Komunikacijos proceso barjerai


Vadybos referatas. Įvadas. Informacijos šaltinių apžvalga. Pagrindinių terminų paaiškinimas. Komunikacijos procesas. Komunikacijos proceso barjerai organizacijoje. Komunikacijos proceso asmeniniai barjerai. Komunikacijos barjerų panaikinimo metodai. Organizacijoje. Asmeniniai. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


Pirmame straipsnyje buvo aprašyta kaip bendrauti su žmogumi nejaučiant barjerų. Buvo paminėti keli naudingi patarimai, kokios kliūtyss būna bendraujant, kokios buvo siuntimo ir gavimo kliūtys.

Internetiniame straipsnyje buvo rasta i kokius tipus skirstomi komunikacijos proceso barjerai, kas itakoja bloga komunikacijos procesą, bei kaip jį tobulinti.

Paskaitų konspekte aprašytas komunikacijos proceso modelis.

Komunikacijos barjeras - visa tai, kas iškreipia informacijos esmę.

Grįžtamasis ryšys – užtikrina kad komunikacija buvo abipusė bei pašnekovai vienas kita suprato.

Paskutinė komunikavimo proceso grandis – grįžtamasis ryšys. Tai patikrinimas, ar pavyko pasiekti, kad pranešimas būtų suprastas ir jo reikšmė perdavimo metu nepasikeitė. Be grįžtamojo ryšio siuntėjas nežinotų, ar komunikacijos procesas buvo sėkmingas. Be to, jis sudaro galimybes pradėti naują komunikacijos ciklą, jei toks poreikis egzistuoja.

Komunikacijos „aukštyn” trikdžiai. Kalbant apie komunikaciją „aukštyn”, tai ji vyksta sudėtingiau negu komunikacija „žemyn”. Tai lemia keletas pagrindinių priežasčių:

1) Rizika. Darbuotojai paprastai labai jautriai jaučia priklausomybę nuo vadovų. Todėl perduodami informaciją „aukštyn” įtakingesniam lygmeniui, jie gali baimintis, kad atvirumas gali sukelti neigiamas pasekmes patiems informaciją pateikusiems asmenims;

3) Motyvacijos trūkumas. Neretai darbe konkuruojantys darbuotojai vienas su kitu konkuruoja, jie nėra linkę keistis informacija ar kooperuotis su kitais;

4) Darbo, informacijos perteklius. Gana dažnai darbuotojų komunikacijai trukdo per didelis darbo krūvis;

Taip pat svarbu įvertinti žmogaus išprūsimą, išsilavinimo lygį, propoguojamą kultūrą ir panašiai. Visada reikia prisitaikyti prie konkretaus žmogaus, kad bendravimas būtų aiškus ir gerai suprantamas. Vartokite terminus kurie yra aiškus žmonėms su kuriais bendraujate, venkite sudėtingų žodžių, minčių. Jeigu žmogus yra iš kitos sferos, kultūros reikia naudoti tik standartinius terminus kurie yra aiškus kekvienam.

Apžvelgus informacijos šaltinius galima sakyti kad komunikacijos proceso barjerai yra dviejų tipų: organizaciniai ir asmeniniai. Kad tu barjerų išvengti vertikalios komunikacijos barjerų reikia kad darbuotojas pasijustų kuo „arčiau“ vadovo. Tada darbuotojai bus labiau savimi pasitikintis bei drasiau reikš savo nuomonę ne tik kitiems darbuotojams, bet ir aukščiau stovintiems žmonėms. Tokiu būdų komunikacija taps efektyvi, o kai komunikacija tampa efektyvi tai ir įmonės darbas tampa produktyvesnis.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1952 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 77 KB
  • Komunikacijos proceso barjerai
    10 - 7 balsai (-ų)
Komunikacijos proceso barjerai. (2015 m. Gruodžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/komunikacijos-proceso-barjerai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 19:25