Konfkiktai, konfliktų sprendimas ir derybos pedagogams


Kūno kultūros konspektas.

Tarpasmeniniai konfliktai temos tikslas –. Konfliktų tipai. Tarpasmeniniais konfliktais. Konflikto dinamika. Konflikto fazės. Konflikto signalai požymiai. Konflikto sprendimo būdai. Tarp mokinių , tarp mokytojų , mokinių ir mokytojų , mokytojų ir tėvų. Tarpininkavimas konfliktinėse situacijose mokykloje. Tarpininkavimas tarp mokinių yra labai svarbus , nes. Tezių paaiškinimai ir pavyzdžiai Konfliktų psichologija. Konfliktų sprendimas. Destruktyvūs konflikto sprendimo būdai konkurencija ar kova. Konstruktyvūs konflikto sprendimo būdai kompromisas. Sprendžiant konfliktą –. Svarbiausios sąlygos konfliktui išspręsti. Konfliktai mokykloje. Gebėjimo spręsti konfliktą ir bendradarbiauti ugdymui. Derybos ir tarpininkavimas kaip alternatyvus ginčo sprendimas. Tarpininkavimo ypatumai. Tarpininkavimo tarp mokinių etapai pagal Shapiro , 1996.


Konflikto dinamika: 1) užslėptas (latentinis); 2) suprastas; 3) jaučiamas; 4) išreikštas elgesyje.

Konflikto fazės glaudžiai siejasi su konflikto dinamika ir etapais. Skiriamos keturios konflikto fazės, kurios konflikto metu pasikartoja, todėl yra mažesnė galimybė išspręsti konfliktą. Pradinė fazė – konflikto atsiradimas ir jo įsisąmoninimas. Antroji fazė – kilimo – atviros konfliktinės sąveikos pradžia. Trečioji fazė – piko – atviro konflikto plėtra. Ketvirtoji fazė – kritimo. Konflikto metu fazės gali cikliškai pasikartoti, kuo daugiau kartų jos pasikartoja, tuo menkesnės galimybės išspręsti konfliktą.

Konflikto signalai (požymiai): psichologinis diskomfortas, incidentas, nesutarimas (keletas incidentų, stiprūs nemalonūs jausmai), krizė (ekstremali konflikto fazė, pasireiškianti savikontrolės praradimu, elgesio normų pažeidimu).

Ypatingas dėmesys, siekiant išvengti destruktyvių konfliktų mokykloje, turėtų būti skiriamas bendravimo ir bendradarbiavimo kultūrai, konstruktyvių konfliktų paieškoms, tarpininkavimo konfliktinėse situacijose mokymui. Tarpininkavimas – tai bendravimo procesas, kurio metu konfliktuojančios šalys susitinka siekdamos rasti priimtiną sprendimą su trečios, neutralios, šalies pagalba.

Tarpininkavimas tarp mokinių yra labai svarbus, nes:

2)paverčia konfliktą teigiamu, konstruktyviu procesu (parodoma, kad konfliktą galima išspręsti taikiai, nenaudojant smurto ir jėgos);

4)palengvina mokytojų darbą, didina drausmę (mokytojai gali nukreipti savo energiją į kitus, svarbesnius ugdymo proceso dalykus);

5)lavina problemų sprendimo įgūdžius, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, stiprina demokratijos idealus.

Mokyklos programoje pateikiama dešimt pagrindinių tarpininkavimo etapų. Mokantis tarpininkauti taikomi aktyvaus mokymosi metodai.

  • Kūno kultūra Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 5 puslapiai (1256 žodžiai)
  • Universitetas
  • Kūno kultūros konspektai
  • Microsoft Word 11 KB
  • Konfkiktai, konfliktų sprendimas ir derybos pedagogams
    10 - 8 balsai (-ų)
Konfkiktai, konfliktų sprendimas ir derybos pedagogams. (2016 m. Birželio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/konfkiktai-konfliktu-sprendimas-ir-derybos-pedagogams.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 09:09