Konfliktų analizė


Psichologijos analizė. Bendradarbiavimas. Konfliktas mokymo įstaigoje. Konflikto struktūra. Konflikto dinamika. Konfliktas poroje. Konflikto struktūra. Konflikto dinamika. Literatūros sąrašas.


Bendradarbiavimas. Tai sėkmingiausia strategija: aktyviai dalyvaujama konflikto sprendime, ginami savo interesai, atsižvelgiama į oponento pageidavimus, randama abi puses tenkinantį sprendimą. Ši strategija ypač naudotina tada, kai problemos sprendimas labai svarbus abiems pusėms; kai su oponentu sieja ilgalaikiai ir artimi ryšiai; kai abi konfliktuojančios pusės sugeba išdėstyti savo interesų esmę ir išklausyti priešingą nuomonę. Šiuo būdu sprendžiantis kompromisus žmogus visada linkęs tiesiogiai aptarti problemą, stengiasi aiškiai apibrėžti kokie klausimai ir interesai pažeisti. Ginčuose atkakliai siekia savo tikslo, kitus bando įtikinti savo pozicijos privalumais, siekia įveikti nesutarimus su kita konfliktuojančia šalimi.

Konfliktas mokymo įstaigoje. Konfliktas kilęs tarp mokinio ir mokytojo yra tarpasmeninis. Mokinys gabus, labai veiklus, savimi pasitikintis, tačiau mėgsta save išaukštinti, mano, jog jo gabumai leidžia jam jaustis neliečiamam. Taip pat mokinys jautriai reaguoja į jam sakomas pastabas. Mokytojas – reiklus mokiniams, dalykiškas, tačiau ne visada atsako į mokiniams rūpimus klausimus, neaiškiai formuoja užduotis. Mokinio ir mokytojo konfliktai yra pasikartojantys. Jie kyla dėl mokytojo nemokėjimo išklausyti, atsakyti į klausimus, paaiškinti užduotis, tuo mokinys lieka nepatenkintas.

Konfliktų analizė. (2014 m. Balandžio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/konfliktu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:51