Kompostavimo konteinerių vartotojų rinkos tyrimas


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Vartojimo sprendimo priėmimas. Vartotojų jautrumas kainai. Veiksniai, darantys įtaką kainos jautrumui. Suvokiamų pakaitalų efektas. Sumažinti jautrumą kainai galima. Suvokiamų rizikų vertinimas. Išvados.


Kompostuoti bioskaidžias atliekas jau pradėta nuo senų senovės. Žmonės išsikasdavo duobes ir pildavo visas bioskaidžias atliekas. Tačiau tobulėjant naujom technologijom ir nuolat besikeičiant vartotojų poreikiams imta gaminti kompostavimo konteinerius.

Kompostavimo konteineris – tai toks konteineris, kuriame supylus bioskaidžias atliekas per ilgesnį laikotarpi imta gamintis kompostas.

Tikslas – atlikti kompostavimo konteinerių vartotojų rinkos tyrimą

Modernėjant ir tobulėjant pasauliui, žmonėms gyventi tampa vis lengviau. Sukuriama naujų daiktų, įrankių ir kitų dalykų, kurie palengvina žmogaus darbus ir gyvenimą. Vienas iš tokių daiktų yra kompostavimo konteineriai. Apie kompostavimą žmonės gerai atsiliepia jau nuo senų laikų. Tai ne tik puikus būdas mažinti mažinti atliekų, patenkančių į sąvartyną kartu su komunalinėmis atliekomis, kiekį, bet ir patys žmonės gali gauti ir tiesioginės naudos – pagerinti savo dirvožemį. Ne paslaptis, kad tinkamai subrandinta kompostavimo medžiaga atgaivina molingą dirvožemį ir išlaiko drėgmę smėlingoje dirvoje. Be to, komposto produktas gali sumažinti augalų kenkėjų ir ligų skaičių.

Atlikus vartotojų tyrimą ir apklausus respondentus, taip pat atsiskleidė tam tikri veiksniai, kurie lėmė jų sprendimą įsigyti kompostavimo konteinerį. Šie duomenys pavaizduoti 1.1. paveiksle.

Iš 15 apklaustų respondentų, 8 respondentai yra įsigiję kompostavimo konteinerius, todėl šiama paveiksle ir yra pateikti jų atsakymai. Iš rezultatų matyti, kad kompostavimo konteinerio įsigijimo priežastys buvo pagrindinės dvi: kad kompostavimo konteineryje pasigamina reikalingos trąšos ir, kad tai mažina šiukšlių kiekį. Konteinerių reklamos nesudomino nė vieno respondento, o aplinkiniai įtakos turėjo 16,7% respondentų.

Kadangi pavyko išsiaiškinti, kas lėmė respondentų sprendimą įsigyti kompostavimo konteinerį, buvo įdomu išsiaiškinti, o kas lėmė tų respondentų, kurie nėra įsigiję konteinerio, sprendimą. Tokie atsakymai pateikti 1.2. paveiksle.

Paveiksle matoma, kad pagrindinė priežastis, dėl kurios daugiau nei pusė respondentų neturi įsigiję kompostavimo konteinerių, yra ta, kad jie neturi tokios gyvenamosios aplinkos, kurioje galėtų kompostuoti, t.y. negyvena nuosavame name ir neturi sodybos. Buvo ir tokių respondentų, kurie ir patys pasigamino kompostavimo konteinerį, tokių respondentų buvo 6,7%. O visi kiti, 39,3% respondentų, vis dėl to nemato ir nejaučia poreikio kompostuoti.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (1873 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 195 KB
  • Kompostavimo konteinerių vartotojų rinkos tyrimas
    10 - 10 balsai (-ų)
Kompostavimo konteinerių vartotojų rinkos tyrimas. (2016 m. Vasario 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/kompostavimo-konteineriu-vartotoju-rinkos-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 07:56