Komunikacija derybose: sąvokos, procesai, modeliai


Verslo referatas.

Įvadas. Derybos. Derybų samprata ir tipai. Derybų etapai. Komunikacija derybose. Komunikacijos sąvoka, procesas ir svarba. Komunikacijos derybose modeliai. Išvados. Literatūra.


Šiuolaikinis verslas neįsivaizduojamas be derybų. Derybų pagalba įmonės gali plėsti savo veiklą, didinti pardavimus ir net valdyti savo įmonės vidinę struktūrą – savo darbuotojus. Beveik kasdieną verslo įmonės susiduria su iššūkiais ir problemomis, kurias spręsti pasirenka derėjimąsi. Įmonėms tenka derėtis tiek su darbuotojais, kurie taip pat turi savų interesų ir poreikių, tiek su klientais ar paslaugų tiekėjais.

Pasitelkus efektyvias derybas, įmonės gali pasirašyti svarbius sandorius, kurie leistų plėsti įmonės veiklą tiek valstybės viduje, tiek už jos ribų, bei taip pat pasirašyti sutartys, kurios leistų pasiekti didesnį pelną ar gauti nuolaidų, kurios sumažintų veiklos sąnaudas. Nuosekliai apgalvotos derybos gali būti sėkmės priežastis, siekiant įmonės užsibrėžtų tikslų. Todėl įmonės turi teikti didelį dėmesį į visus derybų etapus, nes nuoseklus pasiruošimas deryboms ir jų eigą, gali leisti pasiekti tikslus ir įmonei gauti didelės naudos.

Mėginti suderinti pirmosios derybų šalies požiūriu gerą rezultatą su antrosios derybų šalies požiūriu geru rezultatu;

Ne visas bendravimo formas galima vadinti derybomis. Tam, kad pokalbį galima būtų vadinti derybomis, jis turi atitikti tam tikras sąlygas:

Kaip matoma iš derybų požymių, kiekviena derybų šalis turi būti suinteresuota derėjimosi procesu ir turi turėti konkretų tikslą ar net kelis tikslus dėl kurių vyktų derybos. Jeigu bent viena šalis nėra suinteresuota derėtis, derybos vykti negali.

Pagal derėjimosi tikslus ir sritį, yra išskiriami 3 derybų tipai [5]:

Verslo derybos – vyksta tarp skirtingų įmonių atstovų. Pagrindinis tokių derybų tikslas yra ryšių sukūrimas, palaikymas, bendras darbas ir iš to gaunamas pelnas;

Teisinės derybos – skirtos teisiniams klausimams aptarti. Jos yra skirstomos į oficialias ir teisiškai įpareigojančias.

Taigi, matoma, kad derybos gali vykti įvairiais mastais ir apimti skirtingas sritis. Valdymo derybos dar yra vadinamos kasdieninėmis, nes organizacijose iškyla įvairių klausimų ar problemų, kurias sprendžiant pasitelkiamos derybos. Verslo derybos naudojamos norint užmegzti arba išlaikyti ryšius su klientais ar partneriais. Tokių derybų tikslas yra pelnas, kurį atneša santykiai tarp įmonių. Teisinės derybos apima kylančius teisinius klausimus, problemas ar įsipareigojimus.

Apibendrinus galima teigti, kad derybos yra bendravimo forma, kuria siekiama pasiekti savo tikslus, derantis mažiausiai su viena šalimi. Derybų tikslas – rasti kompromisą, kuris tenkintų abi šalis ir leistų abejoms šalims pasiekti jų tikslus.

Kiekviena šalis derėdamasi stengiasi pasiekti kuo didesnį derybų efektyvumą. Todėl derybos yra skirstomos į etapus. Skirtinguose etapuose yra atsižvelgiama į skirtingus, bet tarpusavyje susijusius veiksnius, kurie lemia galutinį derybų rezultatą. L. Maciukevičienė ir V. Pipirienė (2011) išskiria šiuos derybų etapus:

  • Verslas Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Rūta
  • 12 puslapių (2570 žodžių)
  • Universitetas
  • Verslo referatai
  • Microsoft Word 28 KB
  • Komunikacija derybose: sąvokos, procesai, modeliai
    10 - 2 balsai (-ų)
Komunikacija derybose: sąvokos, procesai, modeliai. (2017 m. Gegužės 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/komunikacija-derybose-savokos-procesai-modeliai.html Peržiūrėta 2017 m. Rugsėjo 19 d. 20:20