Kompetencijos


Pedagogikos namų darbas.

Ką pasiūlytum Simui? Kodėl taip siūlai? Monikos kaimynei nuolat norisi ko nors skanaus. Kodėl taip siūlai? Studentui Augustinui kažkodėl neramu ir liūdna. Kodėl taip siūlai?


Pavyzdžiui, jeigu pagal Pasaulio pažinimo bendrąją programą 1–2 - oje klasėje reikia padėti vaikui įgyti gebėjimų pastebėti, suvokti, įvertinti, nusakyti kaitą artimiausioje gamtinėje ir socialinėje aplinkoje (žr. 2 lentelę), tai turime parinkti (pritaikyti, sukurti, surasti įvairiuose šaltiniuose) tokius metodus ir tokias užduotis, kurie būtų tinkamiausi šiems gebėjimams, supratimui ir nuostatoms išsiugdyti.

Analogiškai, naudodamiesi Pradinio ugdymo Metodinių rekomendacijų I skyriuje pateiktais Bendrųjų kompetencijų vertinimo požymiais, galėsime įvertinti individualų ne tik komunikavimo, bet ir numatytųjų ugdyti asmeninės bei kūrybingumo bendrųjų kompetencijų lygius. (žr. Pradinio ugdymo Metodinių rekomendacijų I skyrių). Įvertinę esamus lygius, numatome ir ko reikėtų siekti toliau, kaip toliau brandinti ir plėtoti ugdomas bendrąsias kompetencijas.

Projektas skirtas pasaulio pažinimo dalykinėms (socialinei bei gamtamokslinei) bei bendrosioms (asmeninei, komunikavimo ir kūrybiškumo) kompetencijoms ugdyti.

- kas bus projekto pabaigoje parengta, sukurta: popierinis plakatas, lankstinukas, kompiuterinis pristatymas ar kt.;

- kokie bus darbo atlikimo terminai (iki kada darbas turi būti užbaigtas).

Projektas tęsiamas nagrinėjant klausimą, kokios pagundos gali tykoti ne tik vaikų (kieme, gatvėje, kitur), bet ir suaugusiųjų. Analizuodami suaugusiųjų pavyzdžius, vaikai mokosi, kaip jiems patiems ateityje derėtų atsispirti panašioms pagundoms (ugdoma bendroji asmeninė kompetencija).

- jei įkando uodas ar bitė (reikia ant įkandimo vietos palaikyti perpjautą svogūną).

sukurti dailų, piešiniais iliustruotą pirmosios pagalbos plakatą,

kurį siūloma pasikabinti savo klasėje.

Pažinimo kompetencija vertinama pagal tai, kaip vaikai domisi gamtine bei socialine aplinka, siekia tyrinėti aplinką, kaip geba suvokti ir suprasti naujus faktus bei analizuoti turimą informaciją, kaip ieško atsakymų ir daro sprendimus, kaip tuos sprendimus tikrina, daro išvadas, apibendrinimus, kritiškai įvertina gautus rezultatus. Kitos bendrosios kompetencijos, kurių buvo siekta (asmeninė ir komunikavimo) vertinamos pagal kompetencijų vertinimo požymius, kurie aprašyti Pradinio ugdymo Metodinių rekomendacijų I skyriuje.

Vertinimo išvadų perteikimas ir fiksavimas (ką ir kur užrašome).

a) žodžiu – paaiškinant, kas buvo gerai, ko trūksta, ką galima būtų patobulinti;

Kompetencijos. (2016 m. Gegužės 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/kompetencijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 20:37