Komunikacijos proceso efektyvumas


Sociologijos skaidrės. Komunikacijos proceso efektyvumas. Efektyvios komunikacijos samprata. Efektyvios komunikacijos prielaidos. Veiksniai, lemiantys komunikacijos organizacijoje efektyvumą. Komunikacija yra efektyvi, jeigu yra (C. L. Bovee ir J. V. Thill (1997). Komunikacijos proceso kliūtys. Vertikaliosios „žemyn” komunikacijos trikdžiai. Komunikacijos „Aukštyn” trikdžiai. Horizontaliosios komunikacijos trikdžiai. Asmeniniai komunikacijos barjerai. Komunikacijos barjerai ir kliūtys. Organizacinės komunikacinių ryšių tobulinimo priemonės.


Juk neretai sakoma – jis manęs nesuprato. Kodėl? Gal tiesiog tas, kuris siunčia informacija, gal būt nemoka tinkamai, tinkamu būdu savęs išreikšti, o gavėjas – tinkamu būdu suvokti. Iš čia ir kyla nesusikalbėjo, dviprasmybių ar iš vis – nesusipratimų problema. Komunikacijos aktas gimsta asmenyje.

Efektyvi komunikacija – efektyvumas pasireiškia poveikiu, kurį siuntėjas padarė gavėjui.

Ar komunikacija bus efektyvi, priklauso nuo: Užkodavimo. Užkoduojant labai svarbu atsižvelgti į gavėją– kokia jo profesija, norai ir pan. Atkodavimo. Atkodavimas taip pat priklauso nuo gavėjo išsilavinimo, sugebėjimų ir pan. Kanalo, kuriuo sklinda žinia. Kanale „triukšmas“ reiškia visas priežastis, kurios neleidžia informacijai pasiekti gavėjo, t.y. informaciją iškreipiantis veiksnys, t.y. erdvė, oro sąlygos, garsinis triukšmas, nerinkamai parinktas tembras.

Efektyvi komunikacija vyksta tik tada, kai gavėjas ją ir priima tokią, kokia buvo perduota, (t.y. Neiškraipytą), ir ją supranta. (Robbins, 2003, p.164).

Komunikacijos efektyvumą lemia: suvokimo skirtumas – skirtingas išsilavinimas, patirtis, individualios savybės, kultūriniai skirtumai (labai dažnai neįvertinami). emocinis fonas – tonas ir jausmai – ypač svarbūs atkodavimui. Ypatingai gali iškraipyti neverbalinę komunikaciją. pasitikėjimas – jei jo nėra, mėginame įžvelgti „tikrąją prasmę“, t.y. ieškome paslėptų prasmių; taip gali būti iškraipytas suvokimas.

Komunikaciją „aukštyn” vyksta sudėtingiau negu komunikacija „žemyn”. Tai lemia keletas pagrindinių priežasčių:.

1) Konkurencija. Ji pasireiškia darbuotojų varžymusi, siekiant paaukštinimo arba dėl kitų priežasčių.

  • Sociologija Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (880 žodžių)
  • Sociologijos skaidrės
  • MS PowerPoint 57 KB
  • Komunikacijos proceso efektyvumas
    10 - 8 balsai (-ų)
Komunikacijos proceso efektyvumas. (2016 m. Sausio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/komunikacijos-proceso-efektyvumas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 04:01