Komunikacijos teorija


Komunikacijų konspektas. Komunikacijos apibrėžimai. Bendravimo proceso 3 pagrindinės funkcijos. Komunikacija gali būti. Komunikacinės kompetencijos 6 sudedamosios dalys (subkompetencijosKomunikacinė kompetencija. Apie komunikaciją. Komunikacijos, RSV ir žiniasklaidos tarpusavio santykis. Komunikacijos studijų mokyklos. Pirmoji komunikacija mokykla. Antroji komunikacija mokykla. Komunikacijos mokyklų ypatumai. Komunikacijos mokyklų skirtumai. Abiejų mokyklų skirtumai. Komunikacijos proceso modelis. Kas būna tada, kai gavėjas neiškoduoja siuntėjo užkoduotos informacijos? Komunikacijos (RSV) modeliai. Publikos. Kam reikalinga tokia komunikacija? Fatinė funkcija. Fatinė komunikacija. Komunikacijos (RSV) veiksmų plano struktūra. Komunikacijos rūšys. Masinė komunikacija (MKMikro, makro ir tarptautinis lygiai. Media funkcijos. Komunikacijos kanalai. Komunikacijos priemonės. Komunikacijos priemonių kategorijos. Komunikacijos kanalai. (pateikiamas jų efektyvumo* mažėjimo tvarkaNaudojamasi keliais kanalais, nes. Organizacijos įvaizdžio apibrėžimai skirstomi į 2 kategorijas. Ženklų tipai. Šios kategorijos nėra izoliuotos ir visai atskiros. Sąvokos. Informacija. Triukšmas. Perteklius. Kodavimas. Konvencija. Ženklų organizavimas į kodus. Kodai. Reikšminių kodų bruožai. Apie kodus. Entropija. Pagrindiniai komunikacijos proceso modeliai. (1 skirstymo būdasPagrindiniai komunikacijos proceso modeliai. (2 skirstymo būdasKomunikacijos funkcijos (paskirtisSocialinė funkcija (kai kažko siekiameDėmesys. Etapai. VR poveikis bendri principai. Pagrindinė žiniasklaidos misija. Žiniasklaidos funkcijos, atitinkančios naudos ir pasitenkinimo požiūrį (pagal Lasswell’ąŽiniasklaidos pranešimų požymiai. Žiniasklaida, kaip pranešimų šaltinis, turi būti. Svarbiausi žiniasklaidos auditorijos požymiai yra jos. Mažai šansų tapti naujiena. Žiniasklaidos pretenzijos būti OBJEKTYVIAIS. Tai reiškia, kad neturi būti pateikiama žurnalisto pozicija. Reklamos ir RSV skirtumai. S. Black, F. Jefkins apie reklamos ir RSV skirtumus. Reklamos, propagandos ir RSV skirtumai. Žiniasklaidos ir RSV panašumai skirtumai. Įvaizdis (apibrėžimasĮvaizdžio piramidė. Sąvokos. Pagrindiniai dalykai įvaizdžio kūrimo procese. Vidinės komunikacijos stiliai. Krizės apibrėžimas. Krizės signalai. Krizių etapai.


Komunikacinė - informacijos perdavimas, pasikeitimas žiniomis ir patirtimi, informacijos priėmimas ir suvokimas. Reguliacinė (lot. regulo – tvarkau, nukreipiu) - įtakos aplinkinių elgesiui, pažiūroms, vertybėms darymas. Kontaktinė - įprastas tarpusavio santykių palaikymas, savitarpio supratimas.

Vienpusė – dvipusė (pagal grįžtamąjį ryšį) Vidinė – išorinė (pagal komunikaciją su vidinėmis ir išorinėmis auditorijomis) Verbalinė – neverbalinė (pagal naudojamo kodo specifiką) Efektyvi – neefektyvi (pagal vertinimą) Žodinė – rašytinė (pagal verbalinės komunikacijos informacijos pateikimo būdą) Dalykinė – asmeninė (pagal verbalinės komunikacijos informacijos turinį) Formali – neformali (pagal viešojo žodžio vartojimo sritis) Tikslinė – netikslinė (pagal informacijos perdavimo motyvus) Tarpkultūrinė – vienos kultūros (pagal kultūrinį artumą) ** ES narėms vis svarbiau tarpkultūriniai komunikacijos aspektai Globali - masinė - viešoji –- grupinė – interpersonalinė– intrapersonalinė (pagal komunikacijos dalyvių skaičių) Organizacinė – neorganizacinė (pagal institucijos ar grupės veiklos specifiką) Ir t.t.

Pirmajai mokyklai komunikacija yra pranešimų perdavimas (PROCESO mokykla) Antrajai komunikacija – reikšmių kūrimas ir keitimasis jomis (SEMIOTINĖ mokykla).

Kas būna tada, kai gavėjas neiškoduoja siuntėjo užkoduotos informacijos?

Vienpusis - propaganda Vienpusis - informavimas Dvipusis asimetrinis, (tikslas – įtikinti) Dvipusis simetrinis, (tikslas – tarpusavio supratimas) Dvipusis asimetrinis ir dvipusis simetrinis (tai profesionalieji RSV).

“Ne publikos” – žmonės, kurių nesieja bendros problemos. Latentinės publikos – žmonių grupės, kurios turi bendrų problemų, bet kol kas jų nesuvokia. Suvokiančia publika jie tampa kai suvokia bendrą problemą. Aktyvia publika – kai organizuojasi, kad bendrai veiktų spręsdami problemą. Jos kuria pasekmes organizacijai.

Komunikacijos teorija. (2014 m. Gruodžio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/komunikacijos-teorija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 16:32