Konkurencija


Monopolinė konkurencija referatas. Konkurencija referatai. Monopoline konkurencija. Konkurencija referatas. Konkurencija tarp verslo žmonių.

Ekonomikos referatas. Įvadas. Konkurencinė rinka. Monopolinė konkurencija. Oligopolinė rinkos struktūra. Monopolija. Išvados. Literatūros sąrašas. Vis daugiau tarptautinės prekybos gijų susieja lietuvos verslininkus su užsienio šalimis. Nors didysis prekių srautas juda iš užsienio į lietuvą,tačiau verslo žmonės vis aktyviau ieško naujų kelių lietuviškiems gaminiams į svečias šalis. Deja,tuose keliuose tenka įveikti nemaža kliūčių. Vienas aukščiausių barjerų yra konkurencija. Konkurencijos mąstą lemia vis didėjantis dalyvių tarptautinėse prekybos operacijose skaičius. Greta monopolijų gigantų į kovą rinkoje įsitraukia vidutinės,smulkios ir smulkiausios firmos. Konkurencijos plėtimasis paspartina jai būdingus procesus:vyksta spartus jos formų ir metodų atnaujinimas,stiprėja naujų konkurencingų prekių,naujų realizavimo rinkų paieška. Ypač daug dinamizmo konkurencijai suteikia mokslo bei technikos pažanga. Verslo ekonomika paprastai nagrinėja,kaip firmos nustato kainą ir gamybos apimtį,atsižvelgiant į sąnaudas. Tačiau firmos elgesys,nustatant kainą ir gamybos apimtį,keisis priklausomai nuo šakos pobūdžio,kurioje veikia firma. Rinkos struktūra reiškia gamintojų ir vartotojų elgesio tipus(arba ūkio organizavimo tipus). Rinkoje ekonomistai skiria keturias viena kitai prieštaraujančias situacijas rinkoje:konkurencinę rinką(tobulą konkurenciją),grynąją monopoliją,monopolinę konkurenciją ir oligopoliją. Šie keturi rinkos modeliai skiriasi vienas nuo kito firmų skaičiumi šakoje,nepriklausomai nuo to kokia yra produkcija,ir tuo,lengva ar sunku naujoms firmoms įsitraukti į šaką.


Vis daugiau tarptautinės prekybos gijų susieja Lietuvos verslininkus su užsienio šalimis.

Konkurencijos mąstą lemia vis didėjantis dalyvių tarptautinėse prekybos operacijose skaičius.

Verslo ekonomika paprastai nagrinėja,kaip firmos nustato kainą ir gamybos apimtį,atsižvelgiant į sąnaudas. Šie keturi rinkos modeliai skiriasi vienas nuo kito firmų skaičiumi šakoje,nepriklausomai nuo to kokiakonkurencinė rinka(arba tobula konkurencija)-tai tokia rinkos struktūra,kai nė viena firma savo elgesiu negali paveikti rinkos kainos,t. Bet kuri firma yra kainos gavėja. Tobulos konkurencijos rinkos pavyzdžiai:žemės ūkio produktų rinka,fondų birža,vertybinių popierių rinka ir kt.

Tobulai konkurencijai egzistuoti reikia keturių pagrindinių sąlygų,kurios kartu ir nulemia pagrindines konkurencinės rinkos savybes.

1 didelis firmų skaičius. Pagrindinė tobulos konkurencijos savybė yra ta,kad yra daug nepriklausomų pardavėjų kurie veikia gerai organizuotoje rinkoje.

2 standartinė (identiška) produkcija. Visos firmos,veikiančios tam tikroje šakoje,parduoda iš esmės identišką prekę. Taigi kiekvienas firmos produktas yra tobulas substitutas kitos firmos produktui.

3 kainos gavėja. Konkurencinėje rinkoje atskiros firmos labai nežymiai kontroliuoja rinkos kainas. Kiekviena firma gamina pakankamai mažai produkcijos,kad keisdama savo produkcijos apimtį,negalėtų paveikti bendrosios paklausos ir rinkos kainos. Taigi atskiras konkurencinis gamintojas sutinka su kaina,jis negali nustatyti rinkos kainos,o gali tik prisitaikyti prie jos.

4 laisvas įėjimas ir laisvas išėjimas iš šakos. Naujos firmos gali laisvai įeiti į šaką,o jau veikiančios firmos laisvai išeiti iš konkurencinės šakos. Tam nėra jokių rimtų kliūčių:teisinių,techninių,finansinių ir kitų,kurios galėtų sutrukdyti susikurti naujoms firmoms konkurencinių kainų ekonomika siekia paskirstyti ribotus visuomenės išteklius taip,kad būtų maksimaliai patenkinti vartotojų poreikiai.

Efektyviausiam ribotų išteklių panaudojimui reikia dviejų sąlygų,kurias pavadinsime išteklių paskirstymo efektyvumu ir gamybiniu efektyvumu. Firma tobulos konkurencijos sąlygomis gamina pigiausiu būdu ir parduoda žemiausia kaina.

Tobulos konkurencijos rinkoje firmos,siekdamos pelno,gamins prekę iki to taško,kur kaina susiligins su ribinėmi1 pajamų paskirstymo nelygybė. Rinkos dalyviai skiriasi savo išsilavinimu,žiniomis,aktyvumu,fizinėmis ir protinėmis ypatybėmis. Jų reakcija į pasiūlos ir paklausos svyravimus,kainų skirtumus atskirose rinkose yra nevienoda.

  • Ekonomika Referatai
  • 2010 m.
  • 8 puslapiai (1376 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 13 KB
  • Konkurencija
    8 - 3 balsai (-ų)
Konkurencija. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/konkurencija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 18:15