Konfliktų valdymas


Konfliktu valdymo budai. Konfliktų priežastys. Konfliktai organizacijos valdyme. Konfliktų valdymas organizacijoje. Konflikto valdymo budai. Interesų konfliktai ir jų vadyba. Kas yra konfliktas. Tema konfliktu valdymas. Asmeninį konfliktą išgyvenantis asmuo gali būti nervingas ir net agresyvus.. Konfliktu valdymo analize referatas.

Vadybos referatas. Įžanga. Kas yra konfliktas? Konfliktų tipai. Konfliktų priežastys. Konflikto dalyviai. Konflikto analizė. Konflikto sprendimas. Konflikto padariniai. Išvados. Literatūros sąrašas. Sociologiniai tyrimai rodo, kad darbo nuostoliai dėl konfliktų siekia ~15% darbo laiko (dirbdami 8 valandas, darbuotojai vidutiniškai l,25 valandas vieni kitiems sako nemalonius dalykus, ginčijasi). Tai atsiliepia jų darbingumui ir sveikatai, nes darbe nuolat puolamas žmogus tampa psichologiškai nestabilus, tad savo energiją eikvoja tam, kad kitiems įrodytų savo profesinę ir socialinę galią. Vėliau jis tampa savimi nepasitikinčiu žmogumi, patiria baimę, depresiją, stresą. Ilgainiui asmeninį konfliktą išgyvenantis asmuo tampa nervingas ar net agresyvus, pakinta jo elgesys bendradarbių atžvilgiu. Taigi stiprėjantis darbuotojų neveiklumas (sąlygojamas apatijos), silpnėjantis tarpusavio bendradarbiavimas, mažėjantis darbo rezultatyvumas bei priešinimasis pokyčiams padaro daug žalos organizacijai. Tai tik parodo, kad konflitkų sprendimas bei valdymas turi būti viena iš organzacijos prioritetinių veiklos krypčių siekiant stabilaus organizacijos vystymosi bei palainkaus vertinimo. Šiame referate aptarsiu kas yra konfliktai, kokios yra konfliktų priežastys bei tipai, kaip reikia analizuoti ir valdyti konfliktus, kaip elgtis konfliktinėse situacijose bei pateiksiu keletos autorių požiūrius i konfliktų valdymą ar jų etapus/detales.


Sociologiniai tyrimai rodo, kad darbo nuostoliai dėl konfliktų siekia ~15% darbo laiko (dirbdami valandas, darbuotojai vidutiniškai l,25 valandas vieni kitiems sako nemalonius dalykus, ginčijasi).

Tai tik parodo, kad konflitkų sprendimas bei valdymas turi būti viena iš organzacijos prioritetinių veiklos krypčių siekiant stabilaus organizacijos vystymosi bei palainkaus vertinimo.

šiame referate aptarsiu kas yra konfliktai, kokios yra konfliktų priežastys bei tipai, kaip reikia analizuoti ir valdyti konfliktus, kaip elgtis konfliktinėse situacijose bei patdauguma auttorių konfliktus apibūdina panašiai. Pateiksiu keletos autorių pateikiamus konfliktų apibrėžimus.

Konfliktas – [lot. Confliktus – susidūrimas] priešingų nesuderinamų interesų, pažiūrų, elgesio tendencijų susidūrimas, kai kito žmogaus ar grupės pozicija kuriuo nors klausimu yra atmetama ir laikoma kliūtimi tolesnei veiklai [4].

Konfliktas – tai suvokta dviejų ar daugiau žmonių priešprieša, kai viena konflikto pusė trukdo kitai pasiekti jai svarbius tikslus. Konflikte dažniausiai yra vykdomi veiksmai, kurie trukdo kitam žmogui ar grupei pasiekti savo tikslus; sukelia ar skatina įtampą tarpasmeniniuose santykiuose [1].

Konfliktas – tai maždaug vienodo stiprumo, bet priešingos krypties jegų sąveika, tai yra nesuderinamų motyvų, interesu, nuomonių, nuotaikų susidūrimas. Konfliktas yra daugiau ar mažiau išreikšta kova tarp dviejų ar daugiau šalių, kurios turi prieštaraujančias nuostatas, veikimo tikslus ar priešinasi agresijai į jos vertybes [2].

Kaip matome visi autoriai išreiškia nuomonę, kad konfliktai kyla tik tada kai atsiranda dvi priešingos pozicijos ar nuomonės. Tačiau mano manymu, konliktai galimi ir tos pačios pozicijos (ar nuomonės) šalininkų. Taip gali nutikti tada kai yra pasirenkami abejotini tikslo siekivisi autoriai (išskyrus lidiją laurinčiukienę) konfliktų tipus aprašo po konflikto priežasčių, tačiau mano nuomone kur kas konstruktyviau yra tai daryti prieš. Juk daug lengviau išsiaiškinti konflikto priežastis žinant konflikkonstruktyvus konfliktas. Šie konfliktai yra racionalūs, be emocijų (normali komunikacija). Konfliktų dalyviai stengiasi rasti geriausius sprendimo būdus, bei vienodai prisiimti atsakomybę už pasekmes.

Destruktyvūs konfliktai. Neproduktyvūs, nes prasiveržia emocijos. Dažnai dalyviai patys negali išspręsti konflikto, nes kaltina oponentus, neabejodami savo teisumu. Tokiu atveju rekomenduojama pasitelkti į pagalbą pašalinius, nešališkus žmones.

Vidiniai konfliktai.

  • Vadyba Referatai
  • 2011 m.
  • 11 puslapių (1989 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 101 KB
  • Konfliktų valdymas
    10 - 1 balsai (-ų)
Konfliktų valdymas. (2011 m. Balandžio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/konfliktu-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 04:25