Konferencinio turizmo teoriniai aspektai (Lietuvoje ir Europoje)


Turizmo referatas.

Paryžius. Madridas. Barselona. Berlynas. Madridas. Barselona. Madridas. Barselona. Berlynas.


Konferencinis turizmas yra dinamiškiausias dalykinių kelionių rinkos segmentas. Jis yra susijęs su kongresų, parodų, mugių, konferencijų, skatinamųjų kelionių ir kitų dalykinių susitikimų organizavimu. Pasaulinės Turizmo Organizacijos (toliau – PTO) duomenimis tarp visų verslo kelionių konferencinis turizmas sudaro 10 – 12 %. Jis apima pavienius specialistus ar asmenų grupes, kurios vyksta į renginius, skirtus kuriam nors specifiniam, su darbo interesais susijusiam tikslui. Pasaulyje vis labiau auga susidomėjimas forumais, konferencijomis, simpoziumais, pasitarimais, seminarais, o taip pat parodomis ir mugėmis. Dalyvavimo šiuose renginiuose tikslai yra įvairūs. Mokslininkai, verslininkai, gydytojai, kultūros, turizmo ir kitų sričių veikėjai mielai dalyvauja panašiuose renginiuose, kad apsikeistų naujausia informacija, susitiktų su kolegomis, pasidalintų patirtimi, vestų derybas, pailsėtų nuo įprastos aplinkos ir pasinaudotų siūloma kultūrine programa. Renginiai dažniausiai trunka trumpai – 2 – 4 dienas, dalyviai ilgąją laiko dalį praleidžia posėdžių salėse, kitose patalpose, aprūpintose specialia konferencijų įranga. Dėl šios priežasties, dalykinių renginių turizmo plėtrai reikalingos didelės investicijos.

Viena iš pagrindinių konferencinio turizmo vystymosi sąlygų yra tarptautinė priimančios šalies reputacija ir tarptautinis pripažinimas. Paprastai konferencijų turizmo srityje pirmaujančios šalys yra mokslo – technikos krypties lyderės. Tai leidžia joms pritraukti aukštos kvalifikacijos dalyvius ir palaipsniui plėsti jų ratą. Priimančios šalies patrauklumas susijęs su infrastruktūra. Svarbi sąlyga, siekiant pritraukti kuo daugiau konferencijų dalyvių yra ekonominis šalies išsivystymas, ypač naujų technologijų, transporto struktūros, ryšio priemonių ir viešbučių lygis.

Sprendimą dalyvauti konferencijoje lemia būsimos galimybės atrasti naujas rinkas su aukštu vartojimo potencialu, ryšių su naujais, naudingais partneriais užmezgimas, firmos produkto pateikimas naujai rinkai. Dalykinės konferencijos yra smulkesnio masto negu parodos ar mugės, bet jose dalyvauja labiau kvalifikuoti ir reiklesni dalyviai. Skirtingai nuo dalyvaujančių parodose, konferencijų dalyviai, ypač tarptautinių, reikalauja išskirtinio aptarnavimo ir aukščiausios klasės viešbučių. Tai vienas svarbiausių kriterijų, siekiant sėkmingai vystyti konferencinį turizmą mieste ar šalyje. Pasaulyje garsiausi verslo viešbučiai talpina net iki 1 – 2 tūkst. dalyvių, tokio tipo apgyvendinimo įstaigomis pasižymi – JAV, Kinija, Singapūras.

Tarptautinių susitikimų rinka gali būti segmentuojama įvairiais būdais. Ji gali būti skirstoma pagal susitikimo dydį, dalyvių tipą, renginio pobūdį, tikslą ir t. t. Kaip bebūtų pagrindinis kriterijus segmentavimo procese – renginio iniciatorius. Iniciatorius nustato, kokios rūšies renginys organizuojamas ir kokios priemonės ir paslaugos yra reikalingos. Konferencinio turizmo industrijos paklausą galima suskirstyti į dvi dalis: 55 % iniciatorių yra korporacijų rinka, t. y pelno siekiančios įmonės, o 45 % asociacijų rinka, visuomeninės organizacijos. Korporacijų sektoriui priskiriamos įmonės, kurių pagrindiniai motyvai yra komercinio pobūdžio posėdžiai – konferencijos marketingo ir pardavimų klausimais, naujo produkto pristatymai, personalo klausimai ir kt. Daugelis korporacijų susitikimus rengia darbuotojų mokymo tikslais, siekiant ugdyti personalo įgūdžius ir žinias tam tikroje srityje, stiprinti darbuotojų kompetencijas ir didinti darbo efektyvumą. Dauguma tokių susitikimų yra nedidelės apimties, pradedant keliais darbuotojais, baigiant keliasdešimt, todėl gali būti sėkmingai organizuojami mažas seminarų patalpas siūlančiuose viešbučiuose. Labiausiai lankomi 4 – 5 žvaigždučių viešbučiai, galintys pasiūlyti modernią įrangą ir komfortabilią aplinką. Korporacijų renginiai dažnai būna vietiniai, t. y vyksta toje šalyje, kurioje įsikūręs iniciatorius, todėl paprastai naudojamos vietinių organizatorių paslaugos. Apie korporacijų renginius informacijos viešojoje erdvėje randama mažai, kadangi privačios įmonės nėra linkusios dalytis renginių statistika, organizavimo ypatumais ar finansinėmis išlaidomis.

  • Turizmas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2956 žodžiai)
  • Turizmo referatai
  • Microsoft Word 41 KB
  • Konferencinio turizmo teoriniai aspektai (Lietuvoje ir Europoje)
    10 - 3 balsai (-ų)
Konferencinio turizmo teoriniai aspektai (Lietuvoje ir Europoje). (2016 m. Kovo 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/konferencinio-turizmo-teoriniai-aspektai-lietuvoje-ir-europoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 12:19