Konfliktai organizacijoje, konfliktų valdymas


Verslo referatas. Įvadas. Konfliktas. Konfliktų rūšys. Organizacijos samprata. Organizacinis konfliktas. Neišspręstų konfliktų pasėkmės, bei jų žala organizacijai. Konfliktų privalumai organizacijose. Konfliktų valdymas bei sprendimai. Kaip išvengti konfliktų organizacijoje. Konflikto teorijos. Pagrindinės organizacijose kylančių konfliktų priežastys. Išvados. Literatūra.


Darbo objektas: Konfliktai organizacijose, konfliktų valdymas.

Darbo tikslas: Atskleisti kokie būna konfliktai organizacijose, bet išanalizuoti jų valdymą.

Darbo uždaviniai:

Suvokti konflikto sąvoką.

Išanalizuoti kokie būna konfliktai organizacijose.

Išanalizuoti kaip valdyti konfliktus.

Atskleisti pagrindines priežastis, dėl kurių kyla konfliktai organizacijose.

Konfliktų privalumai organizacijose

Turbūt daugeliui mūsų „konfliktas“ pirmiausia kelia neigiamas asociacijas. Neretai konfliktas spontaniškai siejamas su įtampa, nepasitenkinimu, kova, pykčiu, baime ir kitais neigiamas emocijas reiškiančiais žodžiais.

Tačiau ramiai pagalvoję galime išvardyti ir pozityvius konflikto aspektus.

Gyvenimas tai nėra lengvas dalykas. Taip pat ir įstaigoje ar organizacijoje. Dirbant kolektyve, įtampą gali sukelti daug kas - stresas, apkalbos, barniai, skirtingos nuomonės, tarpusavio konkurencija ar dar kokie nors reiškiniai.

Dėl ko konfliktai organizacijose kyla dažniausiai? O kyla gi jie dėl labai daug įvairių priežaščių, pavyzdžiui dėl psichologinės darnos stokos, skirtingo profesinio pasirengimo, netinkamo ginčų sprendimo, nesugebėjimo ar nemokėjimo pažvelgti į situaciją lanksčiai. Svarbiausia tai, kad beveik visada įmanoma išsiaiškinti konflikto ištakas. Panagrinėjus įvairią literatūrą ir susipažinus su konflikto teorijomis ir daugeliu kitu aspektų, išskirtos kelios galimai pagrindinės konfliktų, kylančių organizacijoje, priežatys:

Darbuotojai po patirto konflikto su vadovu jaučia tam tikrą nusivilimą, apatiją, nuovargį, juos naktimis kankina košmarai ar nemiga, kai kuriais atvejais išlieja pyktį ant kitų asmenų. Patyrę konfliktą su savo vadovu, žmonės jaučiasi geriau kam nors išsipasakoję. Bet vis dėl to daugeliui iškyla slegiančių prisiminimų apie konfliktą arba jo pasekmes.

Po konflikto su vadovu gana ženkliai sumažėja pavaldinių motyvacija (net ir tų, kurie prieš konfliktą neturėjo nusiskundimų ar buvo ganėtinai patenkinti savo darbu ir darbo santykiais), pastarieji patiria nusivilimą valdžia, suprastėja jų santykiai su vadovu. Pradedama nerimauti dėl tolimesnės ateities. Po konflikto su vadovu darbuotojas galimai pradės svarstyti apie naujo darbo paiešką.

Pats konfliktas su vadovu kartais įvertinamas kaip tam tikra krizė, kurios metu išgyvenama gana daug nemalonių pojučių tokiu kaip: pyktis, kaltė, neviltis, vienišumas ar liūdesys. Dažnai taip pat kyla susierzinimas, pažeminimo, nepilnavertiškumo, vadovo pranašumo pojūtis bei pastikiėjimo savimi stoka. Konflikto su vadovu metu pavaldiniams pasireiškia somatinės reakcijos – pila prakaitas, parausta skruostai, ženkliai pasikeičia balso tonacija. Jaučiamas staigus emocijų antplūdis. Konflikto metu suvokiamas buvusių lūkesčių ir realybės neatitikimas bei analizuojamas elgesys ir kilusios emocijos.

  • Verslas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3593 žodžiai)
  • Verslo referatai
  • Microsoft Word 34 KB
  • Konfliktai organizacijoje, konfliktų valdymas
    10 - 4 balsai (-ų)
Konfliktai organizacijoje, konfliktų valdymas. (2015 m. Gegužės 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/konfliktai-organizacijoje-konfliktu-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 18:22