Konfliktų valdymas (2)


Vadybos referatas. Įvadas. Konfliktai ir jų ypatybės organizacijose. Konflikto samprata. Konflikto rūšys. Konfliktų formos. Konfliktų priežastys. Organizacinių konfliktų ypatybės. Konfliktų organizacijoje priežastys. Konfliktų valdymas organizacijoje. Konfliktų valdymas ir jų stiliai. Konfliktų valdymo strategija. Konflikto pasekmės. Konfliktų organizacijoje prevencija. Grupė konflikto metu. Išvados. Literatūra.


Remiantis tyrimais konflikto valdymo metodus galima suskirstyti į kelias grupes:

Nagrinėjant oponentų ketinimų įvairovę, galima nurodyti bent kelias strategijos rūšis,

Paprastai išskiriamos 5 sprendimų strategijos konfliktinėje situacijoje: rungtyniavimas; prisitaikymas, vengimas; kompromisas; bendradarbiavimas;

raidai ir baigčiai. Vengimas tinkamas ir tada, kai tokiu būdu galima atkreipti dėmesį į užsitęsusią krizę; esant beviltiškoje padėtyje. Kai pradeda jaustis neteisiu t.p. linkstama pasirinkti vengimą.

Pagal tai kaip veiksmingai valdomas konfliktas, jo pasekmės skirstomos į funkcines ir disfunkcines.

5 Ima dominuoti aktyvus ar pasyvus pasipriešinimas ten, kur būtinas komandinis darbas

Vadovo profesiniai sugebėjimai ir įgūdžiai padeda sukelti nuomonių įvairovę, juos derinant surasti optimaliausius sprendimus, bet kartu - tarp darbuotojų nebūna jokio priešiškumo. Taip nutinka todėl, kad vadovas įtraukia ir darbuotojus į svarstymą. Jei pavaldiniai žino, kad bus sprendžiamos aktualios jiems problemos, tai būtinai pasirūpins papildoma jiems informacija, kad galėtų dalyvauti svarstyme, patekti alternatyvius pasiūlymus ir ginti savo nuomonę.

Suinteresuotumas ginti savo nuomonę. Tai įmanoma tik esant tarpusavio atvirumui ir supratimui. Atviras problemos formulavimas, atviras svarstymas. Tai leidžia pateikti argumentus, identifikuoti neteisingus loginius ar emocinius informacijos duomenis.

Visiškas individualių sugebėjimų atskleidimas. Leidžiama visiškai be jokios baimės parodyti visas savo galimybes, protinius sugebėjimus.

Tikslus pasisakymų formulavimas ir perdavimas. Čia labai svarbi kiekvieno pasakyto žodžio reikšmė.

Emocinis atpildas - besikreipiantis į vadovą asmuo su nusiskundimais savo "nedraugu" turi būti vertinamas kaip kenčiantis, nors vadovas aiškiai žinotų, kad nukentėjęs ne jis, o būtent jo "nedraugas". Parodžius, kad su juo skaitomasi, emociškai kompensuojama jo vidinė būsena. Kartais to visiškai pakanka, siekiant atgailos, nuoširdaus noro pasitaisyti.

Agresijos nuvainikavimas - reikia specialiai suteikti besivaidijantiems išreikšti nepasitenkinimą vienam kitu (pvz., leisti susidurti sporto varžybose, konkurse, dispute ir pan.). Kartais leisti pasiginčyti, vadovui dalyvaujant, bet nesikišant.

Prasidėjus konfrontacijai dauguma žmonių slepia informaciją, neteisingai aiškinasi kitų žmonių motyvus. Vienas teisingiausių sprendimų - trečiojo kelio ieškojimas: kiekviena pusė laikosi savo, tačiau ieško ir bendrų sąlyčio taškų.

Darbuotojų poreikių ir laukimo įvertinimas. Dažnai konfliktai kyla tada, kai ignoruojami kurio nors darbuotojo asmeniniai interesai arba jis nesulaukia to, ko tikėjosi. Todėl vadovas turėtų įvertinti laukimo ir teisingumo teorijų reikšmę. Tokia valdymo taktika bet kurioje konkrečioje situacijoje arba tam tikromis aplinkybėmis traktuojama kaip asmenybės funkcija, sąveikaujanti su aplinka.

4 Laimėjusioji grupė nejaučia užuojautos pralaimėjusiajai. paprastai nesupranta, kodėl pralaimėjusieji yra nusiminę bei įsižeidę ir kodėl taip rimtai žiūri į šį reikalą.

Nuo kitų konfliktų rūšių organizacinis konfliktas skiriasi savo savybėmis, kurias sukelia organizacijos specifiškumas. Todėl toks konfliktas turi keletą išskirtinių kilimo priežasčių, kurias sąlygoja darbo santykiai tarp organizacijos ir darbuotojo arba konfliktus gali sukelti pats organizacijos vadovas.

  • Vadyba Referatai
  • 2013 m.
  • 20 puslapių (4853 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 32 KB
  • Konfliktų valdymas (2)
    10 - 2 balsai (-ų)
Konfliktų valdymas (2). (2013 m. Lapkričio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/konfliktu-valdymas-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 14:59