Kompiuterizuoto įmonės veiklos modeliavimo praktika


Finansų praktikos ataskaita.

Kompiuterizuoto įmonės veiklos modeliavimo praktika.


Įmonės „Šilta“ vizija – patikimos, daug metų veikiančios ir aiškią vietą rinkoje užimačios įmonės filialas (įmonė).

Įmonės „Šilta“ tikslas – uždirbti įmonei “Kietas riešutas” kuo didesnį pelną, atsižvelgiant į vartotojų poreikius bei kitų įmonės filialų konkurenciją.

Imonės „Šilta“ strategija – stebėdami konkurencinės rinkos rezultatus, rinkomės optimaliausią kainą, taip pat didinome veikos pajėgumą, skyrėme pakankamai lėšų reklamai bei prekybos agentams, didinome arba mažinome pardavimo apimtį.

Per penkis metus nuo įmonės susikūrimo, siekėme kuo geresnių rezultatų rinkoje, tačiau darėme klaidų ir iš jų mokėmės, todėl įmonės veiklos egzistavimas rinkoje ženkliai keiteisi.

Pirmaisiais metais kainą, gamybos apimtį ir kitus sprendimus darėme „aklai“: kainą rinkomės neaukštą, tikėjomės į rinką įsilieti su nebrangiais šildymo katilais, pardavimo apimtis taip pat užsibrėžėme nedideles. Didelę sumą pinigų skyrėme reklamai, taip pat priėmėme iškart keletą prekybos atstovų. Mūsų pirmasis uždavinys pradedant veiklą buvo kuo geriau išreklamuoti įmonę, pritraukiant naujų klientų ir užsitikrinant vietą rinkoje. Pirmaisiais metais įmonė taip pat nemažai pinigų skyrė socialiniam biudžetui.

Antraisiais ir kitais likusiais metais įmonės sprendimai priklausė tiek nuo savo, tiek konkurentų veiklos efektyvumo. Pirkome naujų įrenginių, priėmėm naujų darbuotojų siekdami plėstis, didinome katilų kainą, kasmet po 100 Lt, manėme, kad mažesniais kainos šuoliais laimėsime daugiau. Taip pat didinome socialinio biudžeto sumą atsižvelgdami į įrenginių našumą, mėginome nuspėti pardavimo apimtį ir siekėme gaminti tiek produktų kiek parduosime, kad nebutų papildomų išlaidų sandėliavimui. Nenustojome reklamuotis: didinome išlaidas reklamai, pirkome informaciją.

Įmonė 5 metus baigė užimdama 11,1 % nuo bendros paklausos rinkoje.

Įmonės pajėgumas kiekvienais metais keitėsi priklausomai nuo jį veikiančių rodiklių (1 priedas).

Organizuojant gamybos procesą, reikia garantuoti, kad bus pasamdyta tiek darbuotojų, jog jų pakaks siekiant įmonės tikslų. Gamybos įmonėje darbuotojai priimami atsižvelgiant į planuojamos pagaminti produkcijos apimtis ir į įrengimų skaičių. Kiekvienam šildymo katilui aptarnauti reikia 5 darbininkų. Pagal gamybos apimtis reguliuojamas ir prekybos atstovų skaičius.

Metų pradžioje įmonė „Šilta“ turėjo 4 įrenginių komplektus ir 15 žmonių. Pirmais metais įmonė nusipirko dar vieną įrenginių komplektą ir pasamdė 5 darbuotojus, išlygindama balansą tarp įrenginių ir darbuotojų.

Pagal 2 paveikslą matyti, kad 1 metais įmonė neturėjo pakankamai darbuotojų, kad galėtų pilnai apranauti visus įrenginius, tačiau 2 metais priėmusi dar 5 darbuotojus jis išlygino skirtumą. 3 metais įmonė priėmė dar 5 darbuotojus, tačiau pardavusius 2 nusidėvjusius įrenginius suorganizavo 2 pamainos darbą. 2 pamaina padėjo įmonei ištaisti padarytus nuostolius, pagaminti nustatytą kiekį produktų.

Pagal 3 paveikslą galime matyti, jog įmonė nepirkdama naujų įrenginių, dėl jų nusidėvėjimo mažino įrenginių našumą kasmet. Taip pat našumas sumažėjo ir dėl to, kad dėl įmonės nuostolio įmonė 4 ir 5 metais sumažino darbo užmokeščio indeksą (nuo 110 iki 100 %), 4 metais iš vis neskyrė lėšų socialiniam biudžetui. Bet 5 metais skyrusi lėšų darbininkų socialinėms reikmėms net 120 000 Lt neleido įrengimų našumo koef. nukristi žemiau nei 0,5 proc.

Įrengimų išnaudojimo koeficientas. Šis rodiklis taip pat yra labai svarbus norint įvertinti, ar įrengimai dirba pilnu pajėgumu. Įrengimų panaudojimo koeficientas 1, 2, 4 ir 5 metais buvo lygus vienetui, kas yra labai gerai, tačiau 3 metais panaudojimo koeficientas ženkliai krito, parodydamas, kad ne visi pajėgumai buvo pilnai panaudoti.

  • Finansai Praktikos ataskaitos
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Edita
  • 18 puslapių (4116 žodžių)
  • Kolegija
  • Finansų praktikos ataskaitos
  • Microsoft Word 89 KB
  • Kompiuterizuoto įmonės veiklos modeliavimo praktika
    10 - 2 balsai (-ų)
Kompiuterizuoto įmonės veiklos modeliavimo praktika. (2017 m. Sausio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/kompiuterizuoto-imones-veiklos-modeliavimo-praktika.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 23 d. 02:16