Konfliktai ir jų valdymas


Vadybos referatas. Įvadas. Konflikto samprata. Konflikto rūšys. Konfliktų priežastys. Konfliktų pasekmės. Konfliktų sprendimo būdai. Kaip išvengti konfliktų kontaktuojant su verslo partneriais išvados. Bendravimas yra vienas iš svarbiausių žmogaus poreikių. Bendravimo procese vyksta informacijos mainai ir jos interpretacija, tarpusavio supratimas, simpatijų ir antipatijų, pažiūrų ir įsitikinimų formavimas, nesutarimų sprendimas. Kiekvienas iš mūsų bendraudamas su kitais žmonėmis gauna praktinių bendravimo įgūdžių. Tačiau kiekvieno žmogaus bendravimo įgūdžiai skirtingi ir dėl to bendravimo procese gali iškilti barjerai bei įsiplieksti įvairios konfliktinės situacijos. Taigi, konfliktinė situacija - tai prieštaringos šalių pozicijos kokiu nors klausimu, siekimas priešingų tikslų ir įvairių priemonių jiems pasiekti naudojimas, interesų nesutapimas ir t. T. Darbo tema yra konfliktai ir jų valdymas.


Apibendrinant išvadas, liečiančia konfliktų pasekmes, galima teigti, kad dažniausiai konfliktai vertinami neigiamai, - stengiamasi juos išspręsti iš esmės, nekeičiant tarpasmeninių ir tarpgrupinių santykių. Gilūs konfliktai skatina keisti santykių pobūdį, retinti kontaktus arba juos visai nutraukti. Tačiau jai atlygis už dalyvavimą yra pakankamas, nereti atvejai, kad žmonės ilgai gyvena ir dirba kolektyve, kuriam susiklostę stabilus konfliktiški santykiai

Vienas iš paprasčiausių ir prieinamiausių, leidžiančių išvengti konflikto būdų galėtų būti tikslus ir dėmesingas savo pareigų atlikimas, kompetencija, kvalifikacija, geranoriškumas, atidumas bendradarbiams ir artimiesiems. Viską atliekat gerai ir laiku būtų išvengiama konfliktų arba jų bent sumažėtų. Tiesa, tuomet atsiranda konfliktinės situacijos, kai neigiamos emocijos „laikomos savyje“, pavojus, ypač kai nėra lygybės bendraujant, viena pusė yra jaunesnė už kitą arba jai pavaldi. Tokiais atvejais sudaroma tik konfliktinės situacijos išsprendimo regimybė arba jis atidumas vėlesniam laikui.

Bendradarbiavimas. Tai pats produktyviausias konfliktų sprendimo būdas. Jo esmė ta, kad abi konfliktuojančios pusės ieško konstruktyvių elementų viena kitos pozicijose ir juos panaudoja konfliktinei situacijai spręsti. Kitaip sakant, konfliktuojančios pusės ieško konstruktyvių elementų viena kitos pozicijose ir juos panaudoja konfliktinei situacijai spręsti. Kitaip sakant, konfliktuojančios pusės suranda trečią, abiem pusėms primitiną, problemos sprendimą. Tačiau šis būdas nėra universalus. Pvz.: jis netinka ekstremalių situacijų atvejais, kai nėra laiko ieškoti „trečio būdo“ arba kai viena iš konfliktuojančių pusių yra žymiai kompetentingesnė, turi daugiau žinių negu kita.

J. Eldmanas, M. Beth Crain „Derybų kelias“, Margi raštai; Vilnius, 1997

  • Vadyba Referatai
  • 2011 m.
  • 10 puslapių (2151 žodis)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 22 KB
  • Konfliktai ir jų valdymas
    8 - 3 balsai (-ų)
Konfliktai ir jų valdymas. (2011 m. Spalio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/konfliktai-ir-ju-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 05:55