Kokybes valdymas ir optimizavimas


Ekonomikos konspektas. Kokybės organizavimo tislai. Veikimo sfera ir taikymo sritis. Pagrindiniai kokybės rodikliai. Terminai ir apibūdinimai. Kokybės sistemos. Standartai reglamentuojantys kokybės sistemas. Kokybės valdymo sistemos. Kompleksinė kokybės valdymo sistema. Nacionalinė kokybės programa. Kokybės sistemos reikalavimai. Kokybės sistemos principai. Kokybės sistemos struktūra. Kokybės sistemos dokumentacija. Vidinis kokybės auditas ir analizė. Terminologija. Kokybės audito tikslai. Kokybės audito metodika. Kokybės audito organizavimas ir planavimas. Kokybės audito. Dokumentacija. Kokybės kontrolė. Gaminių antrankos kontrolės imčiai būdai. Ištisinė kontrolė. Ištisinės kontrolės samprata ir ypatybės. Ištisinės kontrolės charakteristikos. Ištisinės kontrolės būdai. Atrankinė kontrolė. Atrankinės kontrolės samprata. Atrankinės kontrolės parametrai. Defektingumo zonos. Atrankinės kontrolės būdai. Atrankinės kontrolės planai. Kontrolė pagal kiekybinius požymius. Kontrolė pagal kokybinius požymius. Kai iš n gaminių partijos pateiktos kontrolei, atsitiktiniu būdu paimta n gaminių imtis ir. Vieno laipsnio atrankinė kontrolė. Dviejų laipsnių atrankinė kontrolė. Daugiapakopė kontrolė. Nuosekli atrankinė kontrolė. Marketingo kokybė. Marketingo sąvokos ir terminai. Prekės kontrolė rinkoje. Kokybė kaina. Prekės pateikimo rinkai metodai.


Kaip kinai suprato kokybę: Kokybė – tai jeroglifas, reiškiantis kokybę ir susidedantis iš dviejų elementų: pusiausvyra ir pinigai (Kokybė = pusiausvyra + pinigai).

Kaip kokybę suprato Isikava: Kokybė – tai savybė realiai patenkinanti vartotojų poreikius.

Kaip kokybę suprato amerikiečiai: Kokybė – tai yra tinkamumas vartojimui arba atitikimas paskirčiai. Siekdami realizuoti kokybę, turi žinoti vartotojų poreikius tam, kad pagamintų tokius produktus, kurie atitiktų vartotojų poreikius.

Kokybė pagal standartą GOST 18321 – 73: Produkcijos kokybė – visuma produkcijos savybių, nusakančių jos tinkamumą nustatytiems poreikiams patenkinti.

Iš filosofinės pusės: Kokybė – tai nagrinėjamo objekto esminis nustatymas, kurio dėka jis tampa specifiniu ir skiriasi nuo kito objekto.

Socialinė sfera: Kokybė – tai visuomenės požiūris į tiriamą objektą. Šiuo atveju į kokybę žiūrima kaip į kategoriją atitinkančius poreikius ir priklausančią nuo žmonių kultūros ir pajamų.

Techninės sferos: Kokybės aspektas nustato kiekybinius ir kokybinius aspektus. Inžinierius kurdamas gaminį kokybę supranta kaip kokį tikslą.

Ekonominė sfera: Šiuo atveju į kokybę žiūrima kaip į tiriamo objekto vartojimo vertės rezultatą.

Teisinis aspektas: Kokybė suprantama kaip susijusi su normatyviniu teisės parengimo dokumentacija. Parengimo tvarka – parengimas – įdiegimas ir valdymas – visos dokumentacijos apskaita. Kokybė suprantama kaip objektų savybių visuma, kurios atitinka reikalavimus numatytus techninėje dokumentacijoje.

Jei kokybės rodiklis nusako vieną gaminio savybę, jis vadinamas – vienetiniu kokybės rodikliu, o jei kelias – kompleksiniu kokybės rodikliu.

Paskirties: žiūrima, kaip kokybiškai atitinka gaminys savo paskirtį (galingumas, universalumas, našumas, masė, energijos sąnaudos ir t.t.).

Patikimumo: šie rodikliai sudaro svarbiausią kokybės grupę. Jie remiasi teoriniais skaičiavimais ar eksperimentiškai. Yra skaičiuojamas atsparumas.

Technologiškumo: šie rodikliai rodo kiek viena mašina, mechanizmas ar jo elementai atitinka šiuolaikines sąlygas, efektyviai ar racionaliai panaudojamos medžiagos, ar pritaikyti geriausi metodai ją kuriant. Jie remiasi ekonominiais faktoriais. Kuo gaminys technologiškesnis, tuo jis lengviau pagaminamas.

Estetiniai: jie apibūdina gaminio estetinį vaizdą ir apsprendžia ar vaizdas šiuolaikiškas, ar priimtinas visuomenei, ar derinasi su aplinka kuriai jis skirtas.

Ergonominiai: šie rodikliai nusako ryšį tarp mašinos ar mechanizmo ir žmogaus. Taip pat apibūdina darbo sąlygų patogumą, higienines normas.

Standartizacijos ir unifikacijos: jie parodo kiek mašinoje yra standartizuotų ir unifikuotų detalių ir pasako santykį tarp standartifikuotų ir unifikuotų detalių gaminyje. Kuo daugiau standartinių detalių gaminyje, tuo gaminys tampa pigesnis ir lengviau pagaminamas.

Patentiniai – teisiniai: jie naudojami mokslo institutuose. Toks gaminys turi būti lengvai užpatentuojamas. Šie rodikliai išskiriami į: 1) patentabilumas

Procesas – tai visuma susijusių resursų ir veiklos visuma, kuri keičia įeinančius elementus į išeinančius. Tai gali būti personalas, aptarnavimo priemonės, įranga, technologija.

Produkcija – tai veiklos ar proceso rezultatas. Produkcija gali būti netik gaminys, bet ir paslauga.

Paslauga – tai betarpiško santykio tarp tiekėjo ir vartotojo rezultatas.

Tiekėjas – tai privatus asmuo ar organizacija tiekianti vartotojui gaminį arba paslaugą.

Patikimumas – tai terminas naudojamas aprašyti gaminio ar paslaugos charakteristikai.

Suderinamumas – tai galimybė tam tikrus objektus naudoti kartu, įvykdant tam tikrus reikalavimus.

Pakeičiamumas – tai galimybė atskirą gaminį ar mazgą naudoti vietoj kito to paties gaminio ar mazgo.

  • Ekonomika Konspektai
  • 2013 m.
  • 23 puslapiai (5311 žodžių)
  • Ekonomikos konspektai
  • Microsoft Word 96 KB
  • Kokybes valdymas ir optimizavimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Kokybes valdymas ir optimizavimas. (2013 m. Kovo 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/kokybes-valdymas-ir-optimizavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 18:16