Konkurencijos teoriniai aspektai


Turizmo kursinis darbas.

Santrauka. Lentelių ir paveikslių sąrašas. Įvadas. Konkurentai ir konkurencijos koncepcija. Konkurencijos rūšys. Rinkos stuktūros tipai. Konkurencinės pozicijos strategija. M. porterio penkių konkurencinių jėgų principas. Konkurencinis pranašumas. Porterio nustatytos penkios konkurencinės jėgos. Išvados. Literatūra ir kiti informacijos šaltiniai.


Darbo aktualumas: kiekvienai įmonei, kuri galvoja steigti savo veiklą ar jau yra ją įsteigus, svarbu išanalizuoti ir išsiaiškinti konkurencinės aplinkos įpatybes, naudą, trūkumus ir struktūra. Taip pat svarbu žinoti kokią konkurencinę strategiją pritaikyti savo įmonei, kad padidinti užimamos rinkos dalį.

Darbo problema: Kokie veiksniai turi įtakos konkurenciniai aplinkai.

Darbo tikslas: Išanalizuoti konkurencinę aplinką teoriniu aspektu.

Darbo struktūra: sudarytas iš 3 skyrių. Pirmajame skyriu aprašyta konkurentai ir konkurencijos konsepcija. Antrame skyriuje išanalizuota konkurencinės pozicijos strategija, trečiame skyriuje aprašyta ir išanalizuota M.

Darbo aktualumas - kiekvienai įmonės veiklai turi įtakos nuolant kintanti konkurencinė aplinka ir nenustojantys tobulėti konkurentai. Norėdama sėkmingai vykdyti savo veiklą įmonė turi nuolant stebėti aplinką ir joje vykstančius pokyčius. Kintant aplinkai gali formuotis konkurencinė aplinka, ją veikia išoriniai veiksniai, auganti paklausa. Norint ją išlaikyti stabilę būtina reaguoti į vykstančius pokyčius ir prie jų prisitaikyti. Svarbu išanalizuoti kas labiausiai įtakoja konkurencinę aplinką ir kaip nurugti savo konkurentus, ir neprarasti rinkos užimamos pozicijos ar ją net padidinti, taip pat neprarasti produkto/ paslaugos paklausos. Kiekvienai įmonei, kuri galvoja steigti savo veiklą ar jau yra ją įsteigus, svarbu išanalizuoti ir išsiaiškinti konkurencinės aplinkos įpatybes, naudą, trūkumus ir struktūra. Taip pat svarbu žinoti kokią konkurencinę stratediją pritaikyti savo įmonei, kad padidinti užimamos rinkos dalį.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti konkurencijos rūšis.

Išanalizuoti konkurencinės pozicijos strategiją.

Pateikti M. Porterio penkių jėgų principą.

Pagal užimamą rinkos dydį P. Kotleris siūlo konkurentus skirstyti į:

Persijungimo išlaidos jai nėra labai svarbios.

Neapčiuopiamumas. Skirtingai nuo fizinių prekių, mes negalime apžiūrėti, pajusti, išgirsti, paragauti paslaugą prieš pirkdami. Neapčiuopiamumas sukelia nemažai problemų klientams ir paslaugų teikėjams. Klientams yra ganėtinai sunku suvokti ar įvertinti teikiamą paslaugos naudą, kol ją nepasinaudoja, todėl jie turi remtis ankstesne patirtimi arba besąlygiškai pasitikėti teikėju paslaugos. Tiekėjams yra sunku pristatyti savo paslaugą ir paaiškinti jos naudą vartotojams, nes reikia kalbėti apie objektą, kuris yra neapčiuopiamas. Daugelis žmonių remiasi vazidine informacija, kurios šiuo atveju nėra. Paslaugos teikėjas siekia vizualiai parodyti paslaugą, todėl yra kuriamos reklamos arba kitokie komunikavimo būdai (simbolis, piešinys, nuolaidų kortelės), šitokiu būdu yra siekiama sukurti kuo tvirtesnę paslaugą ir jai atstovaujančio vizualaus objekto asociaciją.

Neatskiriamumas. Paprastai paslaugos teikiamos vartotojams tuo pačiu metu, taigi į paslaugos procesą įtraukiamas pats vartotojas. Pavyzdžiui, gydymo paslaugų negalima teikti be paciento, prekybinių paslaugų be pirkėjo. Tokia paslaugos savybė kelia tam tikrų reikalavimų personalui, jo kvalifikacijai. Nuo gydytojo, padavėjo, pardavėjo, virėjo priklauso ar klientas apsilankys dar kartą pas paslaugos teikėją. Ši paslaugos savybė galima sakyti turi ir niegiamą bruožą, kai kurios paslaugas teikiančios įmonės gali turėti per daug klientų, o kitos per mažai.

Turizmo ir susijusios su kelionėmis paslaugos.

Paslaugų klasifikavimas sudaro prielaidas atskleisti paslaugų bruožus, kurie yra svarbūs marketingo sprendimamas.

Paprastai marketingas apibūdinamas kaip kompleksas sudarytas iš vadinamųjų „4P“: prekė (product), kaina (price), paskirtymas (place), rėmimas (promotion). Dauguma marketingo vadovėlių yra nagrinėjama įmonių taip pat jų prekių pardavimas, rečiau prekybos įmones, kurios paprastai būna įvardijamos kaip vienos iš galimų prekių paskirstymo kanalų.

Apibendrinant galime teigti, jog paslauga yra daiktinės formos neturinti prekė, kurios gamyba ir vartojimas vyksta tuo pačiu metu. Marketingo sprendimams didelę įtaką daro paslaugų savybės, kurios viena daro įtaką kitai.. Dėl neapčiuopiamumo paslaugų negalima pademonstruoti, kaupti jų atsargų, perduoti nuosavybės. Paslauga yra procesas, ji egzistuoja tol, kol yra teikiama ir vartojama. Tai sąlygoja vartotojo dalyvavimą paslaugos teikimo procese, o ši aplinkybė yra svarbiausių paslaugos heterogeniškumo priežasčių.

  • Turizmas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (5543 žodžiai)
  • Kolegija
  • Turizmo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 113 KB
  • Konkurencijos teoriniai aspektai
    10 - 3 balsai (-ų)
Konkurencijos teoriniai aspektai. (2016 m. Birželio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/konkurencijos-teoriniai-aspektai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 10:16