės vadybos sistemos diegimo principais bei etapais.

Tarptautinė standartizacijos organizacija įkurta 1946 metais 25 šalyse ir pavadinta ISO. Tarptautinės standartizacijos organizacijos duomenimis šiuo metu ISO jungia nacionalines standartizacijos įstaigas maždaug iš 161 šalių. Lietuvos standartizacijos departamentas yra šios organizacijos narys korespondentas. ISO centrinis sekretoriatas, kuris koordinuoja tarptautinių standartų darbus, yra įsikūręs Ženevoje. Bendradarbiavimas su Tarptautine standartizacijos organizacija kiekvienai šaliai suteikia galimybę naudotis ekonomiškai išsivysčiusių šalių moksliniu – techniniu bei gamybiniu patyrimu. Tarptautinius standartus dažniausiai kuria išsivysčiusių šalių specialistai [4, psl. 97].

Galima teigti, jog kokybės valdymo sistemos standarto ISO 9001:2000 diegimas turi įtakos ir potencialios naudos visoms organizacijos veikla suinteresuotoms šalims:

Daugelis autorių, tokių kaip: P. Vanagas, C. C. Barczyk ir kiti pateikia kokybės vadybos sistemos diegimo principus. Šie principai yra suformuluoti ISO 9000:2000 serijos standartuose, kuriais reikia remtis kuriant kokybės vadybos sistemą. Įmonės funkcionuos sėkmingai diegiant valdymo sistemą, suprojektuotą nuolat gerinti veiklą, atsižvelgiant į visų suinteresuotųjų šalių interesus ir poreikius. Norint pasiekti šių kokybės tikslų, kokybės vadybos standartų diegimas įmonėse turi remtis aštuoniais kokybės vadybos principais:

2 principas. Vadovavimas. Vadovai turi sukurti ir išlaikyti tokią vidaus aplinką, kurioje žmonės būtų visiškai įtraukti, stengiantis pasiekti užsibrėžtų kokybės tikslų.

5 principas. Sisteminis požiūris į vadybą. Susijusių procesų sistemos identifikavimas, supratimas ir valdymas padeda pagerinti organizacijos veiklos efektyvumą ir produktyvumą.

3 etapas. Darbuotojų supažindinimas su ISO 9000 serijos standartais ir mokymas

Šiame etape įdiegiami naujai parengtuose dokumentuose aprašyti procesai. Dokumentai keičiami ir tobulinami, kol nekyla jokių klausimų [2, psl. 147].

Pagal ISO 9001:2000 organizacijai reikalingi šie dokumentai [9, psl. 35]:

Išanalizavus mokslinę literatūrą, pastebėta, jog pateikiama nemažai termino „kokybė“ apibrėžimų. Kokybė gali būti suvokiama kaip nuolatinis tobulėjimas.

Daugumos autorių nuomone, kokybės vadybos sistema bus visiškai įdiegta ir pripažinta atitinkanti ISO 9001 standarto reikalavimus tik užbaigus aštuonis diegimo proceso etapus. Nėra standartinių kūrimo, įgyvendinimo metodų ir etapų. Autoriai pateikia skirtingą diegimo eigą, tačiau diegimo etapai yra panašūs. Svarbu teisingai parinkti diegimo proceso etapus bei eigą, nuosekliai juos vykdyti bei užbaigti, tuomet kokybės vadybos standartas įmonėje bus efektyviai ir rezultatyviai įgyvendintas. Gannto grafikas kokybės vadybos standartų diegimo įgyvendinimo planus padaro lengviau suprantamus.

Įdiegus standartą pagerinama vidinė įmonės tvarka, darbuotojai aiškiau supranta įmonės tikslus, procesus, jų pareigybės yra griežtai apibrėžtos. Kokybės vadybos sistema paremta ISO 9000 standartais, sudaro galimybes vartotojų ir kitų suinteresuotų šalių patenkinimo gerinimui didinti. Ji suteikia organizacijoms ir vartotojams pasitikėjimą, kad teikiami produktai atitinka nustatytus reikalavimus.

Barczyk C. C. Visuotinės kokybės vadyba: (teorinis požiūris): monografija pagal vadybos programos kursą. l.

  • Vadyba Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Efka
  • 17 puslapių (4053 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 103 KB
  • Kokybės vadybos sistemos diegimas pagal ISO standartų reikalavimus
    10 - 3 balsai (-ų)
Kokybės vadybos sistemos diegimas pagal ISO standartų reikalavimus. (2017 m. Lapkričio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/kokybes-vadybos-sistemos-diegimas-pagal-iso-standartu-reikalavimus.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 15 d. 14:27